Gå til innhold

Livredd

Mamma til to tette

Anbefalte innlegg

Hei

Er gravid i 6 uke og må bare si at jeg er livredd.

Har sett på forumet at jeg ikke er den eneste som har opplevd spontanaborter. Har hatt 2 på 1 år i 6 og 8 uke. Siste for 6 mnd siden. Førstegangsfødende...Nå er testen blitt positiv igjen, egentlig mens vi hadde ferie-pause mellom pergotime tabl. Må si at det var kun skrekk jeg følte da jeg så testen. Kjenner at jeg ikke klarer å glede meg, bare forbereder meg mentalt på å takle en evt. ny spontanabort. Alle rundt meg, inkl min kjære mann, sier at jeg må slappe av, ikke tenke på det for jeg kan jo ikke gjøre noe fra eller til...men hvordan er det mulig å ikke tenke på det??? Jeg vil jo så inderlig gjerne at det skal gå bra...nå sammenligner jeg alle symptomer jeg har hatt ved tidligere graviditer og tenker altfor mye...noen andre som har gode råd på å takle ny graviditet?

Fortsetter under...

Hei Liz 76.

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har selv vært igjennom og miste, jeg mistet tvillinger i uke 20. Og tanken på å bli gravid igjen skremte meg litt. Men no sitter jeg her med en fin liten kul på magen - gravid i uke 17 + 2. Men har ennå ikke helt klart og slippe den store gleden.. Det kommer jeg nok ikke til og gjøre før jeg har bikket over uke 21. var på ul her om fredagen og fikk se at alt stod bra til :) Så jeg ble litt mer roligere.

Jeg får en tettere oppfølging nå enn hva som er vanlig og har alt vært på tre ul. En er bare nødt til og tenke positivt selv hvor vanskelig det er. Det blir din tur denne gangen skal du se. ikke sammenlign ting fra tidligere graviditeter, en blir bare mer engstlig av det, det ble i allefall jeg. Ta det med ro og ikke stress. Slapp av og ta godt vare på deg selv - det er lov å være litt egoistisk :) Får du noen oppfølging fra legen din ? Jeg vet ikke om dette ga deg noen svar, men prøv på beste mulig måte og tenke positivt. Jeg skal krysse fingrer og tær for at det går bra med deg..

Masse lykke til.

Klem

Takk for hyggelig svar, kjekt å høre fra noen som vet hvordan jeg har det. Høres ut som du får bra oppfølging. Gynekologen min er tilbake fra ferie 14/8 så håper jeg får time kjapt da. Han er ny for meg i dette svangerskapet, kan ikke si at jeg har hatt så gode opplevelser med helsevesenet i de to som gikk galt. Jeg prøver å slappe av så godt som mulig, går turer, leser bøker og ser dvd. Men har noen forferdelige mareritt om natten så det ligger nok godt plantet i underbevisstheten selv om jeg prøver å skyve det unna. Du får ha lykke til med ditt svangerskap, det går nok kjempebra!

Heihei!Jeg er ny på dette stedet.Jeg har også gått igjennom en spontanabort.Vi har prøvd å bli gravide i to år,og da det endelig skjedde mistet vi det.Det var verdens undergang.Og vi fikk beskjed av legen at vi måtte ha oppfølging med blodprøver en gang i mnd i ett halvt år før vi kunne prøve igjen.Testen ble positiv i går :) Men nå er jeg kjempe nervøs og redd for at det samme skal skje igjen.Får ikke sove om natten og ligger og tenker hele tiden.Jeg vil ikke glede meg for mye og venter bare på det verste..Syndes det er skummel,og kjæresten blir litt frustrert.Man går nesten og kjenner etter feil hele tiden.Gruer meg til ultralyden,sist var det ingen liv der.Men vi kan jo ikke miste håpet heller,en gang må det jo være vår tur=)Jeg ønsker deg i allefall lykke til i svangerskapet!Vi må nok bare slappe av på en best mulig måte,ta ting som det kommer og tenke positivt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...