Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Er det normalt med hvit litt tykk utflod, eller er det tegn på sopp eller noe annet?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Lurer på det samme. Fikk plutselig mye av tykk hvit utflod.....
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #3 Skrevet 30. juli 2006 samme her...noen som har svar? det virker jo som det er litt vanlig siden vi er 3 ;p
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #4 Skrevet 30. juli 2006 Så lenge det ikke er gult eller lukter noe ille,og ikke svir/klør i underlivet så vil jeg ikke tro at det er sopp iallfall... Men jeg har jo fått mer utflod i det siste.. Men nærmer jo seg slutten nå,så har hørt at det er mange som får mer da.. Har egentli ikke så mye peiling åssen det er i slutten da, i og med at det er min første.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #5 Skrevet 30. juli 2006 Jeg hadde det slik også HI, og fikk beskjed om at jeg har sopp. Så det kan hende det er det du har...!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 Har hatt det sånn gjennom hele svangerskapet, men siden det ikke klødde og sånn mente ikke legen det var noe galt.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Herlighet... det er helt normalt å ha mye utflod i slutten av svangerskapet..den er vanligvis hvit og litt tykkere enn vanlig før den kommer ut...og det kan komme mye på en gang...slimhinnene produserer ekstra mye på slutten og trykk ovenfra kan også gjøre slik at det kommer mer...når den kommer ut blir den angrepet av bakterier og blir da vanligvis litt gulig... Helt helt i slutten av svangerskapet blir den mer tyntflytende.. Sopp kjenner man vanligvis...ikke alle som får symptomer..men da er utfloden vanligvis mer sammenpakket og kan være litt klumpete..du kan også lukte på utfloden og kjenne at det lukter litt annerledes enn normalt...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #8 Skrevet 30. juli 2006 Noe galt nei, bare sopp. Som jeg sa isted, så hadde jeg sopp, og eneste symptom var hvit litt tykk utflod. Ikke noe lukt eller farget i det hele tatt, absolutt ingen ubehag. Er jo ikke farlig eller noe med sopp, og mange blir ikke kvitt det uansett hva de gjør, før de har fødet.
Stratos med 3 barn Skrevet 30. juli 2006 #9 Skrevet 30. juli 2006 Kan ikke så mye om utseende, men økt utflod i slutten av svangerskapet er visstnok helt vanlig i følge føden.... Fikk dette selv kontrollert for få dager siden, da jeg trodde jeg lakk fostervann )
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #10 Skrevet 30. juli 2006 hvit, litt tykk utflod er tegn på sopp. Gå på apoteket og kjøp canesten eller annet soppmiddel. Utflod er vanlig i sv. skapet men den skal ikke være hvit og tykk.
lana<3 Skrevet 30. juli 2006 #11 Skrevet 30. juli 2006 Fra barnimagen sine sider: En del gravide får sopp fordi floraen i skjeden forandres under graviditeten og miljøet ikke er så surt som det er til vanlig. En soppinfeksjon merker du ved at du begynner å klø mer enn vanlig. Noen får også økt utflod, denne er som oftest luktfri, tykk og hvit. Soppen heter Candida, og i de aller fleste tilfellene krever det behandling for å bli kvitt plagene. Men det er noen ting du kan prøve selv først. Det første er å kutte ut all såpe og andre produkter med parfyme ved vasking av underlivet. Disse ødelegger kroppens naturlige flora og hindrer dermed dens evne til å beskytte seg mot ett soppangrep. Mange er tørrere i skjeden når de er gravide og bruker derfor olje eller glidekrem ved samleie, pass på at disse også er uten parfyme, for det er irriterende for huden og slimhinnene med parfyme. Trange klær og tanga truser er også et element som gjør at soppen trives bedre, så disse bør du unngå når du har sopp. Trange klær gir et mer fuktig og varmt miljø som soppen trives godt i. Tanga truser kan virke irriterende i skrittet og derved gjøre deg mer mottagelig for sopp. Du bør gå til legen eller jordmoren din for å få stilt diagnosen, og sammen med dem kan du finne ut hva som er best behandling for deg. Det er flere alternative kremer på markedet. Er du kraftig angrepet kan en kombinasjon av vagitorier (piller som settes inn i skjeden) og krem være et godt alternativ. Det går fint å bruke vagitorier selv om du er gravid, men man anbefaler at du ikke bruker innføringshylsen som følger med pakningen. Dette er fordi man ikke vet med sikkerhet at det ikke er skadelig å sette en vagitorie dypt i skjeden når du er gravid. Får du utflod med en helt annen farge, lukt og konsistens enn vanlig bør du ta kontakt med legen din ganske raskt. Dette kan være en bakteriell infeksjon som i noen tilfeller krever behandling. I noen tilfeller er det nødvendig med behandling av partneren din også, men da bare hvis han klør. Vi har fått inn mail med gode råd etter denne artikkelen og har valgt å legge disse rett ut her, så her kommer de: Jeg har selv vært svært plaget av dette, ikke bare under graviditeten men også etterpå. Jeg ble henvist til gynekolog da jeg ikke ble bedre hverken etter gjentagende kurer med stikkpiller/krem eller av piller som skulle ta knekken på soppen via blodbanen. Jeg fikk imidlertid flere flere "ufarlige" gode råd av gynekologen som har hjulpet meg til å bli kvitt dette: For det første: Kutt ned til minimalt inntak av sukker, da sukker er "mat" til soppen. Altså ingen godterier, brus med sukker, sjokolade, kjeks og kaker osv. Spis hvitløk. Det liker soppen dårlig. Spis yoghurt naturell (kan også brukes direkte i skjeden). Det hjelper på stabilisere "miljøet" i skjeden. Disse rådene hjalp for meg, og plagene forsvant raskt (jeg kombinerte med en samtidig siste stikkpillekur).
lana<3 Skrevet 30. juli 2006 #12 Skrevet 30. juli 2006 Jeg lurte også på det når jeg var hos føden sist for jeg har vært plaget mye med sopp føøør jeg ble gravid..men de mente det var helt normalt..den ene venninna mi var inne og sjekket om det var fostervann for det kom så mye hvitt ut...men nei det var det ikke..det var utflod.. Jeg har maaasse masse tykk hvit utflod...men sopp var det ikke...men det kan minne om utfloden man får når man har sopp..men så lenge jeg ikke klør, har ubehag, hovner opp så bryr ikke jeg meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå