Gå til innhold

jeg gruer meg sånn til å gå til legen i morgen.... sukk...


Hoppetussa 25 og Ylva.

Anbefalte innlegg

her sitter jeg da,og biter negler og har hele sommerfugl kolonien på besøk,for jeg gruer meg sånn til å skulle dra til legen i morgen!

Har den værste legeskrekken,har hatt det så lenge jeg kan huske faktisk...Har liksom ikke noe grunn til å ha det heller,bare er slik.

Skal på 1gangs sjekk i morgen,er inne i min 11 uke nå,så det er jo på tide.Får vel bite tenna sammen og tenke på babyen vel..

Blir vel lite søvn på meg i natt tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff da,ikke greit med legeskrekk..

det er iallefall ingen farlige ting som skjer der ;)

ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det konkret du er redd for hos legen? Jeg er vanskelig å ta blodprøve av, og det blir en del av det under svangerskapet. Forrige graviditet kurerte noe av den skrekken, da det ble så ofte at det gikk mer og mer over, og jeg ber om å få ligge så det ikke blir noen pinlige besvimelser hvor jeg faller i gulvet eller noe sånt.

Legen vil sikkert prate med deg og muligvis undersøke magen litt. Ellers vil han spørre om siste mens for å sette termin og ellers opplyse om jordmor osv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg:(

 

Du bør kanskje snakke ut med legen din om skrekken. Da kan han ta hensyn til det når han tar prøvene han skal, blir kanskje litt lettere for deg. Og han kan kanskje tise deg om en god jordmor som du kan går til i stedenfor (viss du ikke syntes d er like skummelt?)

 

Håper d går br amed deg i morgen, prøv å slappe av i kveld når du legger deg, prøv å tenk på noe annet, er viktig med søvn:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige svar dere:)

Har aldri hatt noe konkret som har skjedd hos legen som gjør at jeg er blitt slik. Er vel mer den følelsen at jeg ikke vet hva som skjer eller hva legen kan finne ut,om babyen og jeg er frisk og slikt..høres kanskje teit ut men:)

Gruer meg vel aller mest til å måtte veie meg i morgen.

Har slitt litt med spiseforstyrrelser de siste årene,er blitt normalvektig nå og har vært det ett år,men har ikke hoppet på vekta siden jeg var på mitt tynneste. Er redd for hva den viser..

Skal prøve ikke å bekymre meg og tenke til jeg blir blå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale deg å fortelle legen om skrekken fo vekten så kan han komme med gode råd og hjelpe deg gjennom d.. Graviditeter kan være ganke "farlige" for folk med tidligere spiseforstyrrelser. Kroppen forvandler seg mye og d kan være godt om du får et godt forhold til legen din så du har noen å snakke med om tankene skulle dukke opp i løpet av graviditeten.

 

5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,må gjøre det altså.Selv om det er ett vanskelig tema å ta opp liksom. Er mye lettere å "skrive" det her:)

Regner med at kroppen forandrer seg masse i løpet av svangerskapet,men det får gå så lenge babyen kommer ut frisk og sunn:) Er jo tross alt det viktigste. Er bare så fordømt irriterende å bekymre seg for den vekta! Er da masse som jeg heller burde tenke på.. Gruer meg også til folk rundt kommer og slenger ut:nå har du jammen i meg lagt på deg godt. og slike ting.. Men det opplever jo alle,er bare jeg som reagerer ekstra på slikt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke alene!! Jeg har ikke noe problem med vekta, men har liksom alltid noen kg for mye, men jeg har panikk for å legge på meg... Det skal liksom ikke bety noe med tanke på barnet og barnet er det viktigste... men tanken er der, at jeg vil helst ikke gå opp noe...

 

Ja er enig i at d er lettere å skrive ting på nettet, blir liksom litt mer personlig når man sitter der med legen..

 

du kan jo prøve å skrive et lite brev som du gir legen når du kommer inn døra hos legen, da slipper du å si høyt hva som plager deg... Blir kanskje litt rart, har ikke prøvd det, men om man vet man ikke klarer å si der kan d være en løsning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bare si det rett ut vel,prøve ihvertfall:)

Godt å høre at jeg ikke er helt alene om å ha panikk for å legge på meg.. Prøver hvertfall å ha ett sunt kosthold,men det er vel også noe å ta opp med legen. Blir en lang legetime dette her:)

Får vel prøve å få en time eller to med søvn,så kommer jeg nok innom med rapport i morgen tenker jeg. hihi..

Takk for koselige svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får ha lykke til:) går nok fint skal du se:)

 

Bare kom innom med en oppdatering i morgen, jeg venter spent:) skal krysse fingrene for deg og sende positive tanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...