Mamman til Sofie 180207 Skrevet 30. juli 2006 #1 Del Skrevet 30. juli 2006 Hvordan er formen hos dere andre?? Ser i et innlegg lenger ned her at det er noen som er kjempetrøtte/slitne. Jeg er 11+3 i dag og føler at trøttheten har begynt å slippe litt taket, men det går opp og ned... Er imidlertid kjempeslapp - orker ikke å gjøre noe ... kanskje det bare skyldes varmen hehe.. Puppene har vært ømme, men ikke så mye i dag. Litt kvalm innimellom, men absolutt ikke hele tiden, kommer noen "bølger" hver dag. Og magen har begynt å vise seg... fortalte det til sjefen tidligere i dag - for nå orker jeg ikke holde inn magen lenger ) Hvordan er det med dere andre?? Nyter dere eller sliter dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmam Skrevet 30. juli 2006 #2 Del Skrevet 30. juli 2006 Heisann! Jeg er 12+2 på vei.. er fortsatt en del trøtt.. men det er nok som du sier- varmen.. Jeg jobber veldig mye også... både dag kveld og natt.. så det tar nok på det også! Kvalmen er til å leve med, så kan ikke klage :)For å si det spnn jeg føler meg MYE bedre enn hva jeg gjorde for noen uker siden Å det er så deilig!!!! Sitter på nattvakt nå.. er såååå trøtt.... men kan ikke sove! Har ikke fortalt sjefen det enda pga hun har ferie.. men gruer meg litt til å si det , da jeg nettopp har fått fast jobb.. begynner i den i august... så det blir ikke mange mnd jeg får jobbet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2006 #3 Del Skrevet 31. juli 2006 jeg er 13+2 i dag..eller noe i den duren... trøttheten slippre sakte taket, men KVALMEN har kommet for fullt. sliter skikkelig nå. Kaster ikke opp, men det er ikke langt unna... håper den forsvinner snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellus Skrevet 31. juli 2006 #4 Del Skrevet 31. juli 2006 Er 13+3 i dag. Var kvalm i en uke bare. Puppene var ømme forrige uke, men det var alt. Har kjent liv siden uke 9. Ganske kult. Er min nr 2. Ellers ingen symptomer, jaja, magen er ganske stor alt. Heldigvis. Gleder meg til den ikke er så blubbete lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebror har kommet Skrevet 31. juli 2006 #5 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei jenter Jeg er 11 uker i morgen og formen begynner å bli mye bedre. Vært trøtt, kvalm, ømme pupper og utrolig oppblåst i magen. Kanskje ikke så rart da jeg venter tvillinger. Begynner i ny jobb 1 september og grudde meg veldig å si noe til sjefen, men hun tok det bra. Det var en lettelse å få sagt det.Går som regel bedre en man tror :-) Har ikke fått noen lyster ennå. Har dere?? Kjenner jeg er var for lukter som kaffe og ting som er stekt og parfyme. Er spent fremover hvordan formen blir iforhold til bekkenet mitt. Var skikkelig plaget sist.. Ha en fin dag folken`s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinema og Odin 16/2-07 Skrevet 31. juli 2006 #6 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei hei. Jeg må være veldig heldig for jeg føler meg helt topp!!. Jeg er i uke 10+2 og er bare litt mer sliten enn normalt etter 8 timer på jobb. Da tar jeg en 1/2 time på sofaen før jeg begynner med middagen. Eneste symptomene jeg har er litt ømme bryster. Kan det komme fler symptomer senere eller kommer de helt i starten?? Jeg er ikke kvalm, ikke svimmel og ikke så mye humørsvingninger. Litt lett på gråten kanskje.. Hadde jeg ikke tatt en gravi.test, hadde jeg nesten ikke visst at jeg er gravid.. Lykke til alle sammen med plagsomme symptomer.Håper det blir bedre for dere snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joho! Skrevet 31. juli 2006 #7 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg er i uke 11 og har vært dårlig siden uke 6. Kvalm, med og uten oppkast, helt energiløs og sliten......sist var jeg frisk som en fisk hele svangerskapet og hadde forventet meg det samme nå- den gang ei! Men nå er jeg mye bedre enn for to uker siden og håper den trenden holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick_345008 