Gå til innhold

Sykkelsete til baby på 7 mnd.

Anbefalte innlegg

I helgen var jeg innom en butikk og forhørte meg om når man evt. kan ta med baby på sykkeltur i sykkelsete.

Mannen i butikken sa at setene var beregnet fra 9 kg og oppover (husker ikke hvor langt opp). Han sa også at det også kom ann på hvor sterk nakken til babyen er. Setet det var snakk om var også sånn at man kunne justere det litt sånn at barnet ble liggende litt bakover.

Vel, babyen her er som før skrevet 7 mnd. Han setter seg opp selv og er vandt til å sitte i tripptrappstol og på gulvet. Han er ikke noe "dinglehue", og har i flere mnd. vært sterk i nakken.

Ville dere tatt sjansen på å forsøke med sykkelsete nå? Selvsagt med hjelm.

Vet at babyen kommer til å elske å få være med på en liten sykkeltur opp og ned gata her i blandt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5765462-sykkelsete-til-baby-p%C3%A5-7-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde lillemor med på en kort sykkeltur da hun var 7,5 mnd gammel. Hun hadde hjelm på. Har et sånnt sykkelsete som skal gå ann å legge litt bakover, men tror det var i rett posisjon da, har ikke endret på det siden eldstemann satt i det, bare justert selene. Hun satt seg ikke opp selv da. Men dette var en veldig kort sykkeltur(5 min hver vei), ville ikke tatt henne med på en lenger sykkeltur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...