Gå til innhold

Hva kan deres abyer på 5 mnd?

Anbefalte innlegg

Mini kan rulle fra mage til rygg. Ligge lenge på mage. Støtte seg på albuene og tidvis nesten strake arner. Trekker knærne inn og løfter rumpa når han ligger på magen. Har oppdaget at det er noe "i andre enden". Tar seg på knærne og prøver å løfte hodet. Kan ligge å leke lenge for seg selv. Smiler og ler mye. Prater mye og har nettopp oppdaget r'en. Er blitt noe skeptisk til ukjente. Fryktelig nysgjerrig på alt som skjer rundt ham.

Ruller fremdeles ikke til sidene eller mage når han ligger på rygg.

Er nesten 5 mnd. Er han sen, eller normal? Hva med der andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769529-hva-kan-deres-abyer-p%C3%A5-5-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kan også rulle fra mage til rygg, men han er litt lat så det skjer ikke så ofte. Han ruller seg over på begge sidene fra ryggen, men kommer ikke lengre. Han kan støtte seg på strake armer, men ikke så lenge om gangen - og han er glad i å ligge på magen. Fant føttene sine for 2 uker siden så bena ligger i været nesten hele dagen - like før tærne går i munnen :D. Smiler og ler mye og skravler heeeele tiden. Har også blitt veldig skeptisk til andre. Begynner også å snu seg vekk fra puppen når det er noe som skjer rundt han- så det er vel ikke lenge til jeg må begynne å amme i et mørkt rom.. hehe!

Aner ikke om min henger etter heller, men regner med at han er ganske normal.

Jenta vår har ikke rullet over enda kontrollert. Bare ukontrollert og da med et stoooort overrasket blikk bort på mamma ;) Hørt at det er normalt at de lærer dette ved 6 mnd så da er ikke gutten din sen :)

Vår lille holder ut lenge på magen og er ofte på strake armer. Tar tak i leker som henger foran henne med begge hender (det ser litt tungt ut...). trekker knærne opp og løfter rumpa litt. PÅ den måten snurrer hun litt rundt på plassen hun ligger. Ikke vært rundt aksen sin enda.

På rygg ligger hun og øver seg på bro og å ligge på sidene å strekke seg etter leker. Føttene har hun oppdaget for lenge siden og tossene spiser hun og smatter på med en gang hun får sjangs.

Smiler veldig mye, latter en og annen gang, veeeeeldig interessert i alt rundt seg. Skal ta tak i alt som står på bordet (veldig slitsomt). Vil ikke ligge på fanger lenger, bare sitte eller stå. Stå er VELDIG gøy.

Jenta vår er 5,5 mnd.

Min er nettopp fyllt 5 mnd og kan rulle fra rygg til mage og til begge sider. Noen ganger ligger han som en apekatt med beina oppetter lekestativet. Tar seg i tærne og skal hele tiden ta på munnen min når jeg snakker til han:) Kan "krype" litt framover når han ligger på magen, sparker seg fram. Kan sitte nesten alene, har ikke heeeelt balanse ennå, men er så ivrig. Skal også opp å stå.

Prater og ler mye, kan si brommmbrommm (kjøre bil..) og rararara med ordentlig R ..hehe. Er flink å rope også, høyt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...