Skrevet 4. august 2006 #8 Del Skrevet 4. august 2006 Hei! Er 10 uker på vei etter min beregning, eller 12+3 etter sånn annen beregning. Er veldig trøtt og kvalm. Har vært det i hele sommer, faktisk fra første dag. Trengte ikke ta noen graviditetstest. Begynte å jobbe igjen nå mandag, men måtte få delvis sykemelding. Må bruke familien til å passe datteren vår på snart 2 når mannen min er på jobb på ettermiddagene. Pyton. Gleder meg til kvalmen gir seg. Jaja, baybyen er ønsket, så jeg skal vel ikke klage. Vet at det er verd strevet (og at jeg var heldigere med formen sist). Klarer ikke holde det skjult lengre heller, magen vokser og mammabuksene må snart frem igjen. Bor forresten i Bergen. Er intressert i å komme i kontakt med andre i området som har termin i februar, mars. Alle mine venninner får alltid barn samtidig, mens jeg får midt imellom. Kjenner bare en som er ca like gravid som meg. helsestasjonen er så treig med å få i gang treff og barselgrupper. Kristin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 5. august 2006 #9 Del Skrevet 5. august 2006 Hei. Jeg er 13+5 idag. Begynner å bli bedre nå ja. Var innmari trøtt til å begynne med, så kom kvalmen... Nå er jeg fortsatt litt trøtt, men ikke mye kvalm, heldigvis. Puppene er ømme, men litt mindre ømme enn tidligere. Har begynt å kjenne det litt i bekkenet når jeg har gått langt eller vært å trena. Går å venter på å kjenne bevegelse fra den lille, men må vel bare smøre meg med tålmodighet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia79 Skrevet 5. august 2006 #10 Del Skrevet 5. august 2006 Hei! Jeg er 12+5 idag og formen er egentlig veldig bra. Har vært trøtt tidliger og til tider veldig oppblåst. Kvalm har jeg vært under 10 ganger, spydd en gang. Ømme bryster har jeg hatt til ca uke 11. Har begynt å få en liten kulemage:) Nesten ingen bukser passer lengre. Har ei superlav dongeribukse og noen stretchbukser jeg fortsatt kan bruke... Jeg syns dette med å være gravid er superspennende og jeg gleder mej til lille knøttet kommer. Har termin 14. februar. På valentinesday;) Var til ultralyd uke 10+3 og såg den lille som sprellet og vinket som bare det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miniatyr Skrevet 8. august 2006 #11 Del Skrevet 8. august 2006 Er nå 13 uker på vei, og formen er bra den.... Har vært litt kvalm og uggen og oppblåst et par ukers tid, men det har gitt seg de siste dagene. Håper det fortsetter! Faktisk har jeg bare kastet opp en eneste gang. Kjæresten hadde kjøpt ny deodorant som jeg ikke tålte lukten av. Er ganske sensitiv for parfyme og kaffelukt. Ga han en klem, og dermed var det rett på toalettet....det var jo mest komisk. Ellers er jeg litt trøtt, men ikke faretruende. Magen har ikke begynnt å vise seg ennå, kommer fortsatt inn i buksene mine. Gleder meg egentlig til det synes for alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liten gutt :-) Skrevet 8. august 2006 #12 Del Skrevet 8. august 2006 Hei hei! Jeg har også bare venninner som får barn samtidig, mens jeg må gå alene :-P Bor ikke i bergen akkurat, men Os, men hadde vært koselig å få kontakt med andre og dele noen erfaringer! Jeg er nå i 14. uke, eller 13 + 3 uker eller noe i den dur :-P Har en datter på 5 år fra før av, og vi har ønsket oss en til en god stund nå... endelig klaffet det! min mailadresse er [email protected] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyglad Skrevet 8. august 2006 #13 Del Skrevet 8. august 2006 Hei! Jeg er i uke 14 nå, og formen er absolutt ikke på topp. Jeg er mye uvel, men kaster ikke opp.Svimmel av og til, og jeg blir plutselig helt sliten og slapp. Magen vises veldig godt allerede, det gjorde den faktisk før jeg var 2 mnd på vei. Gleder meg til og kun nyte svangerskapet. Jeg har enda ikke vært hos lege, skal dit snart.Ser frem til ultralyd:)Venter nr 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejiec++ Skrevet 8. august 