Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann dere!

Ligger i Sør Amerika og ruger på to småttiser...første IVF forsøk...og legen vår sier litt av hvert...

Hvilken beskjed har dere fått etter at dere har fått satt inn de befrukta eggene/egget?

Har dere som jeg, fått beskjed om å ligge helt i ro i senga i to dager - tredje dagen forsiktig bevegelse rundt omkring i huset - ikke altfor mye trappegang - og så fjerde dag, rolig start på jobben...??? Jeg bare lurer - i mine ører så høres nemlig dette så overdrevent ut...men jeg er da lydig og ligger her i sofaen, går litt rundt av og til - ryggen gir jo beskjed om at den ønsker et annet type liv...

Fikk også beskjed om å ta 800mg progesteron (Utrogestan) per dag - ble VELDIG kvalm og svimmel...så etter litt research på nettet (fra produsent) så har vi blitt enige (min mann og jeg) om at vi går ned til 600mg per dag - føler meg MYE bedre... men dersom det hjelper at jeg ligger i 14 dager for at dette skal gå bra - så ligger jeg her jeg :)

Lykke til alle sammen. Det er spennende, forferdelig trist og noen ganger veldig gledelig å lese innlegg her.

aprilbaby???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5768922-til-de-erfarne-fra-en-fersking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:-) Ja, det er tydelig at legene har veldig forskjellig oppfatning av hvordan ting bør gjøres... Jeg fikk beskjed om å reise meg opp etter innsetting, og leve som normalt. Tidligere fikk folk beskjed om å ligge en halv time etterpå, men til og med DET hadde de sluttet å praktisere. Lykke, lykke til med rugingen iallefall:-))

Hei Snickers

Det virker som det er forskjellige meninger rundt omkring ja. Der jeg hører til er det vanlig og ligge rolig ca en halv time etter innsetting og ta det med ro resten av dagen og dagen etter. Får nemlig sykmelding tom dagen etter innsetting. Så kan man leve som normalt etter det.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til.

Hei!

Jeg har alltid fått beskjed om å leve som normalt etter innsett. Nå sist når vi var i Danmark, så sa de det samme, men la mannen ta husvasken og ryddingen de første 4-5 dagene =)

Jeg var sykemeldt de to første ukene etter innsett på dette forsøket, og lå mye på sofaen faktiske. Denne gangen satt det også, er nå 24 uker på vei!!!

Lykke til!

Kommer det ikke litt an på hvordan de utfører behandlingen også da?

Har hørt at de har ulik praksis...

Uansett, jeg levde nesten som normalt.

Lot mannen ta alle tunge løft og støvsugingen. Jeg har et fysisk tung yrke og valgte å ta ferie i de to ukene.

Så for min del ble det roligere enn ellers.

Ble gravid men mistet i 6 uke.

Helt tydelig at det er litt ulik praksis...

Jeg måtte ligge i ro i 3,5 time etter innsetting...så er det jo litt komisk å tenke på alle de kvinner rundt omkring som driver på med alt mulig rart uten å vite at de er gravide - og med dem går det jo bra...men jeg tar livet med ro jeg... Ligger litt på sofaen, litt i senga...

akkurat i dag er jeg utrolig utålmodig...ja dere eksperter kan sikkert flire litt av meg - helt greit det :) har bare så veldig lyst på et svar i dag jeg...3 dager etter innsetting og 10 dager til blodprøve...tålmodighet kom til mig...

Lykke til alle sammen!

Jeg får i alle fall skikkelig kikk av å få svar fra dere. Koselig å høre om dere som er gravide lykke til - og kjære deg sulamitten...håper det kommer til å gå din vei snaaaaaaaaaaaaaart.

aprilbaby???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...