Gå til innhold

SpongeBob!

Anbefalte innlegg

Heiheihei, er du endelig tilbake, eller bare på en rask visitt?

Takk for forslag til konkurransen :) Blir veldig spennende dette, å se om noen gjetter riktig... personlig har jeg en følelse av at terminen kmomer til å bli rundt midten av januar, men... uansett gleder jeg meg helt vilt til imorra! Fikk beskjed på forrige UL at "jeg kan ikke si noe 100% sikkert ang. kjønn, men der er kjønnsleppene" så det er vel relativt sikkert at jeg får nok ei jente :)

Har du hatt en fin ferie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt ferie, i alle fall! Ti dager møkkavær med masse besøk, så avslapping med gode venner sørpå i godt, varmt vær. Og så da vi kom hjem kom det fine været også hit - omsider. Har puslet i hagen i helgen med gullgutten, nå er det jobb, jobb, jobb og i alle fall 30+ på kontoret...

Ellers noe nytt hos deg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5769550
Del på andre sider

Tjah... husker ikke helt hva du rakk å få oppdatering på før du reiste... :)

Har jo ikke ferie, bare jobber og jobber. Det er varmt i Trondheim... huset er nå fullstendig tømt - dvs jeg må ta en tur med søs på onsdag kveld og tømme frysern... denne uka kommer vaskefirmaet og shainer huset, og på mandag er det overtakelse, da får kjøper nøklene. Lillejenta mi bor nå hos pappan sin, og begynner i barnehage om 2 uker. Fram til da skal barnevakten ha henne den første uka, og så skal besteforeldre stille opp den andre uka.

Jeg var på UL 18. juli (bilde ligger på albumet mitt), og skal på ny imorra, jordmor/legetime er først 14.august. Kjenner jeg stresser mindre nå med andremann :) Jeg har fått avsmak på alt søtt, fett, smør, olje, osv. Så jeg spiser relativt sunt.. har gått opp bare 1kg på ca 4.5 mnd, og det er jeg stolt av! Kanskje jeg går opp UNDER 15kg denne gangen? hehehe :)

ps: lilletrollet er så søt, når vi skal dusje så er det VI TRE som skal dusje - mamma, henne og bebien. Når vi skal ut må jeg smøre solkrem på magen også, så ikke bebien blir rød. Når hun spiser kveldsmat så later hun som om hun mater magen også. Og når hun skal kose med mamma så får ofte magen en nuss og en klem og :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5769590
Del på andre sider

Så herlig... De er nå skjønne, de små. Lille Torpedo er bare i toppform for tiden, det løsner skikkelig med språket nå, så etter tre uker med mamma prater han som en foss om alt som foregår. Stort sett på engelsk, men nå som han er tilbake i barnehagen går det vel over i mer norsk etterhvert.

Skal inn og kikke på UL-en din etter hvert. Har ikke fått UL før 30. august - gleder meg veldig til det. Dvs pappaen kan ikke være med, ser det ut til, så jeg vurderer å engasjere mamma bare for å ha moralsk støtte. Magen vokser jo som bare det, men man vet jo aldri - selv om jeg merker at jeg slapper mer av etter hvert jeg også. Kvalmen har jo nesten helt gitt seg, merker det bare når jeg spiser junk food eller glemmer å spise, så stort sett er det bare magemålet som forteller at noe er på vei. Og pupper&lår, da - det legger seg der også gitt. Underlig at kroppen fikser alt på egenhånd... Bare pluss et kilo eller to så langt, her er det vel mer omfordeling det er snakk om!

