Gå til innhold

Hadde mannen deres vasket huset til dere kom hjem med babyen fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oi, da hadde jeg faktisk blitt litt skuffa. Mannen min hadde vaska, skifta sengetøy, handla, kjøpt blomster, lagd i stand middagen og dekt på bordet. Huset var strøkent, og det var kjempe koselig å komme hjem til. Kanskje han bare hadde hodet så fullt av nybakt - pappa - følelse at han ikke greide å tenke klart?

Med førstemann han hadde det, denne gang hadde han visst mer enn nok med å rydde etter barnavakten ( som er flink barnevakt, men utrolig rotete ) og å gå på jobb.

Var ikke skuffet over det da han både jobbet og tok godt vare på lillegutt på 17 mnd.

Men fikk flott gave og blomster da jeg kom hjem :)

Annonse

Hehe, det behøvde han ikke:) Var to uker på overtid, og i ren desperasjon hadde jeg skrubbet ned hele huset. Så det var skinnende rent alikevel:)

Hører forresten med til historien at det ikke hjalp det grann. Ble satt i gang pga overtid:(

WWJD og benjamin: hode fult av nybaktpappa greier tror jeg neppe han hadde..

Måtte rett på butikk dagen etter jeg kom hjem å handle, var jo ikke mat i huset, måtte få moren min til å kjøpe bleier og flasker..

Jeg hadde planlagt KS nå sist, så pappaen regnet med litt god tid til å vaske hus og handle inn mat. Han hadde jo også snuppa hjemme, som da var litt over året, men mamma var her å hjalp han med barnepass.

Ihvertfall så fant jeg ut for 3. gang(altså 3 barn) at jeg ikke klarer et opphold på barselavdeling, så sa ifra 2. dagen at jeg kom til å reise hjem. Han fikk da helt hetta, og sa jeg måtte drøye noen timer og styrtet hjem:-) Tok det med ro, snakket med lege og JM, og fikk tillatelse til å reise. Så da han kom tilbake, hesblesende, tok han meg hjem til et strøkent hjem...

Nei det hadde han ikke, han lå på familierom på barsel med meg hele tiden frem til vi dro hjem. Var ikke hjemme i leil i det hele tatt. Mamamen min derimot, hadde vasket og skurt og fylt frysen med ferdige middager klare til å tines.

Veldig deilig:)

Annonse

Nei dette hadde han ikke, men det trengtes heller ikke, jeg var 10 dager på overtid og vasket hele huset nesten hver dag før jeg fødte..

Og de tre dagene jeg lå på sykehuset så sov han også på sykehuset, jeg lå på lettposten og der fikk man tilbudt familie rom så vi benyttet oss av det selvom vi ikke bodde langt unna sykehuset..

Men jeg fikk blomster da når vi kom hjem:)

Nei han hadde ikke vasket men det trengtes ikke fordi jeg var 10 dager på overtid og skrubbet huset hver dag for å få tiden til å gå...

Så på de tre dagene jeg lå på sykehuset så rakk det ikke å bli møkkete...

Men jeg fikk blomster da vi kom hjem da:)

Mannen min er flinkere til å rydde enn meg - så huset var så rent at jeg kunne ha spist rett fra gulvet når jeg kom hjem. Også er han kjempeflink med ungen, bare bleieskift forsøker han å lure seg fra ibland (uten hell).

Ja, det hadde min gjort både da jeg kom hjem med jente nr 1 og jente nr 2. Alt var rent, pent og ryddig, og han hadde stått i som en helt for å få det aller siste på plass før hjemkomsten. Begge gangene ventet det også nydelige blomster på meg, og en førsteklasses middag - han er en racer til å tilberede biff. :) Etterpå vanket det kake med "Velkommen hjem"-tekst på, kjempekosli! Andre gangen hadde han jo i tillegg tatt seg kjempefint av eldstefrøkna vår på 3,5 år, så jeg synes han fortjener skryt jeg. :)

Ja, det hadde han... Han hadde sagt omtrent hele svangerskapet at han skulle det.. Fikk vite 22 juni at jeg kunne få ks 23. Takket ja til det men likte meg ikke på barsel så sa den 25 at jeg ville hjem dagen etter.. (Gikk litt unna i svingene her..) Så han dro fra sykehuset kl 21 (møter med leger og "stellekurs") så vasket han hus til nesten 4 på natta. Synes han var kjempeflink! Sa det ikke var så farlig og at han ikke trengte å stresse med det (at han kunne ta litt en annen dag, siden det ikke var så ille hos oss)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...