Gå til innhold

Hevm av dere er overtidige, altså over termindato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det kunne være greit å få en liten oversikt over overtidige her i og med at mange allerede er fødeklare flere uker før termin. Dessuten er det jo litt godt å se at man ikke er alene.

Forresten; etter min definisjon er man overtidig i det man passerer termindatoen sin (ul dato). (Alle som sier at man er overtidig først to uker etter termindato har tydeligvis ikke gått over og skjønner derfor ikke hvor godt det er å synes synd på seg selv ved å kalle seg overtidig! Greit at man føder innenfor normalen tross at det går to uker over tiden, men hallo!) ;-)

Jeg hadde termin 22/7 og skal på overtidskontroll neste lørdag. Har ingen tegn på at noe er på gang annet enn litt hyppigere kynnere.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg burde ikke svare på denne da jeg har termin i morgen. Men må bare hilse på deg her,du har jo bare århundres stiligste nick :-)))

Ler hver gang jeg ser det. Godt at du har humoren i behold.

Håper for din del at du får snart da,og ja du har all grunn til å synest synd på deg selv, Jeg gikk 12 dg over sist og det var laaaaange tunge dager.

Trøste klemmer fra

Skrevet

Takker, takker for både kompliment og trøsteklem!!

Du er velkommen inn på tirsdag, da vet du. Om du ikke har trøkka ut ungen før den tid! ;-) Ville jo være urettferdig om du skulle gå over denne gangen også!

Skrevet

ALTSÅ, jeg mente HVEM av dere... Mulig jeg ikke har fingrene helt med meg for tiden... h*lvetes Carpel tunnel! ;-D

Skrevet

he he skal på vurdering på igangsetting for 2dre gang i morgen så jeg håper jo på modning og full rulle,men visst ikke det er modent vil jeg heller vente,så vi ser på tirsdag hi hi....

Skrevet

Leste nettopp innlegget ditt under tråden til Nille og skjønner at du håper på å få dette raskt overstått. Du får ikke med deg mannen en tur i høyet nå da, så du får litt fart på modningen?

Lykke til i morgen! Skal krysse fingrene for deg! Hold oss oppdatert.

Klemmer fra

Skrevet

Takk for det.

Det meste av overkommelige ting er prøvd ;-) Meget begrensa effekt her da så spørs hvor modent det er :-(

Skrevet

*dytter*

Vi må jo få med oss de som virkelig er overtidige også, og ikke bare mumi som har sneket seg inn her litt før tiden! ;-P

Skrevet

Jeg hadde termin 26. så jeg er 5 dager over.

Skrevet

Jeg hadde termin 29.juli. Er bare 2 dager over. Men har vært utålmodig så lenge nå at det føles som flere uker over... hehe.

Har hatt mensmurringer og mageknip (veldig dårlig søvn) og følt at noe nærmer seg flere netter. Men i natt sov jeg kjempegodt uten noe som kunne ligne på mensmurringer eller kynnere... Deilig med søvn da, men vil at noe skal skje snart, før jeg begynner å grue meg til fødselen...

Skrevet

Jeg hadde termin 21.juli, så er jo nå 10 dager over tida..

Skrevet

Dere kan godt si at dere er over termin, men det er ikke "overtid" før 14 dager e. terminen. Det står i papirene deres fra sykehuset, og normalt vil man ikke bli satt igang før man er 14 dager over. Det kommer mye an på modningen og tilstanden til barnet, selvfølgelig. Det har vist seg at ved for tidlig igangsettelse, blir barnet ofte forløst med tang/sugekopp etc... og det er visstnok IKKE å anbefale!

Jeg selv ble strippet 15 dager e. terminen ( dvs legen kjenner på livmormunnen - man blør litt etter det ) og ble satt igang den 16 dagen ( PHU !!)

Skrevet

Skjønner din definisjon. MEN her på denne tråden gjelder min!!! ;-D

Jeg synes faktisk det er litt viktig å backe opp hverandre når man er over termindato og da hjelper det ikke å si at det er innenfor normalen selvom man føder innen to uker etter termin. Det er jo faktisk denne termindatoen man har forholdt seg til hele tiden. Skulle gjerne sett den som går rundt å sier at termin er 1. til 29. juli. - og mener det (vet mange ikke oppgir dato for å unngå masingen fra folk rundt seg). Jeg er fullt klar over at jeg ikke er alene om å gå over termin og jeg har fortsatt noen dager igjen før jeg slår deg ;-). Har ingen planert om å få satt i gang fødselen før sykehuset mener det er forsvarlig, for jeg mener det er best for barnet å komme ut når det er klart for det.