Fant du deg kjole til bryllupet du skulle /skal i, forresten? Gidder ikke å lete etter innlegget for å se hva det ble til...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5769927
Del på andre sider

Pappan får ikke til å være med på ul her heller - verken den forrige eller den imorra. Vanskelig når han jobber på Fosen... så jeg har med "Hanne med tulle i magen" som moral support begge gangene. Det er to grunner: for det første er det greit å ha med noen sånn i tilfelle det skulle være noe, og dessuten så MÅ jeg liksom bare dele dette enorme med noen når jeg først får sjansen til å se mirakelet mitt "live" :)

Kvalmen kommer hos meg hvis jeg ikke spiser til riktig tidspunkt. Og så er det akkruat det med fettet... hvis det er smør eller majo på maten så blir jeg kjempekvalm. Hvis middagen er for feit så ligger jeg og gulper fett til langt på natt. Men det er jo sikkert bra egentlig :) Lysta på sjokolade er erstattet med avsmak..hehe :) Har lyst på pottis pga det er salt, men blir kvalm pga det er for fett. hehehe ... mannen min syns det er underholdende med alle nykkene, og som vi begge er enige om: det hadde jo strengt tatt vært verre om jeg hadde vært hekta på melkesjokolade eller lakrisbåter stekt i smult og gått opp 50kg!

Det blei kjole på meg ja!!! Skal ta bilde av meg selv i herligehten og legge på albumet etter hvert :) Har nå brukt den i to bryllup med foreløpig suksess, og skal ha den i 80-årsdagen til farmor om 2 uker. Kjolen er rød-og-hvit-blomstrete, knekort, halterneck, og er skikkelig sexy :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5769974
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig moral-booster av en kjole!!!!! Glimrende... Har ikke kommet lenger enn jeans og lang, trang t-skjorte, jeg, men har rimelig frekke sko - det hjelper jo litt... Må finne de mamma-klærne som skal hjelpe meg gjennom høsten snart, men setter jo min lit til London i slutten av måneden. Gleder meg så utrolig!!!!!!!!!!!!!!!!! Tur med bestevenninne uten mann og barn og bikkje, og det uten å være så gravid at det tar all oppmerksomheten - dette er jo bare perfekt planlagt. Nå er jeg ikke engang så overtrøtt lenger heller - kan jo være fordi pappaen har tatt morgenene med lille torpedo de siste dagene, så jeg har fått mer enn 3 timer søvn/natt. Vi jobber med soving i egen seng nå, og han er ikke overbevist! LT er av den sterke mening at hans seng er dobbeltsengen ved siden av mamma, og viljen har han på plass! Lurer på om magesmulen er like viljesterk...

LT fikk forresten sin første ordentlige hårklipp i helgen, og jeg snufset klisjémessig over at min lille baby plutselig var ordentlig gutt...

Så heldig du er som har venninne som også har barnimagen, det må jo være kjempegreit? Mine har liksom ikke kommet lenger enn "ja, når jeg ser på Lille Torpedo tenker jeg at barn kan være hyggelig en dag", og det hjelper så lite. Og dere får jente begge to? Ca samtidig eller?

Den avsmaken for fett kan du forresten gjerne smitte meg med, meierismøret er fortsatt min venn.Men søtt er mindre interessant, akkurat som siste svangerskap. Fortsatt vegetarianer-aktig i preferansene, unntaket jeg fant i helgen var hummer. Det kunne jeg fint spise! Snakker om eksklusive diller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5770059
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig deilig å være barnefri må jeg innrømme :) Savner henne jo veldig i uka, men samtidig har jeg jo hatt henne HELE TIDA de siste 6 ukene, så jeg føler litt jeg har fortjent å ha noen uker "fri" :) Jeg får jo hele helga med lillejenta mi, så jeg får dekt gullebehovet mitt litt, da.

Skjønner ikke at dere har orka å hatt ham i storsenga så lenge... tvert vi flytta hjem fra tyskland (da var lilletrollet 9mnd) var det RETT på eget rom med både henne og sprinkelsenga. Det var hardt de første par nettene, men etter det har vi hatt null problemer, og god nattesøvn :)

Jeg har forøvrig vært gjennom det der med hårklippen selv... hehe... det er litt rørende ja :) Nå må luggen til stadighet klippes, den vokser så sykt fort! Søte lille håret, som er helt lyst, men som blir rødere og rødere hele tida... pappan har rødt skjegg, så hun er litt arvelig belastet.

Det er kjempeflott å ha ei venninne med barnimagen ja :) Hun har termin ca 1mnd før meg. Begge venter jente! Dessverre flytter jo jeg til Fosen og hun til Stavanger, men.. hehe... vi holder nok kontakten ja! Og gladmelding - forrige uke fikk jeg plutslig beskjed om at bestevenninna mi fra barneskolen (som flytta til fosen for 1 år siden og nå bor 25min unna nyhuset) skal ha i februar!!! da har jeg faktisk EI gravid venninne dit jeg flytter også! Sist gikk jeg mutters alene og det var kjempetrist :(

Ja du finner noe litt annet enn grovbrød med leverpostei når du først skal kicke på mat... :D Jeg har ingen sånne ekslusive diller egentlig... bortsett fra friterte blekksprutringer da... hehe... men det er såpass fett at jeg bare greier et par stykker. Det jeg VIRKELIG elsker (men det gjør jeg uavhengig av graviditet) er fløtegratinerte poteter med rødvinssaus... mmmmmmm!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5770220
Del på andre sider

Wasa Havreknekkebrød med gulost har holdt fint så lenge, så jeg synes egentlig litt hummer er på sin plass nå:)

Har nok hatt Knotten i storsenga litt lenge, ja, men det skyldes nok primært at pappaen har vært bortreist det meste av vinteren - han ukependler - og da har mammaen syntes at det var bare kos å ha selskap i sengen av en liten tass som har det med krav om "cuddles!" klokka 04. Men har bestemt meg for å ta det nå, før vinter og pendling gjør meg myk igjen... Så nå er det over i stor gutt-sengen, sprinkelsenga ga vi opp for lenge siden. Han er mye mer fornøyd når han kan klatre ut på egen hånd, siden han stort sett sover hele natten (bortsett fra den infernalske trangen til å stå opp kl 0530, da...) er ikke det noe problem. Blir vel noen urolige kvelder framover, men får holde ut siden jeg først har begynt! Desverre har vi bare ett soverom for tiden pga oppussing, men alt har jo en ende:) Og rolig nattesøvn fram til slutten av januar høres herlig ut!

Fløtegratinerte poteter? Mmm, litt for varmt i dag... Det er så inmari gode nypoteter for tiden at jeg har det med å ende opp med det nå, underlig siden jeg ellers stort sett aldri spiser potet i annet enn gratinert eller most form. Kanskje jeg kan regne det også som dille?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5770313
Del på andre sider

vi gikk over til stor-seng rett før lilletrollet fylte 2 år, og gjett om det var ei stolt lita jente som sov hele natta i STOR seng!!! Dvs det er fremdeles ei junior-seng fra ikea, men... hehe :) i nyhuset er pappan nå straks ferdig med sove-alkoven på pikerommet til lilletrollet, det skal nemlig bli alkove i den enden av rommet med skråtak, med seng i midten og hyller på begge sidene... jeg blir nesten sjalu :)

Fløtegratinerte poteter med rødvinssaus kan man spise når som helst - men det er jo sjitvarmt å LAGE det er problemet. Med mindre man bruker en juksevarient, som ofte er forbausende godt :)

Her er det så varmt at jeg er på viftejakt for å holde ut dagen. Var nære på å besvime flere ganger i helga, og håper virkelig det "bare" er varmen som gjør det og ikke noe annet ...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5770496
Del på andre sider

Masse ekstra blod i kroppen hjelper nok til å gjøre varmen ekstra ekkel, ja - tror ikke du har noe å bekymre deg over. Men skal ikke si noe, har tenkt "svangerskapsforgiftning!" flere ganger, jeg, hver gang jeg svimler/føler meg hoven i beina/har høyt blodtrykk/hva det nå måtte være. Sitter her med gardinet for og vinduet på vid gap, nå har sola endelig gått så det blir levelig på kontoret etter lunsj. Men det har jo vært en fin unnskyldning til å sitte med beina høyt og bimme!

LT har skyveseng, samme str som sprinkelsenga nå, men kan bli noe sånt som 150 cm. Vært på loppis, jeg, vi har jo ikke IKEA her i nord. Den har høye nok kanter til at han ikke faller ut, men fint kan klatre over, og så er denfaktisk ganske pen! Mer "shabby chic" enn min vanlige stil, men LT klager ikke:)

Huff, bukseknappen strammer, tror det er tid for utrensking i klesskapet... Hurra for lange t-skjorter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5770546
Del på andre sider

Ble egentlig ganske letta da jeg fikk høre at lufteanlegget på jobb har kræsja idag... da er det i hvert fall ikke meg det er noe galt med som holdt på å besvime tidligere idag :)

IKEA-senga vår fikk lilletrollet i bursdagsgave av bestmor og bestefar, den er lav og fin, og har sengehest så hun ikke ramler utfor kanten :) Lure greier!

