Gå til innhold

Lekker når jeg ammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lekker så fælt når jeg ammer... Har prøvd å putte en finger inn i munnen på jenta mi for at hun skal ta pauser(stort sett regulerer hun det selv ved å slippe, tror jeg), slik at det kanskje ikke skal skje, men det gjør det uansett. Er mest glad i å ligge og amme foreløpig, synes det gir mest kos for meg og babyen, men er ikke noe særlig når hun blir liggende i en "melkedam". Tips? Jeg har bare en ukes erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er heltnormalt for mange i starten og en god stund fremover. Du kan trykke på brystknoppen når du kjenner det begynne å renne, bruk gode innlegg- medela sine lekker ikke igjennom. Evt legghåndkle - vaskekluter el annet som suger opp inntil brystet. måtte sove med håndkler på meg i starten for å ikke våkne i en dam selv.

Skrevet

Dette er vanlig, jeg er i samme situasjon nå. Jeg bruker ofte en melkeoppsamler i BH-en (kjøpes på apoteket). Denne beskytter såre brystvorter, som jeg er plaget med, i tillegg samler du opp melken til senere bruk! Fungerer best når du sitter og ammer, synes jeg.

Hvis jeg ikke gidder å ha på den f.eks. når jeg ligger og ammer om natten, putter jeg en klut mellom puppene.

Skrevet

Jeg har det akkurat likt!! Har helt gitt opp å ligge og amme,må bare sette meg opp i sengen. Det verste med å ligge er nemlig at vi sovner begge to og så mister han puppen og da våkner vi i en dam. Og jeg har lagt laken som er brettet mange ganger under oss, likevel lekker det helt ned i madrassen. Melkeoppsamler brukte jeg litt de første par ukene, men det hadde ikke funket nå, ville bare rent over. Dessuten stimulerer det til enda mer produksjon - og nå har jeg plenty... De første to ukene lå jeg stort sett og ammet, men det var først når jeg begynte å sitte at jeg følte at jeg fikk det til, og fikk til å legge til ordentlig selv og kunne slutte med ammeskjoldet. Var ingen som hjalp meg å få til sittende på sykehuset, der var det liggende som gjaldt. Ellers hjelper det vel ikke med pauser, har den andre puppen først begynt å lekke så fortsetter den vel en stund, det er hvertfall min erfaring. Det er nok bare å bruke bra ammeinnlegg og bytte ofte og amme sittende..

Skrevet

Jeg har kjøpt melkeoppsmalere fra chicco i dag (tror det var det de het..) på apoteket.. Betalte 120kr var det vel :)

Skrevet

I begynnelsen måtte jeg legge ammeinnlegg (chicco sine er geinalt de beste) rett på puppen, så en gulpefille og til slutt en bit av et tisse-laken. På den siden jeg ammet, la jeg en bit av et tisselaken over bh-kanten pluss en gulpefille over dette igjen. Da ble jeg ikke våt.

Når du ligger, kan du legge et tisselaken i bunnen med et vanlig frotte-håndkle over. Ligg uten bh, for den blir våt uansett, og legg en nyfødt-bleie over det brystet du ikke ammer på......

Om natten brukte jeg en nyfødt-bleie på hver pupp... kjempelekkert..... Men jeg sov godt, og ble ikke våt og kald, og madrassen var tørr....

Jeg lakk MYE frem til jenta mi var 7 mnd, så gikk det gradvis nedover... Kunne slutte å sove med innlegg om natten da hun var 1 år.

Slitsomt å lekke så... men greit med nok mat, da!

Lykke til.

Skrevet

Jeg slet med det samme, menm så leste jeg her inne at man skulle trykke på brystvorten med en finger (som å trykke på en ringeklokke) og det funker som bare det det :)

ikke mere lekking her nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...