Gå til innhold

Blir uvaksinerte barn oftere og mer syke enn vaksinerte? Nei...det er ikke tilfelle her hos oss iallefall :)

Anbefalte innlegg

Vi valgte å ikke vaksinere vår datter. Hun er snart ett år og hun har enda ikke vært syk... med syk mener jeg forkjølet opptil flere dager i vinter, feber, diare , oppkast ++

Har venninner og andre kjente med barn som er like gamle +- og de var uten overdrivelse jevnt over forkjølet og syke gjennom hele vinteren.

Vi var også i Spania hvor vi reiste sammen med 2 av mine venninner + deres barn på 1 1/2 og 3 år. Desverre så ble vi sjuke der nede, med oppkast og diare. dattera te ho ene (1 1/2 år) ble også skikkelig sjuk, da var det legebesøk og det hele. Mi lille jente som burde vært mer utsatt i følge andre teorier (for tidlig født, yngst) hun slapp fri fra det hele. For meg gir dette meg en stor trygghet ¨på at det vi valgte er rett for oss :)

Fortsetter under...

Vaksinene beskytter ikke i mot de sykdommene de skal virke i mot.... kan du anonym bevise dette? Kikhoste har jo eksplodert selv om vi har 95% vaksinedekning. Ellers så er det slik som hovedinnlegger sier, at de uvaksinerte faktisk er mindre syke, mindre astma, allergier, osv.

Takk til Ine Amalie's mamma og Dr. Yppert.

Jeg leser alt jeg kommer over av litteratur, leserinnlegg, brosjyrer og artikler for og i mot vaksiner, og har kommet fram til at den dokumentasjonen som skal overtale meg til å vaksinere mine barn, den eksisterer ikke!

Overalt møter jeg motstand fra "bedrevitere" som har vaksinert sine barn i den tro at det er det eneste rette, mens snørra renner og allergier, diabetes og adferdsvansker florerer som aldri før blandt ungene deres. All sin informasjon har de fra helsepersonell med brosjyrene sine fulle av skremselspropaganda og udokumenterte påstander om at masse-vaksinasjon av små barn faktisk virker.

Jeg har hittil ikke klart å oppdrive en eneste statistikk som beviser at sykdommer forsvinner som en følge av vaksinasjon. Om noen pro-vaksinefolk kan oppdrive denne dokumentasjonen for meg (altså bevis for at vaksiner faktisk er bra for barnas helse), skal jeg selvsagt revurdere mitt syn.

Synes det er skremmende at så mange frivillig velger lukke øynene for hva de sprøyter inn i babyene sine og om det virkelig har noe for seg.

Annonse

Ja, det gjør jeg også! Uansett hva som har kommet opp av argumentasjon pro vaksinasjon i debattene på denne siden, finner jeg lite eller ingenting som overbeviser meg om at vaksinasjon er det eneste rette. Synes det er merkelig at kilder, "bevis" for at vaksiner virker og rapporter på meslinge-epidemier ikke ligger tilgjengelig for allmenheten (det er tross alt rapporteringsplikt), og at smittetilfeller kamufleres under andre lignende sykdommer, i og med at sykdommen tydligvis har rammet vaksinerte... Jeg synes denne formen for argumentasjon ikke taler til vaksinenes fordel.

Men i tilfelle det skulle dukke opp dokumentasjon på at vaksinasjon er det eneste rette, vil jeg stadig fortsette å lese alt jeg kommer over fra begge sider.

Må innrømme at jeg er mer redd for å ødelegge mine barns immunforsvar ved å pumpe dem fulle av døde bakterier, enn jeg er for at disse sykdommene skal ramme dem. Er derfor veldig interessert i denne dokumentasjonen, da jeg synes det er påfallende at så mange flere barn nå enn før sliter med diabetes, allergier, astma, adhd, autisme og forskjellige typer tilpasningsvansker.

Synes det er viktig at hver og en gis muligheten til å kunne gjøre seg opp sin egen mening om hva de mener er det rette for deres barn, da det tross alt er "frivillig" vaksinasjon i Norge!

