Gå til innhold

Når fortelle familie?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!!

Bare nysgjerrig på når dere andre har tenkt å fortelle nyheten til familie og venner. Jeg har kjempelyst å si det snart, men er jo bare 5 uker på vei. Vanskelig å være tålmodig. Samboeren min har lyst å si det til alle allerede, men jeg holder igjen. :-) Blir første barnebarn på begge sider, så vet at alle blir kjempeglad. Kanskje greit å si det etter 8 uker? Hva mener dere?

Fortsetter under...

hei! dette problemet hadde vi også..vanskelig å si når man skal fortelle det, men vis dere begge to har lyst til å si det er det bare å hoppe i det! selv hadde jeg også veldig lyst til å fortelle alle det med en gang men vi ventet et par uker fordi vi var usikre på hvor langt på vei jeg var..det er veldig spennende å fortelle det til familien...her var det også besteforeldre på begge sider som skulle bli det for første gang..de får ofte et sjokk først men hos oss gikk det veldig bra..på begge sidene ringte dem tilbake etter dem hadde kommet over sjokket hehe...men etterpå var det bare stas å nå gleder dem seg med oss=)

klem

Vi fortalte det til nærmeste familie (dvs de som skal bli besteforeldre, samt onkel + tante), ganske så kjapt. Gjorde også det samme i vår, da jeg var gravid men aborterte. Angrer ikke, for fikk veldig god støtte og oppmuntring av dem

Venner og bekjente får vente litt til på den søte nyhet.

Fortalte d til family'n på lille julaften ej.Da hadde vi nettopp fått vite d. Og va vel ca en måne på vei da.Så spela jo vel ingen rolle når ti du sei d.E vel sånn gammal overtro at en ikkje ska sei d før d he gått tre måna,for da kunne d bli spontan abort.. Men e jo berre overtro d da.. Hehe.. Gått bra me mej;p

Du må vurdere om du vil at familien skal vite om det hvis det skulle gå galt, det er jo ikke så uvanlig å miste de første ukene. Noen vil helst slippe å fortelle om abort, mens andre trenger familiens støtte i en slik tid. Vi fortalte det til noen få ganske tidlig, men ventet til uke 13 før vi fortalte til resten av verden...

Annonse

Vi må nesten fortelle det til alle noenlunde samtidig. Har nemlig familie som også er nære venner, og som vi har felles venner med. Vet spesielt for en person at det kan bli vanskelig å holde det hemmelig, synes derfor det er greit at alle får vite det av oss. Har nemlig før hendt at vi alle visste om en som var gravid, men at hun selv ikke visste at vi visste. Det er jo en kjip situasjon.

Skal til lege på mandag, kanskje vi sier det etter det. Begynner å bli utålmodig.

ja, forresten, for å svare på spm ditt, jeg ble så ivrig, hehe:) jeg syns man skal fortelle det når man føler for det selv. men man må jo være enige først. slik jeg tenkte: det verste som kan skje er å miste det. og hvem vil jeg i det tilfelle snakke om det med? jo, det var min nærmeste familie og mine nærmeste venninner. så da sa jeg det til dem frem til faresonen var over. og de holdt det hemmelig til jeg sa til dem at det var offisielt.

• 1 år senere...

Annonse

Hei!

Fortalte det i uke 16. Ventet pga at min mor har ønsket seg barnebar i årevis og jeg ville korte ned ventetiden og det "hysteriet" jeg visste det ble he he. Nå skal hun gjøre alt, vaske her , gjøre husarbeid osv. Hun kjøper baby klær og prater bare baby. Det er jo morsomt også, at det er flere som gleder seg.

fortalte det til familien når jeg var i uke 7 hadde visst det i en uke da. mine nermeste venner fortalte jeg det også til samtidig. ventet til uke 11 før "alle" fikk vite det. jeg fortalte det til de jeg ville snakket om en eventuell abort med. familien og venner. så ventet jeg litt med å si det til folk som jeg ikke hadde hatt behov for å si sånt til.. Angrer ikke, deilig å ha mange rundt som forstår og er galde sammen med deg..

har fortalt det til 1 venninne nå,det letta litt på trykket:-)men har veldig lyst å si det til mamma. Hadde sikkert gjort det og,men sambo er så negativ til å si det så tidlig,så da føler jeg at det blir litt dumt..har jo ikke vært hos legen enda heller å fått "bekreftet det" men 4 positive tester burde vel være nok kanskje hehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...