Nå skal det også sies at jeg vet om tilfeller der barnet kommer ut etter 42 svangerskapsuke og ikke er noen typisk overtids baby. Noen har rett og slett lenger svangerskap enn andre. Og det finnes også de som mangler det som setter fødselen i gang og får en baby etter 42 svangerskapsuke som tydelig burde vært ute før.

Nuvel, ble litt langt, men poenget mitt med denne tråden var å samle oss som er over TERMINDATO og føler oss relativt fødeklare, for å backe hverandre opp nå den siste tiden.

JEG ER OVERTIDIG så basta!!

Skrevet

Hadde termin 29.07, så i dag er jeg 2 dager over...

Blir nesten gal av å vente allerede...;-)

Skrevet

Jeg er også overtidig, som bare rakkern!!!

Skal settes i gang på fredag, men håper selvfølgelig noe skjer før det, det er jo det beste! Men jeg tviler, for var ikke moden da de sjekket i dag..sukk..

Lykke til alle! :) Og tonnevis med fødestøv!

Skrevet

Hadde UL-termin 20. juli så jeg har oversteget den med 11 dager. (Mens-terminen hadde jeg regnet ut til 25. juli.) Har avtale på sykehuset 3. august for overtidskontroll så det ser ut som det blir augustbarn på meg. Fødte 10 uker for tidlig forrige gang så dette er en helt ny opplevelse kan man trygt si siden jeg går gravid 3 måneder lengre enn sist.

Moren min fødte meg 1 dag før termin og broren min 3 dager etter termin.... Om genetikk har noe betydning vet jeg ikke, men.... Jeg er ihvertfall mentalt fødeklar og har vært det lenge. Men slik blir det når man nesten går og venter på å føde fra uke 30, slik blir det bare når man har vært igjennom en prematur fødsel tidligere.

Skrevet

Jeg er da altså 3 dag på overtid(syns det er fantastisk at du har innført overtid fra termindato og ikke fra pokkers 14 dager over, da det er helt klart at jeg absolutt burde få ut den beibisen nå og ikke om et par uker!) :-)

Jeg har ikke antydning til så mye som en kynner. Ingen rier, slimer masse og murrer masse, men det har det gjort i en mnd nå, så bryr meg lite om det.... Skal til sykehuset onsdag, og der kommer de til å konstatere at jeg er elefant (dvs har 1 år og 3 mnd igjen), og er ikke lei i det heeele tatt!!! (nevnte jeg 30 grader på soverommet, samt de 30 doturene pr natt??...... Hm... Dette hørtes ut som klaging.. Men jeg står han av!

Skrevet

Heyyyyyyy.......

Nå kan jeg rettmessig slenge meg på her hi hi

Er over terminen med hele 15 min juhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :-)))

Skrevet

Ja da melder jeg meg inn her også.. siden kl har passert vel over midnatt og datoen min er over...

Min mor mener jeg kommer til å føde mellom 2. og 9.aug siden det da er fullmåne. Er visst et gammelt fødselstegn.. Får no se.. barnet kommer når det kommer.. Har hatt en del kynnere, ikke så sterke, og så har jeg hatt litt begynnende menssmerter i ryggen.. ellers ikke noe som helst. Har drukket bringebærblad te + jeg er mye oppe og går.. ikke ro i r.. til å sitte stille..

I dag har jeg vært mye rundt, og bena ser ut deretter..

Jeg har ikke fått så fryktelig mange tlf om hvordan det går med meg, er mest han som har fått de - og så min mor da, hun blir nedringt fra hennes side av familien..

Eneste jeg er fryktelig lei av, det er at alle tror jeg er så bekymret hvis jeg har et spørsmål. Det har vært litt slitsomt... har lurt på masse jeg, men er ikke bekymret av den grunn, men det går vel an å lure på ting likevel?

Det er selvfølgelig ikke så kjekt å gå over tiden, men vi får likevel nyte tiden så godt vi kan..

Selv om jeg er førstegangs, så vet jeg det ikke blir det samme med (ny) baby i hus..

Blir kos på en annen måte:-)

Lykke til alle sammen!

Det ordner seg tilslutt, og plustelig er dagen der:-)

Klem Klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...