Gå til innhold

Første flaske forsøk... se her!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare gi henne flaske du, men om hun rynker på nesen ville jeg tatt den bort med en gang. La henne styre "farten" på tilvenningen. (vi gjorde dette da vi vente lillemor til å drikke vann). Prøv så igjen, la henne liksom smake. Ta vekk om det ikke faller i smak.

IKKE ha søte saker på smokken for å få barnet til å ta flaske. Det snakkes om saft, syltetøy e.l. på flaskesmokken for at det skal være litt mer innbydende, men det ville jeg holdt meg unna.

En kokt flaske kan du vel ha liggende en stund vil jeg tro? Jeg har alltid skylt de før jeg har brukt de allikevel men. (ikke nå lenger, lillemor er snart 5 mnd). Koker de ikke lenger heller, bare en gang inni mellom. Vasker flaskene i varmt vann og salo, og koker smokkene.

Vi startet tidlig med flase til førstemann. Han var vel 5 uker gml. Kokte alt 1 gang om dagen og lagde døgnrasjon med melk som sto i kjøleskapet. Gikk helt fint. Det anbefales at melken skal være så fersk som mulig, så hvis du vil følge dette kan du koke vann og ha dette på flaskene. Sett dem i kjøleskapet og varm opp vannet før du har i melkepulver foran hvert måltid. Om du varmer i mikro eller vannbad blir vel hipp som happ.

Det største fy-fyet er vel å spare på melk; altså sette ukonsumert melk i flasken tilbake i kjøleskapet. Dette er grobunn for melkebakterier bl.a.

Hvor lenge kokte flasker kan ligge er vel et hypotetisk spm dersom du skal gi kun flaske hver dag. Såpass lenge kan de ligge. Hvis du pakker dem godt inn i plast før du lagrer dem, så er de jo rene når du tar dem frem igjen, så jeg ser ingen grunn til at de skulle måtte kokes først da. Det er klart, hadde de ligget der et par år, så hadde jeg vel kokt dem først uansett ((:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...