mandy Skrevet 30. juli 2006 #1 Skrevet 30. juli 2006 Starter nytt innlegg jeg nå.. Gratulerer til Aasemor!! Høres jo litt ok ut med 1 time på føden da.. Men skjønner litt hva du mener likevel.. Kan det være litt farlig at det går så innmari fort også? Håper dere får en deilig tid hjemme. Høres ikke godt ut det der med fingrene dine c-millan. Jobber du ennå eller?
sajam Skrevet 30. juli 2006 #2 Skrevet 30. juli 2006 Heisann! Det var igrunn kjekt med et nytt innlegg, det andre begynte og bli ganske langt nå ) En times fødsel ja, det kan jeg tenke meg at går unna litt i det kjappeste laget. Har selv brukt fire og tre timer på mine to fødsler. Er så utrolig spent på hvordan den tredje blir ) Jeg er så utrolig utålmodig nå om dagen at jeg nesten blir gal! Hver gang jeg ser en barnevogn, så tenker jeg at jeg og vil og trille vesle frøkna. Må nok smøre meg med tålmodighet i ti laaaaange uker til (i værste fall) Sånn ellers, hvordan står det til med dere? Har kokt grønnssaksuppe til en hel militær leier i dag, kan ikke få sagt hvor godt det er med helt ferske grønnsaker i suppe altså! Det har alltid vært noe av det beste jeg har visst om. NAM NAM ) Fikk skryt av dattern min også, da blir jeg så glad ;o) Nå er det vel på tide og prøve å få noen småtroll til sengs tenker jeg
mandy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2006 Står bra til her. Men var innom føden en tur her en kveld fordi jeg hadde så vondt i magen Babyen har sparket som besatt et par døgn og var nok blitt veldig øm innvendig av det. Kjentes ut som om jeg har blåmerker eller sår overalt innvendig sånn at hver gang han sparker mister jeg nesten pusten.. Var redd han var stresset eller noe pga all den vanvittige sparkingen. Er veldig aktiv til vanlig også da, men herregud.. I alle fall virket alt å være i orden med den lille, fin rolig puls. Hun mente det ville roe seg med sparkene snart pga mindre plass og at rundt uke 32 var den mest aktive tiden. Heldigvis har han vært litt roligere i går og i dag så nå ikke vondt lenger. Er ellers i fin form men begynner å merke at jobben er i tyngste laget.. Jobber på sykehuset i full stilling ennå, føler aldri jeg har fri. Har veldig vanskelig for å ta det roligere selv om jeg tenker at jeg skal det også.. Blir uten å overdrive til at jeg maks får en halv time til å spise, ellers er det å løpe,gå og stå i 8 timer. Må nok begynne å vurdere om jeg skal be om en gradvis sykemeld eller evt prate med sjef om mulighetene for litt enklere arbeidsoppgaver. Huff nå høres jeg vel sytete ut.
sajam Skrevet 31. juli 2006 #4 Skrevet 31. juli 2006 Det hørtes ut som en meget aktiv krabat ja ) Syns du har vært kjempe flink om du har vært i full jobb på sykehuset helt til nå. Det kan jo være en ganske så tøff jobb med all den gåinga hele tida. Da jeg skulle ha første ble jeg sykemeldt i uke 20 pga astma og bekkenplager. Jeg kjørte avis på natten og jobbet på bingo på dagtid. Var sykemeldt helt til jeg gikk ut i permisjon, siden har jeg ikke vært i jobb annet enn her hjemme ) Det burde vel være mulig og få tilrettelagt arbeidsoppgavene? Du har jo kommet ganske langt nå, begynner vel kanskje og bli litt tung også? Det er jo begrenset hva en orker )
mandy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2006 Tenkte jeg skulle prate med sjefen om det å kanskje få tilrettelagt arb.oppgaver litt. Er heldigvis ikke så tung ennå, har mindre mage også ennn sist jeg var gravid. Men blir mere sliten likevel. Har bare 8 uker igjen nå til termin. Det er jo litt sånn at om de vil ha meg på jobb må de hjelpe til å tilrettelegge. Jeg ble også sykemeldt i uke 24 sist gang. Pga veldig masse kynnere og en episode med sterke smerter i magen. Var til obs på føden et par dager. Etter det fikk jeg ikke jobbe pga fare for for tidlig fødsel. Ellers var jeg jo i god form den gangen også. Vi får se hva som skjer. Er barna dine ganske tette da ajas?