Jeg har ikke bukser lenger, annet enn deilige, deilige luftige stretch-bukser fra H&M :) elendig kvalitet, de holder bare noen uker hehehe men whatevver, de er helt greie og veldig gode å ha på! Spørs hva jeg skal gjøre når jeg flytter... tør jeg handle via internett? er jo så chubby at gudene vet om noe passer.......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772415
Del på andre sider

Nettshopping funker, det! Stort sett kan man ringe slike butikker, så er de kjempehjelpsomme med fasonger og størrelser og slikt - det de er mest interessert i er fornøyde kunder som ikke må bytte alt tre ganger...:) Og vi gravide er jo stort sett chubby i en eller annen utgave, så fasongene på klærne blir jo deretter. Uansett har du da sikker nok smak til å se hva som kommer til å kle deg? Og alt kan byttes, glimrende. Noe må du jo ha å gjøre mens vi venter på jula?

Har akkurat vært på mammahuset.ettellerannet (salg!!!) og kjøpt meg skjørt og genser til høsten, sommerklær har jeg heldigvis ennå som passer, men hvorfor jeg har på meg jeans i dag må gudene vite. Jeg visste jo at det kom til å bli varmt!!!! Kan jeg kalle det gravi-hjerne? Sitter her med bukseknapp som truer med å hoppe av og oppbrett til midt på leggen og tenker lengtende på treningsbuksene hjemme... Eller pysjbuksene... Mmm. I morgen blir det skjørt samma f om jeg har blåmerker fra midt på låret og ned!!! Gravid er nemlig lik blåmerkemagnet for min del, skikkelig lekkert på ikke helt sommerbrune legger:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772508
Del på andre sider

Blåmerkene kommer fort her og gitt!!! Ser litt morsom ut :) Buksene mine er knekorte, så det får bare være at jeg er litt flekkete.... heldigvis tar tattooen min litt av oppmerksomheten på leggen. Gleder meg sånn til å ta den neste! Har så smått bestemt meg for motiv og alt :) Men det blir jo etter jeg har fått neste unge da. Neste piercing derimot skal jeg ta når jeg er i Stavanger på besøk i november. Det er den tiende og aller siste piercingen min, gleder meg :)

Med din velsignelse og anbefaling så skal jeg fylle høstkveldene med nettshopping!!! hehehe :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772595
Del på andre sider

Annonse

Tattis som blåmerkekamuflasje - den var ny!

Lille Torpedo fant forresten tattooen på magen min i går, og studerte den inngående mens han prøvde å finne ut hva det var for noe med sine begrensede kategorier og ord. Ikke hest, ikke ku, ikke fisk og ikke hai - til slutt kom han gledesstrålende opp med "button!" Det er en skilpadde...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772652
Del på andre sider

hehehehe :) den var fin ja!!! Mitt lilletroll har et smykke med akkurat samm tegn som tattooen min, det samme har pappa'n. Hun vet at det er fra et annet land (en egyptisk ankh) og betyr det samme som navnet hennes, men mest spennende er nok pappa sin tattoo! Det er en stilisert og tribal-inspirert gekko som kveiler seg rundt overarma hans. DEN er fascinerende den! Da blir mamma sin ankh bare drodling til sammenligning... hehehe :) Blir vanskelig etterhvert å forklare lillejenta at hun ikke får tatovere seg før hun fyller 18... mamma og pappa har jo.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772702
Del på andre sider

Ja, og hvorfor han skal bruke kulepennen på papiret og ikke på seg selv? Det måtte vi diskutere litt i går...

"Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" har vel vært en klassiker i barneoppdragelse de siste 100 årene, så hvorfor ikke fortsette en god tradisjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769531-spongebob/#findComment-5772793
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...