BBMogbolla Skrevet 30. juli 2006 #1 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg er førstegangs, med fødselsangst.. går til gaiajordmor.. og har sykehusskrekk.. Vil helst føde vaginalt, har angst for at noe skal gå galt og ikke selve smertene.. det er samma.. MEN!... Nå er jeg 36+3 idag, og han la seg for to uker siden i tverrleie.. og idag kjente jeg mindre liv og dro til sykehuset for sjekk.. Møtte en veldig lite hyggelig fødselslege som spurte hvorfor jeg var der.. istedenfor å bar e få en rask beskjed om hvorfor av jordmor.. jeg har dritvondt i magen.. og hun brukte den ultralyddingsen DRITHARDT på magen min.. jeg sa fra flere ganger men hu ga faen.. Bebin lå som jeg mente da med hodet opp og rompa til siden.. Han hadde lagt seg litt mer på skrå da.. derfor jeg kjente mindre og annerledes liv. Jeg fikk beskjed om at var jeg engstelig fikk jeg telle liv. Ikke ok at jeg kom eller noen ting. Og dessuten så fikk jeg vite at nei den bebin kunne snu seg når som helst og mange trengte rier for å komme i riktig posisjon.. Nå sliter jeg så sinnnsykt med å kunne ta et hastekeisersnitt..fordi jeg er NØDT til å kunne forbrede meg mentalt... og det var tyudligehvis INGENTING som var opplagt at ble planlagt nei.. her kunne man snu seg i uke 43 nesten.. fyttti katta. jeg er så lei meg og forvtvila og sinna og ute av meg.. Jeg er ikke av dem som kan bare ta lett på ting.. har helt noia for at navlestrengen skal dette ut og at det skal skje noe galt med bebin min.. jeg fatter ikke hva som er vitsen med å være sånn på denne måten? Det er vel vanlig at han legger seg med hodet ned før eller ialelfall I uke 36.....?? hvis ikke planlegger man iallefall et snitt?????? Noen trøstende ord? hulk fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5768353-fortvila-samme-som-3trim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 31. juli 2006 #2 Del Skrevet 31. juli 2006 Huffameg, blir helt stressa på dine vegne jeg. Hadde jeg blitt behandlet sånn ville jeg brutt sammen, man er jo så sårbar i utgangspunktet når man er gravid om man ikke skal få sånn ufølsom behandling i tillegg. Da det ble konstatert seteleie på meg i ca uke 35 var det ingen som trodde babyen ville snu seg tilbake, har ikke akkurat god plass på slutten. Ble sendt til ullevål for ul, deretter ct for å sjekke om bekkenet var stort nok for sete-fødsel, osv. Fikk beskjed om at bekkenet var for smalt og jeg ble satt opp til ks. Følte meg så trygg hele tiden, dette tok de ikke lett på. Kan vel ikke bare la deg gå sånn uten å gjøre noe ?? De må i det minste sjekke om bekkenet ditt har plass til sete-fødsel i tillfellet fødselen starter og babyen ligger i sete...?? Beklager hvis jeg stresser deg ekstra nå altså, men synes dette høres rart ut. Kan du ikke ta kontakt med din jm og høre hva hun sier da ? Lykke til uansett !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5768353-fortvila-samme-som-3trim/#findComment-5769584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 31. juli 2006 #3 Del Skrevet 31. juli 2006 En ting til jeg kom på.... Gikk også til gaia-jm sist pga angst, og da jeg var hos en lege på ullevål som nesten ikke snakket norsk og som jeg følte ikke tok meg seriøst i det hele tatt, løp jeg opp til barsel og spurte om å få snakke med henne. Hun var heldigvis på vakt og kunne ta fem minutter, fikk da snakket med henne og roet meg ned igjen. Så var jeg deg hadde jeg ringt din gaia-jm med en gang og fortalt hva som hadde skjedd og at du er bekymret for at fødselen skal starte mens babyen ligger feil vei. De er jo der for deg, og hun vil sikkert ta deg mer seriøst. Lykke til igjen !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5768353-fortvila-samme-som-3trim/#findComment-5772956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå