Gå til innhold

Føler folk ser ned på meg!

FrøkenLykkelig og 2 søte små

Anbefalte innlegg

Jeg føler folk syntes det er dårlig av meg å få dette barnet fordi det er slutt mellom meg og faren..

Det er blitt slik at jeg kvier meg for å si at det er slutt. er det riktig?

jeg er så redd folk skal ta gløden fra meg med nedsettende og negative ord og meninger..

noen som har kommet seg gjennom dette?

Har til og med vurdert abort, fordi folk sier så mye slemt til meg..

Fortsetter under...

Har opplevd det samme ja- er spesielt guttekamerater som sier de synes valget mitt er rart og er blitt mer unnvikende.

Ikke la det gå inn på deg, men si at det ikke er deres business å mene noe om hva som er rett/galt her...

Jeg gidder ikke diskutere det med mine venner som er slik- sier at jeg ikke gidder å forsvare valget mitt ovenfor dem og at jeg og barnefar har god dialog.

En kan jo også si det sånn at når det kommer til forhold så vil jo 50% ryke innen ti år likevel...

Og hva dersom det hadde røket mellom deg og barnefar etter ett år...tror du noen hadde sagt "Oii, du skulle nok tatt abort ja" DA..? Ikke akkurat nei...Synes folk er utrolig frekke og korttenkte mange ganger, og ser ut til å glemme at det er å beholde/ ikke beholde et LIV en faktisk velger..! Og dette valget synes jeg ikke det går an å ta på bakgrunn av om en tror forholdet vil vare eller ikke, en har ingen garanti.

Graviditeten var ikke planlagt her, og både jeg og barnefar har tenkt i ettertid at vi var utrolig naive da vi regnet med at å hoppe av i svingen gikk bra. Men jeg skjønte at valget om å beholde barnet eller ei ikke kunne være avhengig av om jeg trodde jeg og han kom til å vare. Jeg har alltid ideelt sett for meg at den dagen jeg ble mor kom jeg til å være i et stabilt forhold, være ferdig utdannet og bo fint til for barn- men slik ble det altså ikke...Angrer likevel ikke på valget jeg har tatt- og gleder meg nå til å bli mamma!

Men det som ødelegger gleden er slike korttenkte folk som du nevner ja..

Hold hodet hevet og vær stolt av deg selv! Du har mot og styrke nok til å ta et vanskelig valg, og det står det respekt av.

Om en stund er det ingen som sier slikt lenger heller- og du vil vite at valget er det rette når du holder barnet ditt i armene dine, selv om det nok vil bli tøft til tider :).

Tusen takk for oppløftende svar.. :)

Fikk meg til å gråte til og med.

Er ensomt nok å skulle gå gjennom dette alene, hjelper ikke med bare piss fra folk rundt..

Er rett som du sa med guttevenner, er dem som rister mest på hue. Men herregud, vi kvinner har da gjort dette i millioner av år.. hvorfor skal ikke jeg klare det..

Svaret dittva akkurat det jeg trengte.

Tusen takk.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...