Gå til innhold

Noen so kan hjelpe meg..?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 11mnd. Problemet vårt er matingen. Han har absolutt null interesse for mat. Skjønner rett og slett ikke at han må spise, men får i stedet vondt i magen og blir sur og grinete. Vi har prøvd å "sulte" han, men det hjalp heller ikke. Det er et mareritt å prøve å få i han maten. Han sitter ved bordet i høystol som han hele tiden prøver å komme seg ut av. For å få i han maten må han hele tiden få nye leker å holde på med, eller bli distrahert av noe annet. Han kaster ting, gråter og slår rundt seg. Noen ganger er han rolig og spiser relativt greit, men det er sjelden. Pga. dette får vi i han veldig lite fast føde. Klarer å få i han ett middagsglass og en porsjon grøt om dagen, resten er mme (nutramigen pga. melkeallergi). Han har sonde som vi kan gi han melk i hvis han ikke vil spise selv. Han har i tillegg reflux, og får losec pga. dette. Noen som kan hjelpe meg med tips om hvordan få han til å bli mer interessert i mat, eller hvordan få i han maten på en enklere måte? Ernæringsfysiologen på sykehuset sa han klarte seg på mme. til han er 1 år, men da har vi et problem. Blir gal snart. Gruer meg til hver dag pga. matingen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5764059-noen-so-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...