C-millan ) Skrevet 31. juli 2006 #6 Skrevet 31. juli 2006 Heisann...Jeg var hos legen idag, tok den bakterie prøva! Får svar om en uke, skal tilbake til han om 14-dager. Ellers var alt bra, babyen lå med hode ned. Jeg har begynt å jobbe igjen idag, skal jobbe denne uka og neste... Hvordan står d til med dere andre? Klem:-)
sajam Skrevet 31. juli 2006 #7 Skrevet 31. juli 2006 Mandy! Barna mine er ganske så tette ja ) Det er 1år og 14dager i mellom de. De fyller 3år og 2år nå i august, det skal nok bli hektisk i heimen når minste frøkna er på plass ) C-millan! Det er den streptokokk(???) prøven du snakker om eller? Skal til denna fæle vikar legen på onsdag jeg da, skal heldigvis til jordmor 20dager senere. Jordmor sa sist at det var bare å ringe henne, så kunne jeg komme før om ikke legen gjorde det hun skulle. Sist jeg var der hørte hun ikke etter hjertelyd fordi jeg hadde kjent liv kvelden før. I tillegg måler hun symfysemål kun når jeg ber henne om det. Jordmor er helt oppgitt! Legen har jo selv sagt at jeg er forsøks kaninen hennes, med tanke på at hun ikke har hatt noen gravide hos seg før siden hun er så "fersk" Nå skal jeg gå og gi sprinkelsenga en real omgang med grønnsåpe vann. Minstemann fikk " stor-gutte-seng" i helga, så da er det bare og vaske til nestemann )
mandy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2006 Oj ja det er jo tett nok.. Er vel jeg som er litt treg, lar det gå tre år mellom.. Nysgjerrig jeg da; Går du på vesterntangen medisinske? Da veit jeg i så fall hvem du mener.
sajam Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 He he; hører til på Vesterntangen ja ) Har du kanskje vært så "heldig" og vært borti henne selv eller? Har ikke et vondt ord og si om henne som person, men som lege mener jeg at hun er alt for grønn.
♥sjiga♥ Skrevet 31. juli 2006 #10 Skrevet 31. juli 2006 heia stuper litt inn hit, hører ikke til på trim.3 enda men alle ringerikingene har jo forduftet inn hit. er tilbake fra en deilig ferie. skal til jordmor i morgen, håper ikke hun sier noe om vekta mi. hjelp har kosa meg stort og gått opp ca 3 kg påto uker. det var jo ferie. haha. har krøpet til korset og kjøpt meg to telt av noen mamma truser og funnet lykken i de. sexy jeg? får det nok til å funke. (knis) dere da hva har dere gjort den siste tiden? når det gjelder den 1 times fødselen ville jeg ikke hatt den er greit å få med seg hva som skjer, desuten sies det at jo raskere fødsel jo større er smertene. hadde 2-4 timer sist og syntes igrunnen det var greit. har det vært noe treff mens jeg har vært borte eller er det planer om noe?
mandy Skrevet 1. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2006 Ikke vært borti henne som min lege, går til Svensbråten(litt mer erfaren på området han da...). Men har vært borti henne som lege gjennom jobben på sykehuset. Hun ER jo fersk da, ikke til å komme fra.. Litt synd da for deg, for man vil jo veeeldig gjerne ha en man føler seg trygg på akkurat nå. MEN var du da borti den forrige vikaren? FYYY, verste jeg har opplevd innen legestanden. Du vet du kan bestille time for oppfølging hos Svensbråten i stedet? spiller ingen rolle om han ikke er din fastlege så lenge du er der for svangerskapsoppfølging.. Må betale litt da...
sajam Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Mandy! Har snakket med jordmor om legen, så er det noe er det bare og ringe henne, eller på føden og forklare hvordan ting er. Han forrige var de ikke akkurat heldige med nei! MEN han var helt utrolig med barna! Minstemann var mye dårlig i vinter og den legen var enestående der altså. Sjiga! Svarte deg inne på 2.trimester jeg... Var ikke sikker på om du tittet inn her )
mandy Skrevet 1. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2006 Javel? så han var flink med barn? Det kunne jeg nesten ikke tenke meg. Det er bra det da. Var borti han da jeg fulgte ei venninne med brukket arm på legevakten. Makan til behandling!! Hadde visst haugevis med klager på han på legevakta.. Men har faktisk hørt at han takler godt barn og faktisk Narkomane/fulle folk bra. Hørt av en politi jeg kjenner..Han har vel noen talenter på visse grupper da.. Åh, nettopp vært til fotpleie jeg. Utrolig deilig da. Første gang. Fikk i bursdaggave av mamma. Noen prøvd? Har også en "snart mamma-pakke" på spa på sundvollen liggende som jeg skal få tatt snart. Høres digg ut.. Deilig med ferie sjiga! Begynt å jobbe jeg da. Du var på sørlandet ikke sant? Det var jo vi også. Bare flott vær. Kunne ikke vært bedre sted på sommeren..
♥sjiga♥ Skrevet 1. august 2006 #14 Skrevet 1. august 2006 mandy vi var en tur på sørlandet og så har vi vært en tur i danmark hos mamma. vi kosa oss, det ble litt for varmt fikk ikke noe annet en sol og det var 30 grader i skyggen og det ble litt mye for meg da. skal ikke klage. er fortsatt sykemeldtjeg da. jeg så at du hadde svart på trim.2 ajas. det var koselig at du tenkte på at jeg fortsatt hører til der, blir nok der en stund til jeg da.
