Gå til innhold

Gulping...hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Lille tulla på 6 uker gulper i ett sett. Hun får kun mme, og har prøvd flere typer....nan, collett og Hipp, men gulper like mye av alle sammen. Det er ikke pga for mye mat, for når jeg holder henne opp etter bare et par min mating for å rape, kommer det gulp, og slik fortsetter det helt frem til neste måltid. Kan ikke være mye næring igjen i den lille magen før neste måltid. Vasker klær og skifter hele tiden...vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Virker også som hun har en del mageknip, og sover dårlig om natten. Men på dagen sover hun bra. Dakar liten... :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5765799-gulpinghva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er bare på besøk fra "småtroll 1-2"... Fant ut at jeg nesten måtte svare deg siden jeg har vært i samme båt... Du må nesten bare smøre deg med tålmodighet... Det er ingenting å gjøre med gulpingen. Sønnen min var også slik! Jeg måtte skifte på ham 5 ganger om dagen og meg 2-3 ganger om dagen! Nå som han spiser vanlig mar gulper han faktisk fremdeles av og til... Det hjelper når barnet begynner med grøt, for det binder melka litt bedre i magen... Lykke til! :-)

Hadde en super-gulper jeg også. Det var nok ikke så mye å gjøre med det, men hvis det er en trøst så avtar det med tiden.

Nå er han 6 1/2 mnd. og gulper nesten ikke noe i forhold til før.

Som Klumpy over her sa så er det ingeting å gjøre noe med,

i alle fall ikke hvis ungen legger på seg som den skal.

Annonse

Min gutt gulper mye av nutramigen. Gulper helt til neste måltid. En må ha diagnose for å få dekket nutramigen (blå resept). Min gutt har påvist melkeintoleranse mot melkesukker.

Sykehuset sa at så lenge han legger på seg er ikke gulpingen noen fare. Bortsett fra mye vask da...

Er det gulp eller mer sprut oppkast?

Du bør absolutt gå til lege før det går forlangt. Det var så vidt vi klarte å redde mini her i huset fordi legen sa vi skulle vente en uke til. Men en mor vet alltid best!!

Lykke til.

Mini her måtte opperere da han va 3 uker pga. en lukke muskel mellom mage sekken og tarmen vokste for fort og tilslutt kom ingen ting mat igjennom.

Jeg føler han er som ett annet barn nå. Men gjet om han er en storgulper ja. Men noen barn er bare det. Det siest at d skal gå over når di nermer seg 1 år eller når du går over på fast føde. Vi begynte med fast føde til alle måltider da han va 11uker å det hjalp også en god del.

Eller prøv Enfamil.....

Lillefjert var også storgulper, lå svææære dammer på gulvet her. Prøvde Nestargel, men den måtte jeg blande så innmari tykk for at den skulle holde seg nede at han omtrent ikke fikk det i seg. Enfamil Ar fåes på apoteket. den er tyntflytende i flaska men blir 10 ganger tykkere når den kommer i kontakt med magesyre.

Det er fryktelig slitsomt med gulping! Men så lenge barnet legger bra på seg er det ikke noe farlig.

Lykke til ihvertfal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...