Gå til innhold

Sydentur og gravid i 10 uke


snoopy_me

Anbefalte innlegg

Når jeg er 10 uker på vei reiser jeg til Spania. Noen som har noen erfaring med å reise første trimester? Noe spesielt jeg bør tenke på? Hvordan er det med varmen, med tanke på barnet? Kan man sole magen? Er det forresten ille og ligge på magen? Kan man føle seg mer uvel i syden? fint dersom noen har positiv erfaring med reising så tidlig i svangerskapet og kan dele dette med meg. Er gravid for første gang og er selvfølgelig derfor overnervøs og vet veldig lite.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke svare på disse spørsmålene, men ville bare si at jeg tenker akkurat det samme. Skal til Italia i uke 10 og kjempenervøs for alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Thailand sist jeg var gravid.. da var jeg 11 uker på vei når jeg dro.. det jeg var forsiktig med var jo maten, spiste ikke frukt eller salat, og spiste kun grilla mat, da visste jeg at maten var godt igjenomstekt.. Det er ikke farlig å ligge på magen så lenge du ikke syns det er ubehagelig selv.. Det er heller ikke farlig å sole magen, bare pass godt på maten du.. så er det bare å nyte ferien...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selv trengte jeg en siesta løpet av de varmeste timene på dagen. Jeg ble uvel, trett og ble ofte svimmel når varmen herjet som verst. Husk å drikke masse vann!!

 

Soling har ingen betydning for spiren din. Den er godt beskyttet der inne. Ligg på magen eller rygg om du vil, det skal ikke ha noe å si.

 

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Er sikkert bare overhysterisk, men man hører så mye rart overalt og klart man er redd for å miste ett etterlengtet nurk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke egne erfaringer, men vil tro at så lenge du følger gode kostholdsråd, styrer unna mat som ikke er varmebehandlet. drikker mye, mye, mye vann. og passer på at du ikke blir overopphetet, men du merker d nok før babyen siden den er så liten og beskyttet ennda:)

 

Er sikkert lurt å vaske deg på hendene litt oftere enn vanlig så du ikke får i deg ukjente bakterier. Litt kjdelig å bli syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var i Marokko da jeg var 5 uker på vei...og det gikk greit!jeg sier i ettertid at jeg aldri skal reise til syden igjen når jeg er gravid. for jeg var så uheldig og fikk stifte kjennskap med morgenkvalmen der...så klart!og pga varmen, så føltes alt så mye verre....

men det er ikke noe farlig å reise dit!drikk masse vann så klart!ikke spis salat, spis godt gjennomstekt mat.ellers er det vel ikke så mye mer som man må passe på....jeg merka at jeg ikke likte varmen så godt nå, ble fort svimmel og sliten, og trengte maaaasse søvn og hvile!det er vel ikke farlig å sole magen, men den bør ikke overopphetes....men hvis du lytter til kroppen din, og trekker deg inn i skyggen når det trengs,så går det nok bra!

god tur og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig bra at du starta denne tråden altså, jeg skal nemlig også til syden, jeg er i uke 11 da så dette var en tråd so virkelig hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie....vært i Italia i uke 8-10 og ingen problem :) Jeg spist faktisk både salat og frukt selv om jeg ikke hadde tenkt på forhånd (jeg vasket selvsagt frukt!) Jeg synes jo det var varmt og måtte holde meg en del i skyggen og drikke mye vann! Jeg var nøye med å vaske meg selvsagt og hadde med våtservietter som jeg brukte flittig! jeg spiste derimot ikke skinke el annet kjøttpålegg på brød,bare ost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd og for delte erfaringer. Jeg drar i neste uke og blir borte i nesten 3 uker. Skal skrive inn her når jeg kommer tilbake og da dele min erfaring.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spekemat (feks parmaskinke og pepperoni) på pizza? Kan man spise det? Er jo varmebehandlet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var i syden da jeg var 4-5 uker på vei, ingen problem.

Var forsiktig med hva jeg spiste og drakk bare vann i flaske.

Solte magen og ble fin å brun=)

Bare kjenn etter på kroppen din i varmen og evt stressende sitvasjoner,trenger du å sette deg ned og ta en pause gjør det.

Ikke press kroppen din,bare varmen er stressende nok.

 

Ps jeg solte meg sist svangerskap,da var jeg 7 mnd.

Gikk veldig greit men overdrev ikke,smør deg godt ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...