Selv om all "dokumentasjon" ikke ligger tilgjengelig på nett, kan du lett få lånt deg noen på ett av våre offentlige universitetsbibiotek, vet du.

Rapporter kan bestilles fra ulike medisinske institutt.

Det er ikke hemmelig.

Ja, du må gjerne gjøre opp din egen mening men jeg blir veldig provosert over at du hevder at dokumentasjonen på at vaksiner virker er "hemmelig." Da tror jeg ikke du har noen særlig kunnskap om hvordan du skal finne dokumentasjon!! Mener du at du ikke finner den lett tilgjengelig på internett? Alt ligger ikke ute på internett vet du...Gå inn på folkehelseinstituttet sine siden. Hvis du vil ha ren statistikk på hvordan innføringer av norske vaksinasjonsprogrammer har gitt færre tilfeller av sykdom, så må du oppsøke denne informasjonen selv, men den er ikke så vanskelig å finne. Det finnes bøttevis av den informasjonen. WHO har også masse dokumentasjon på vaksinering av verdens barn.

Jeg jobber som sykepleier på barneavdelingen ved et av norges største sykehus. Jeg har opplevd 2 ganger at barn som ikke er vaksinert har dødd av sykdommer som enkelt kan vaksineres mot i Norge. Ikke for å skremme med enkelttilfeller, men det er jo faktisk endel av den virkeligheten som jeg har opplevd.

"Hemmelig" er deres ord! La være å legge ord i munnen på andre, for så selv å bli provosert av det.

Jeg bor ikke i nærheten av noe universitetsbibiliotek, og synes det er vanskelig å oppdrive all den informasjonen jeg trenger i denne saken (det gjelder altså vaksinasjon av mine egne barn, noe jeg tar meget alvorlig!). Men takk for deres tips om å ringe rundt og innhente forskningsrapporter/statistikker fra byråene, det vil jeg etterfølge.

Hvis du mener folkehelseinstituttets statistikker beviser at vaksiner faktisk virker, er du jammen god! Muligheten for at vi tyder statistikkene forskjellig (hvis du i det hele tatt har lest noen av dem), kan vel være til stede. Etter min mening burde kusma, røde hunder og meslinger være totalt utryddet i Norge som en direkte konsekvens av den høye vaksinasjonsdekningen vi har hatt på MMR siden 1983. Hvem vet om den svake nedgangen av smittetilfeller allikevel ville kommet, som en følge av bedre informasjon rundt sykdommene og isolasjon av enkelttilfeller.

Jeg stoler ikke på informasjonen fra WHO og helsevesenet, mener den er altfor ensidig og for dårlig dokumentert, og at den ikke viser noen av faremomentene ved vaksinasjon. Jeg stoler mer på det du selv sier du har opplevd, og setter stor pris på at du deler denne informasjonen. Vi vil selvsagt ikke få vite om vedkommende hadde andre immunsvekkelser i tillegg, noe har har vist seg å være avgjørende i lignenede enkelttilfeller.

• 2 uker senere...

Grunnen til at de gale, forrykte menneskene som lar være å vaksinere barna sine (fatter ikke at dere tør å la være! Tenk hvordan verden blir fremover, det blir reising til fjerne land og smitte i hytt og pine)unngår at barna deres blir syke, er nettopp fordi at det finnes fornuftige mennesker som vaksinerer ungene sine. På grunn av at våre barn er vaksinert blir ikke deres unger syke. Dere er ikke riktig vel bevart som lar være å vaksinerer barna.

Annonse

• 8 måneder senere...

Fy faen, kjenner jeg blir heftig provosert her. Kom ikke her og snakk om at vi som ikke vil sprøyte babyer og barn fulle av dritt er egoister ol.. Egoistiske er dere som vaksinerer barna. La dem bestemme selv når de blir eldre om de vil bli frivillig forgiftet. GAAAH.. Dagens utblåsing..

.......min sønn er uvaksinert var ikke syk før han var tre år og begynte i park, fikk da øreværk noe ganger...faren hans tålte neppe vaksiner og hadda feberkramper og lungebetennelser hyppig i vaksinasjons tiden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...