Gå til innhold

Område i brystet som ikke vil tømmes. Trænger råd!

Anbefalte innlegg

Et område i det ene bryst bliver ikke tømt når lille gutt suger. Det bliver bare mere og mere rødt, vondt og hovent. Ved jeg må få ud mælken, men får det ikke til.

Har prøvet at varme omslag, varmt bad, at pumpe og ligge lillegutt til i alle mulige tænkelige stillinger, uden held.

Har en lille hvid flek på selve brystvorten, mulig at der er et lille sår under der. Kan det tænkes, at en lille sårskorpe hindre mælken i at komme ud?

Uff, det er ondt og kan bare tænke mig det bliver værre. Håber nogen har et godt råd.

Fortsetter under...

I tillegg til det du sier du har gjort kan du prøve å massere ut tetningene (for det høres ut som det) mens melka renner (ved amming/pumping og under dusjen).. Legg på varme, dra til legen og få en syntocinon-spray (setter igang utdrivningsrefleksen) og legg haka til baby mot det vonde området hvis du får det til..

Lykke til!

Dytter på denne då eg har og eit slik kvit felt på brystvorta mi,i det området som tetter seg til i brystet.et hjelper med sårsalve,men det forsvinner ikkje det kvite,eller sårheita.Vist eg slutter med salven,kommer det vonde berre igjen.Og et lager seg nytt kvit,nesten som oppbløtt hud,som kjem i den åpningen for mjelkekanalen.

Håper nokon veit kva det kjem seg av,og om det er noko som hjelper.

Det kan være vasospasmer (ikke helt sikker på om det ble helt rett skrevet), det er kramper i blodårer (?).. De har ikke jeg peiling på så håper dere får svar av noen somkan dette..

Jeg hadde også kvitt "belegg" på brystvortene, og det var sopp. Har du vondt innover puppen og mistanke om sopp bør du gå til lege..

Håper dette hjalp dere litt, lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...