Gå til innhold

er jeg bare over bekymret???

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!!!

Får ikke sove, er alene hjemme, skal begynne på jobb igjen i morgen,men ligger bare å vrir meg!

Det som bekymrer meg er at jeg ikke føler meg så veldig gravid lenger...høres kanskje rart ut, men jeg er i uke 15, og har ikke vært på kontroll siden 24.juni, og skal ikkje på neste før etter UL som ikke er før 29.august!!! Synes det er lenge å vente...begynner å innbilde meg at det kanskje ikke er noe liv der inne ...lenger...huff huff.

Det går veldig opp og ned, en dag føler jeg meg gravid, mens neste dag, føler jeg ikke noe....hmmmmsikkert bare meg, eller burde jeg gjøre noe????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5769137-er-jeg-bare-over-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :)

Får ikke sove jeg hell...

¨Hvis du er så bekymret går det ann å bestille time hos privat gynekolog for ultralyd. Koster litt(tror rundt 500-1000,ikke sikker), men hadde kansje hjelpet hvis du tenker mye på det??:)

Uke 15 ja..er uke 18 nå. er først di siste ukene jeg begynte å vokse litt.. vet ikke om du kan se det ennå?? er kansje lettere for deg hvis du har litt mage tenkte jeg:)

Jeg har vert heldig og kjent små spark innimellom siden uke 14-15.

Når jeg VIL kjenne spark,har jeg funnet ut at d er smart å få i seg litt Coca Cola(eller noe annet m koffein og/el sukker) også legge seg på magen.

Da er livmoren helt inntil huden forrest på magen,og hvis ungen rører på seg kan man kjenne det. eller jeg gjør det. Håper det kjennes hos deg..

Dette ble kansje litt mye surr*overtrøtt*!!

men håper det er til oe hjelp!!??

Klem :D

Føler meg ikke helt gravid jeg heller.. Men heldigvis kjenner jeg små dunk inni magen nesten hver dag. Så jeg håper det er noe inni der. Var på kontroll i uke 7 og nå er jeg 13+3. Skal ikke til jordmor før 25.august.. Altfor lenge å vente. Men jeg skal nok holde ut..

UL den 5. sept.. Det blir spennende. Denne gangen skal vi vite det :)

Trøst deg med at du nok ikke er helt alene med den følelsen. Jeg var kvalm og urven de første 12-13 ukene av dette sv.skapet, og var aldri i tvil om at jeg var gravid for å si det sånn. Da kvalmen slapp taket tok det brått slutt med all følelse av å være gravid. Litt ekkel periode. Ikke synes det enda, ikke kjennes det... kanskje har du ikke hørt hjerteslag enda...Tok et par uker så begynte jeg heldigvis å kjenne liv (min nr 2). Med førstemann var kontrollene hos lege/jordmor mye hyppigere, så jeg følte nok i denne "mellomperioden" at jeg mista litt denne gangen. Gled deg til UL- da blir det virkelig!;-)

Annonse

Sånn har jeg å hatt det hele tiden og har det fremdeles.... (er i uke 38 nå). Str på magen lurer nå ingen og innemellom er det så mye liv at det ikke er mulig å glemme, men jeg våkner ofte på morningene og tenker at nå tror jeg jaggu magen er borte, men nei da... :o) Tror ikke du trenger bekymre deg, men ta en tur til legen å hør på babyens hjerte da vel.. Om du har hørt den enda da, eller spander på deg en ul privat for å virkelig se at det er noe der - det gjorde vi! Skal se alt er bare bra!

Jeg er 15 uker på vei imorgen... føler meg ikke gravid, ingen mage, ingen bevegelser.. kvalme og alle symptomer har gått over osv... jeg skal fortelle dere at jeg er dramaqueen.. så jeg kjøpte meg babywatcher for å høre den lille.. og det gjør jeg hver dag.. så det roer meg ned... den koster 1200kr med alt, så ja... kanskje det er noe?

Det er ganske vanlig å ikke føle seg gravid når man har passert 14-15 uker. Da har gjerne kvalmen gitt seg, og man har enda ikke fått nok andre "symptomer" til at det er merkbart hele tida. Alt kan likevel være i skjønneste orden :) Du er i hvert fall ikke alene om denne følelsen! Det er jo en trøst det også... :)

Jeg hadde ingen symptomer på at jeg var gravid, bortsett fra uteblitt mens fram til jeg var 16+4 da jeg kjente et lite spark (jeg trodde da at jeg var 17+3 uker på vei). Jeg var til ul når jeg var 16+6 og fikk se stor aktivitet på skjermen:)

Jeg var også bekymra og syns det hele var helt uvirkelig fram til dette. Rundt på foruma her inne kan man lese om jenter som er veldig kvalme, men som da trøster seg med at legen har sagt at det er et tegn på at alt står bra til i allefall. Hva med oss som ikke er kvalme da, tenkte jeg.Heldigvis stod alt bra til med min lille, og det tror jeg helt sikkert det gjør med din også!

Jeg er enig med deg at det er lenge til du skal på ny kontroll, så kan du ikke ta kontakt med jordmor da? Så kan hun bruke doppleren sin til å finne hjertelyd? Min jordmor sa at jeg var veeeeldig tolmodig som klarte å vente helt til ordinære ul med å høre livstegn. Hadde jeg visst at det bare var å ta kontakt, så hadde jeg gjort det lenge før!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...