Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Plagsomt med mygg på hytta. Og poden skal jo ikke ha på seg myggspray/stift o.l. Synes ikke det er noe særlig å utsette poden for røyken i fra spiralene heller. Finnes det noe man kan smøre på eller spise eller sette i nærheten, av naturlige saker, for å holde den hersens myggen unna? Blir jo spist opp!
Katta & Lille Plom Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Jeg synes Eurax er bra, den svir ikke like mye som myggstift og spray, dessuten lukter den bedre. Ellers finnes det en myggmelk på helsekost som heter noe med "Nøkken..." Ellers kan man gni seg med appelsinskall, men det er litt sterkt for huden. Mygg tiltrekkes uansett av CO2 som vi puster ut, både gjennom hud og lunger, så garantert mot mygg er du ikke før du er død...
Beama Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Har hørt det det skal hjelpe med b1 vitaminer... men hvorfor det hjelper og hvordan det hjelper vet jeg ikke... Har selv prøvd med suksess... ble rett og slett ikke bitt lenger.. Helt herlig siden jeg rett og slett har en form for allergi mot mygg (stikkene er som oftest mellom 5 og 10 cm i diameter.) Kanskje litt vanskelig å gi b1 vit. til ett lite barn... Har også hørt at hvis man spiser bananer så er det lettere for at myggen stikker... så kanskje ikke spise banan om sommeren?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 sitron er bra for å slippe mygg, i tillegg bør man styre unna alle produkter som lukter godt (parfume, såpe osv). Muggen liker søtt blod best, så ikke spis sukkerholdig mat hvis det kan unngås. men ha sitron i nærheten (oppkuttet) eller smør litt på huden. Det finnes også våtservietter med sitron som du kan prøve. JEg ble alltid oppspist av mygg før, men etter jeg begynte me sitron tipset er jeg "imun";)
FruDart Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Dette fant jeg på nettet etter et kjapt søk: Tørkete appelsinskall er et godt kjerringråd mot mygg. Tørk appelsinskall i steikeovnen eller på kaminen, og legg det tørkede appelsinskallet i en tett boks med lokk. Når du vil jage myggen vekk, åpner du lokket, og dermed kan du spise i fred på terrassen eller sove i fred uten myggnetting. Bare du har boksen ved siden av deg på nattbordet, kan du trygt ha vinduet oppe.
RajaPia Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Her var det tips å prøve , men må antagelig gå med skallene rundt halsen.... ) Blir spist opp omtrent her .
anja,R Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 prøv med jordnøtt olje å lavendel olje. den miksen har jeg god erfaring med, hjelper mot klegg å den, ta jordnøtt olje i en kopp tilset en god dose lavendel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå