Gå til innhold

En liten spørreundersøkelse til de som har vært på ultralyd:

Anbefalte innlegg

Goood formiddag! Dere tror sikkert dette er norsk gallup:) Men neida... det er bare jeg som er nysgjerrig her!

Her kommer tre sp.m:

1) Hvilken uke var du på ultralyd?

2) Kunne de se kjønn, og i tilfelle hvilket?

3) Baserer du deg på at det er riktig m.h.t. innkjøp osv?

Takk til de som svarer!

Fortsetter under...

Gjest leelu23 m/ jente 25.11

hm

ordinær var vel uke 19- kunne ikke se kjønn

var på privat i uke 22 og da kunne TO leger se kjønn med henholdsvis 100% og 95 % sikkerhet.

Så ja - jeg baserer mine innkjøp på to erfarne leger sine øyer :)

men som de sier: selv den beste kan ta feil..

1.Var i uke 17-18

2.Ja,så at det var en jente. Både i dette svangerskapet og forrige.

3.Kjøper ikke så mye denne gangen siden jentene blir så tett:O) Har jo det meste.

Men forrige svangerskap så kjøpte jeg tom smokker med navnet hennes på.

:o)

Hei du! Elsker å svare på spm. fra norsk gallup.... øh... hehe! Neida, men siden det bare er deg skal du få svar!

1) Uke 8, 9, 12, 18 (den ordinære), 21 og 23....

2) På ul. i uke 12 spurte jeg om hun kunne se det, men det kunne hun ikke. Tror det kommer litt an på hvor bra utstyr de har. Fikk vite kjønn på den ordinære ul. i uke 18, og så det også tydelig på den i uke 23. Helt klart en liten med utovertiss =)

3) Så ja, siden vi har sett snoppen to ganger, så har vi basert oss på det. Kjøpt en del guttetøy nå. Det var helt tydelig ei lita jente forrige gang, og det stemte det også.

Lykke til =)

1. var i uke 19

2. Jordmora var nesten 100 % sikker på gutt

3. Ja, jeg har gått til innkjøp,,, og her er det blått for alle penga , )

har ikke tenkt til å dra på noen flere UL for å finne mer ut av dette. Stoler på gutt, men hvis det skulle komme ut en prinsesse får vi bare gå til nye innkjøp...

HA HA, måtte le litt når jeg leste gjennom innlegget mitt! Hi.... På spm. 2 sier jeg utstyret, med det mener jeg altså ultralydapparatet... ikke utstyret til babyen! *flire*

Annonse

Var på ultralyd i uke 12.. men da er det så liten forskjell, at det er vanskelig å se om det blir jente eller gutt. Så jeg venter spent på neste ultralyd... :) og har heller ikke begynt med innkjøp ennå.. Når begynte dere med det egentlig?

1) uke 6 og uke 11 (er i min 13. uke nå). skal igjen i september, håper de kan se noe da.

2) spurte ikke, men går ut i fra at de ikke kunne se det så tidlig.

3) jeg kommer nok til å være litt skeptisk. kommer an på hvor sikker legen høres ut, og om jeg klarer å se noe selv hvis han peker og forklarer:)

Bare hyggelig ;)

1. Jeg var 18+ 3, men jormor sa 19+1 når jeg var på UL.

2. Jormor var ganske sikker på en gutt,så det hadde jeg på følelsen og :)

3. Har kjøpt hvite og blå klær,så regner med det skal gå bra :)

Hello :-)

Mine svar:

1. I uke 19, men egentlig uke 17+3 for ble stillt tilbake :-(

2. Ja en jente :-)

3. Dessverre NEI :-( Har hørt om så mange som tar feil. Skal nå på UL i 3d hvor jeg er sikker på at jeg blir litt mer beroliget der - i.f.t. hvilket kjønn det er.

Kan også legge til at jeg har drømt 3 drømmer om fødselen i løpet av sv.skapet (er nå 26 uker) - hver eneste gang har jeg født en gutt/ hatt en gutt...

Noe må jo det bety, eller? ;-)

Annonse

det viste seg at jeg var 16 +4 og ikke 17 +2. de kunne ikke se kjønn. ja jeg baserer meg på at det kan være en jente eller en gutt inni der.

har ikke kjøpt klær, men vogn og bilsete, og disse er i farger som går til begge kjønn, det ville jeg gjort uansett.

syntes det er vanskelig å finne nøytrale klær for når de er i nøytral farge har de enten blonder eller et lite motiv som tydeliggjør kjønn som med blomster hjerter eller biler og båter. det eneste jeg finner er noen bodyer og noen luer og det er vanskelig nok. og det har jeg fra forigemann.

1) uke 7,9 og 18 (var 17+3 )

2) Ja,temmelig sikkert at det var en gutt:)

3) ja,det gjør jeg, men typen er utrolig nok litt skeptisk til om d er en gutt eller ikke....

Skal til ekstra UL den 5.november, ikke sikker på hvilken uke d er. 30 eller noe.. Da kan jeg vel spørre om det 'fortsatt er en gutt' =)

så får vi se om den vordende far er mere sikker da =)

(ny termin ble 3.januar)

Har vært på ul mange ganger - uke 10, uke 11, uke 12 og selfølgelig screening ul i uke 18. Var nå igjen i uke 24 på dopplerundersøkelse.

På UL i uke 18 var jordmor rimelig sikker på at det var en gutt, men kunne ikke garantere. Nå i uke 24 var legen helt hundre prosent sikker - vi har til og med fått bilde av utstyret til lillegutt.

I og med at vi har sett utstyret så tydelig kjøper vi nå inn til en liten gutt.

1) Uke 12 og uke 22

2) I uke 22 så hun at det var jente og sa hun var sikker på det.

3) Jeg har kjøpt en hvit kjole basert på det, ikke noe rosa enda, men jeg skal tilbake i uke 26 ettersom hun ikke fikk sjekket alt(hun nektet å vise ansiktssilhuetten sin), skal jeg spørre om det fremdeles ser ut som jente bare for å være helt sikker. Da blir det sikkert noe rosa eller rødt etterpå :)

1) Hvilken uke var du på ultralyd? 18 1/2 uke, men ble satt 1 uke tilbake

2) Kunne de se kjønn, og i tilfelle hvilket? ja, jeg så kjønn, helt selv :o) hvilket er ikke offisielt

3) Baserer du deg på at det er riktig m.h.t. innkjøp osv? ja

med 1. mann som nettopp fylte 1 år var det litt annerledes;

1) Hvilken uke var du på ultralyd? 19+5, ble satt tilbake til 17+3

2) Kunne de se kjønn, og i tilfelle hvilket? de sa det var jente, men turte ikke heeelt stole på det. Fikk deretter mange ekstra ul fremover mot fødselen, og etter å ha fått høre det mange ganger trodde vi på de ;O)

3) Baserer du deg på at det er riktig m.h.t. innkjøp osv? ja, etter mange ul. men tok lang tid.

1. var på ultralyd i uke 19 i følge mens termin, men det viste seg etter målingene på ul at jeg var i uke 17.

2. hehe.. bebisen var ikke akkurat sjenert, så jordmor så en jente.

3. jeg stoler på det jordmor så.. og det jeg også så for den saks skyld, hun var som sakt ikke sjenert der inne, og det var ikke noe tut der nei:) så baserer meg på at det stemmer. har ikke kjøpt så mye enda da, men har fått en del rosa ja:)

1) Vi var i uke 5, 6, 7, 9, 10 og 12

2) På siste UL mente legen det var en gutt. Nå er vi bare spent på om UL'en i uke 18 sier det samme

3) Vi har nok blitt litt blåfarga ja.. men prøver å holde oss til litt nøytralt også.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...