sajam Skrevet 1. august 2006 #15 Skrevet 1. august 2006 Fotpleie ja! Det hadde vært drømmen det, sikler nesten av tanken ) Hørtes VELDIG godt ut med en spa tur og igrunn... Har noen venninner som var der en tur i mai og de var veeeldig fornøyde ihvertfall )
C-millan ) Skrevet 1. august 2006 #16 Skrevet 1. august 2006 Ja,d er streptokokk bakterie prøve jeg tok... Jeg jobber for tiden, 5 uker igjen:-) Inatt kjentes d ut som hånden skulle brenne bort, var skikkelig vondt... Har fått litt halsbrann nå-.. D er 38 dager igjen til terminen:-) Gleder meg til å se den lille... Stoor klem:-)
sajam Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Det høres ikke helt bra ut med de henda dine C-millan! Den halsbrannen er så irritabel altså. Har ikke kunnet spise vannmelon den her sommeren fordi da får jeg halsbrann! Har igjenn 70 lange dager jeg da. Jeg er så utrolig utålmodig atte fy ) Har vært hos legen i dag. Alt sto bra til med hjertelyden og symfysemål, men jeg fikk beskjed om at jeg sto i fare for og utvikle svangerskaps forgiftning! Det hadde økt med hvite blodlegmer i urinen siden sist. Blodtrykket mitt var blitt ENDA litt lavere også hadde jeg gått ned to kg til. Det var ikke noe fare enda da, men om det ikke er noen forandring til neste kontroll eller blitt noe mer rusk, så må jeg til sjekk på sykehuset. Nå skal jeg lage fiskebolle middag ) NAM NAM
mandy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 2. august 2006 Uff så ekkelt da Ajas... Men jeg trodde alltid at svskapsforgiftning var ved for høyt blodtrykk jeg. Uff, ta det med ro.. Har pratet med sjefen i dag og hun rådet meg nesten til å be om halv sykemelding pluss at hun skulle få meg over på bare dagvakter fremover. Dagvakter er en fordel for da kan jeg ta ansvaret for de pas som ikke er tyngst, mens om kvelden må jeg stort sett være over alt. Så nå lurer jeg på om jeg ikke skal ta en prat med doktoren. Stakkar c-millan. Halsbrann kjenner jeg godt til selv( prøvd gaviscon, det hjelper meg..) Men de hendene dine høres veldig vonde ut da.. Har du masse vann i kroppen nå ellers også da?
C-millan ) Skrevet 2. august 2006 #19 Skrevet 2. august 2006 I fare for svangerskapsforgifting høres ikke noe greit ut.. Blir du fulgt nøye opp nå da ajas? Ja,jeg har mye vann i kroppen:-( Nå har jeg blitt numen i begge hendene, nettene er værst..! Kan kanskje være greit å sykmelde seg 50% for deg nå mandy! Har igjen 7 dager på jobb tors og fred og mand-fred neste uke.... Klem:-)
sajam Skrevet 2. august 2006 #20 Skrevet 2. august 2006 Trodde og det bare var ved høyt blodtrykk, men det finnes visst en type hvor du har lavt og. Har aldri hørt om det jeg da men... Føler jeg meg værre og begynner og bli ganske hoven, må jeg ta kontakt med lege, jordmor eller føden. Skal til jordmor igjen om 20dager da. Du bør nok skaffe deg en sykemld da ja Mandy, greit og ikke slite seg helt ut før fødselen og igrunn. Har heldigvis aldri hatt så mye vann i kroppen at hendene mine har blitt nummene, det høres skikkelig guffent ut. Da må det vel gå en del utover søvnene din og da, om det er værst om natta? Ekle saker..... Bra du ikke har flere dager igjen på jobb )
C-millan ) Skrevet 2. august 2006 #21 Skrevet 2. august 2006 Er glad for at d ikke er flere dager enn de 7 på jobb... Skal til legen den 14aug.Har hatt seinvakter 2 dager, jobber i b.hage. Er mye tyngre å være med på ryddinga... Sover ikke så mye om natta,nei.... Klem:-)
♥sjiga♥ Skrevet 6. august 2006 #22 Skrevet 6. august 2006 har vært stille herinne i det siste fant tråden på side 5. har nettopp hatt en lang periode hvor hele familien igjenn har vært redde for, stfaren min, han har hatt kreft 2 ganger og nå virket det som det var på tur igjen, han hadde flekker på leveren. og var inne på prøver gjentatte ganger, det viste seg heldigvis at han fortsatt er kreft fri. og vi kan endelig puste lettet ut. han er inne til tester ca hver 3 mnd. stakkars mamma det er liksom han som er livet hennes da. alle barna har forlatt redet for flere år siden. så de har sitt liv og så skal det trues sånn hele tiden. uff. vel nå var det ikke noe denne gangen heldig vis men vi vet på en måte at det kommer igjen. og da er det liksom lånt tid, med han. vel vi får glede oss alle mann, terminen nermer seg for oss alle, å noen av dere har ikke lenge igjen.
C-millan ) Skrevet 6. august 2006 #23 Skrevet 6. august 2006 Uff da sjiga,håper d går bra med stefaren din... Jeg er plaget med mye vann i kroppen, slitsomt å ikke ha følelse i fingra.. Har igjen 33 dager til termin idag:-) Nå har jeg igjen 5 dager på jobben, blir godt å kunne slappe mer av den siste tiden... Hvordan er d med dere andre? Klem:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå