Gå til innhold

Iselin79 med mirakel i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei Iselin,jeg hørte av en annen her at du opplevde å miste,men så hadde du en til i magen. jeg har mista i dag og jeg håper selvfølgelig på at det kan være en til inni der. jeg er enegga tvilling så jeg vet sjansene er større for å bli gravid med tvillinger da. jeg er 8+6 i dag. kan jeg få høre din historie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror Iselin79 er på hyttetur. prøv igjen i morgen :-)

Skrevet

Hei du...

Joda, det som skjedde var jo at jeg plutselig en lørdagskveld fikk kjempe vondt i magen, på venstre side. Jeg ble kjørt ned til legevakta av en veninne av meg. Der ble jeg undersøkt av en lege som kjente på meg, og sa det mulig kunne være gravid utenfor livmor, og sendte meg direkte på Ullevål der jeg fikk UL undersøkelse med en gang. Der så gyn. at jeg hadde væske i magen som viste seg å være blod. Så om det hadde gått litt lenger kunne dette vært dødelig for meg også. Da var jeg ca uke 8. Først skulle de prøve å på kikkehull operasjon, men etter de lagde hullet i navelen fant de ut at de fikk ikke skyllt ut av den egglederen som de hadde håpet på, og det endte med at de måtte fjerne den...dessverre. Dette var kjempe tungt for meg, etter å ha mistet tidligere i år også, var det utrolig tungt å vite at man hadde mistet igjen, og i tilegg mistet den ene eggleder. Fikk beskjed av legen som skrev meg ut at sjansen for at det kunne skje igjen med den andre egglederen også var større nå som det hadde skjedd med den ene.. Men under 3%...som om det var beroligende....

Lå fire dager på sykehuset, og ble skrevet ut på 17 mai. Var jo helt krøpling pga operasjonen. Kunne ikke løfte en brusflaske en gang, før en uke etter operasjonen....vondt og ubehagelig.... De tok jo blodprøve hver dag på sykehuset, og jeg fikk jo div smertestillende, samt antibiotika først intravenøst på sykehus og i piller som jeg skulle ta når jeg kom hjem...for å forhindre betennelse fra operasjonen. Dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset, dvs 18 mai, ringte legen som hadde operert meg, ba meg slutte på antibiotika, og komme inn på UL på førstkommende lørdag....ok tenkte jeg, syntes dette var kjempe rart... Spurte legen hvorfor, var redd det var noe galt med meg etter det de hadde gjort... Tvert imot sa legen, dette kan være veldig bra for deg, for hCG nivået mitt hadde doblet seg som det skulle som en normal gravid, mens jeg lå på sykehuset.

Pga at jeg hadde litt feber fikk jeg komme inn på UL på fredagen i stedet for lørdagen, så der på UL fikk vi se et bittelite foster, men hjertet som slo og alt... Det som skjedde med med var at det KUNNE ha vært en toegget tvilling... Men den ene hadde satt seg i eggleder, mens den andre satt der den skulle. Bare tenk på alt det den lille som satt der den skulle har gått gjennom...narkose, morfin, antibiotika....

Dette her var veldig skjelden sa legen, det skjer en eller max to kvinner i norge i året, kanskje ikke det en gang... Det er helt sykt syntes jeg,...oppi alt det triste som skjedde var det et STOOORT lyspungt....

Trist å høre at du mistet, det er aldri lett når sånnt skjer. Iallfall når man gleder seg til det begge to og ja....

Jeg skal krysse fingrene for deg, Det er synd å si det men pass på at du ikke får for høye forhåpninger, selv om det er lettere sagt en gjort. For da risikerer man å miste to ganger i stedet for en...på en måte... Om man mister en gang, blir lei seg, kanskje har et lite håp at det er en til der, så er det ikke det, så blir man like trist igjen.

Jeg sa til megselv at jeg hadde mistet igjen.....heldigvis tok jeg feil...HELDIGVIS...

Skal du på UL? Si ifra hva som skjer med deg. Håper du har rett, at det er en til inni der...:) Skal håpe for deg..:)

Litt langt dette men....:) Håper det går bra.

Klem

Skrevet

tusen takk for svar,jeg setter veldig pris på det. jeg tenker egentlig at det bare var en og at vi får bare prøve igjen. men man har jo alltid ett håp: ) alle er så støttende og gode her inne,takk for det. jeg skal fortelle hvordan det går. også kan jeg jo bare håpe at jeg er inne her igjen snart.lykke til videre med deg: )

Skrevet

Hei Iselin79! Litt av en historie! Å tenk så hell i uhell... at det faktisk er en liten en der enda!! Er jo nesten helt utrolig! Og den har sittet der etter alt du har vært igjennom!! Hvor langt er du på vei nå da? Lykke til videre i svangerskapet! =)

Skrevet

HEi angelina...:) Ja,jeg tror nesten fortsatt at jeg ikke er gravid...:) Kjenner stadig på magen bare for å kjenne at den vokser..:)

Jeg er 18+0 i dag..:) I det siste har tiden gått skikkelig fort syntes jeg.

Men kjenner det kommer tider innemellom at jeg føler ting er galt. Er så redd den lille har fått følger av alle medisinene og sånn jeg fikk når jeg opererte.... Får håpe alt er bra..:)

Hvor langt er du? Når er termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...