2006 #14 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg er 14+0 i dag. Formen er fin. Merker jeg er litt følsom, og tar lett til tårene :-) Fikk sjokk da jeg sjekket vekta i går, for jeg har gått opp en del allerede. Mange sier at det er sånn fordi det er mitt andre svangerskap-at ting vises fortere da. Har fortsatt ikke kjent antydning til at det er noen der inne :-) Gleder meg til å kjenne det første gang. Skal på ultralyd 12 september - gleder meg til det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gizom81 Skrevet 8. august 2006 #15 Del Skrevet 8. august 2006 Er 13+4 og formen er generelt mye bedre. I går lag jeg meg senere enn på lenge, og vasket leiligheten. Kvalmen kommer og går, så jeg tør ikke unnvære ingefæen ennå! Folk sier jeg ser bedre ut, glød og greier....! I kveld derimo er jeg dødstrøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howdy Skrevet 9. august 2006 #16 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg er i tolvte uke og er fortsatt rimelig matt og tiltaksløs egentlig. For et par dager siden slapp de utrolig ømme puppene og nå er de nesten som i gamle dager. Vet ikke helt hva jeg synes om det!? Hører jo at det roer seg for mange på denne tiden. Ellers er jeg forferdelig tungpustet. Skjønner ikke helt den biten. Ei venninne snakket om at det kom av den økte blodmengden, men vet ikke. Sover fortsatt mye, men innbiller meg at det kommer seg :-) Magen har så vidt megynt å melde sin ankomst. Er nr to, så er vel ikke helt unormalt. Fikk ikke noe før 6 mnd sist. Ellers veldig bra. Har så vidt begynt å jobbe etter laaang ferie (lærer) og det tror jeg vil hjelpe litrt på tiltakslysten og få meg til å våkne litt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 9. august 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg er 12+6 i dag og har vært kjempetrøtt siste uken. Og sulten! Tenker bare på søvn og mat hele dagen ) Begynte å jobbe i forrige uke , etter 3 mnds sykemelding, så det er sikkert derfor kroppen sier fra som den gjør.. Men fytti.... skal jeg gå rundt som et sovevrak lenge mon tro... tvillingene på 7 år begynner å synes jeg er litt kjip... orker ikke engasjere meg i så mye lek med dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linni PuseGal Skrevet 10. august 2006 #18 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg er 11+4 idag (ifølge barnimagen min 12) forstår ikke hvordan den regner ut ting ;-D ) Anyways jeg sliter med kvalme, oppkast og trøtthet er sykemeldt i 2 uker så får vi se hvordan det går. Har gått ned 6 kg og bare så jeg får sakt det jenter (det er IKKE skryt) er jo bekymra jeg skal skade den lille.. Nå er jeg litt rund ifra før av så jeg har litt og ta av *ler* Sier jeg er som en bjørn har laget et godt spek lager som det kan tæres på. Litt humor må da til. Men regner med at spiren tar den næringen den trenger. Hormonere er egentlig OK bortsett fra jeg føler at jeg har hatt den værste fylle turen på 100 år. Men med en kjærlig mann som passer på og vasker klær så skal jeg ikke klage for mye :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tosøtetuller Skrevet 11. august 2006 #19 Del Skrevet 11. august 2006 Er 15+3 uker. Jeg er heldigvis ikke kvalm lenger. Men jeg er fortsatt minst like trøtt. Er på jobb nå og er glad det er rolig i dag, for tak i meg er det iallfall ikke. Det er sikkert fordi jeg har jobbet mye denne uka, men likevel... Jeg er så sensitiv at jeg nesten var på gråten da ei dame sneik seg frekt foran meg rett ved kassa på apoteket. Ellers hadde jeg bare sagt ifra, men orket ikke. Det er ikke alltid lett å forstå seg selv i disse tider. Magen har begynt å komme, føler meg bare lubben, selv om jeg ikke har gått opp i vekt ennå. Har bare to bukser som passer, men har jo alt for liten mage til å begynne med mammaklær ennå. Det skal ikke være lett. Hadde vært deilig med vin å lette humøret på i kveld ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå