Gå til innhold

Når si det til familien?


sandel

Anbefalte innlegg

Når er det passe tid å si det til vordende besteforeldre og andre i familien? Jeg er 6 uker på vei, har så klart lyst til å fortelle det men er samtidig litt redd for at det blir mye oppsuss, er nemlig første av mine søsken... Når fortalte dere, eller planlegger å fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet at mange velger å vente med å si det, men selv har jeg begge ganger har jeg valgt å fortelle det med en gang til familie og ca 8-9 uker på jobb. Fordi jeg ikke vil sitte alene hvis det skulle gå galt. Og jeg har fått mye støtte på jobb etter en exu i fjor. Si det når du føler for det..Gratulerer så mye og kos deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor langt fra både mine foreldre og svigersene, men skal opp å besøke de nå på feire neste uke... er ikke sikker på om vi skal si noe ennda. er litt tidlig... Men blir litt lenge til neste gang vi møter de, litt domt å si det på telefon liksom;) Så vi sier det nok i løpet av de to ukene vi er der.

 

5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalte det til svigers, mine foreldre og søstra mi. Fortalte det vel rundt uke 6 var det vel. Var innlagt pga exu i april, og hadde aldri i liver regna med å bli gravid igjen så fort. Måtte liksom fortelle det da.. og vet at vi nok ikke hadde kunnet skjule skuffelsen om vi hadde mistet igjen nå.. Så derfor har vi fortalt det litt tidllig..

Men har ikke sagt det til søsknene til sambo. Fikk høre av søstra hans at vi burde ikke fortelle det til "alle". Gidder ikke forklare henne hvorfor vi forteller det tidlig, så da venter vi med de til uke 12. Fortalte nemlig i vår at vi planla barn, slik at ikke familien skulle få sjokk siden vi ikke har vært sammen så lenge. Da kommer det jo alltid noen besserwissere vettu...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Er 7+4 og vi valgte og fortelle familie med en gang.... 3+4.... Venner og beskjente har så smått fått vite etterhvert, og jobben får vite etter jeg har vært påkontroll på onsdag....

 

Det er deilig og dele gleden med andre. Så dårlig som jeg er og har vært ville det uansett vært vanskelig å skule det uansett!

 

Gjør det når det føles riktig!

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...