Gå til innhold

ikke tegn til liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil berolige deg litt med å si at det er ikke normalt å kjenne liv hver dag, flere ganger om dagen når man er i uke 22....

vi skal ikke begynne å telle trivselen før uke 28 og det er det grunner til :-) babyen har foreløpig så god plass at den kan bokse og sparke ut i "luften" uten å treffe livmorveggen din. Og babyen blir sterkere og sterkere for hver dag, men i begynnelsen er det ikke sikkert du kjenner noe da den ikke sparker hardt nok! Når du er i uke 22-23 har heller ikke babyen fått noe regelmessig og fast sparke- og søvnmønster, da er det noen ganger vanskelig å oppfatte når den faktisk sparket.

Jeg opplevde også at hvis jeg var litt stressa og oppkava en dag klarte jeg ikke alltid å registrere sparkene. Jeg kjente rett og slett ikke godt nok etter eller jeg hadde ikke tid til å gjøre det.

Og hvis morkaka di ligger foran på magen er det og vanskelig å kjenne hvert spark.

Håper dette hjalp deg litt!

Ta deg en tur til legen om du fortsatt er bekymret. du skal ikke gå rundt med de tankene, det blir man utrolig stressa av!

Mest sannsynlig er alt bra! Men hvis du tar en tur til den hvite frakken må du fortelle hvordan det gikk altså! Vi bryr oss om hverandre :-)

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769556-ikke-tegn-til-liv/#findComment-5771054
Del på andre sider

heisann

Jeg måtte gå å sjekke det idag, er 18 uker og mente jeg kjente spark på denne tiden med føstemann. Denne gangen har det vært rimelig stille. Men alt sto bra til, hjerte slår og ting ser bra ut. Min jordmor ba meg ikke stresse, det er ikke alltid man kan kjenne noe før det har gått lang tid. Kommer helt ann på hvordan morkaka ligger.

Så alt er nok bra skal du se :)

Gå på helsestasjonen der du bor, mye bedre enn å gå rundt å bekymre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769556-ikke-tegn-til-liv/#findComment-5773414
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...