Gå til innhold

Jeg trenger pumpehjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å pumpe meg! Det er så utrolig frustrerende. Jeg har prøvd håndmelding og håndpumpe, men får ut så utrolig lite i slengen. Jeg vet at det er mere melk der. I går pumpa jeg det brystet han ikke fikk til måltidet og fikk ut 40 ml på hele dagen :-( Jeg skal ha barnevakt flere ganger i august og siden gutten nå har fått konstantert astma og atopisk eksem er det absolutt best at han får mm når jeg er ute. Gode tips mottas med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Hadde samme problemet som deg og var utrolig frustrert. Tok kontakt med barsel poliklinikken på sykehuset der jeg fødte og fikk Syntocinon nesespray. Samtidig fikk jeg to behandlinger med akupunktur og nå flommer melka inn i pumpa.

De gir sikkert akupunktur på helsestasjonen der du går, og nesesprayen får du resept på av din lege. Hvis ikke det finnes barsel poliklinikk der du bor (vet ikke om det finnes på alle sykehus).

Greit å få fylt opp fryseren litt så man kan dra avgårde med god samvittighet :o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med pumping selv, men ville bare si at hvis det skulle være krise og du ikke har fått pumpet ut nok, så finnes det erstatninger som ikke er basert på kumelk. De er dyre, men bare for en gang innimellom kan det vel gå. De heter Nutramigen og Prosobee og er laget for allergikere - spør på apoteket.

Jeg ville nok prøvd å få tak i den nesesprayen først, har hørt mange har nytte av den. I tillegg hjelper det å stimulere brystvortene litt før du begynner å pumpe. Det hjelper også å sitte godt og avslappet - pass på å puste rolig. Stress er ikke bra for utdrivningsrefleksen din.

Lykke til!

Skrevet

Jeg prøvde nesesprayen med førstemann, men synes ikke det hjalp da jeg skulle pumpe. Men jeg skal prøve den. Får i gang utdrivningen men det virker som om den kanskje forsvinner. Jeg skal også prøve med elektrisk pumpe for å se om det kan hjelpe litt.

Godt å høre at det finnes erstatning for allergikere også. Håper å komme inn til barnelegen før jeg skal ut for å høre om jeg kan gi ham erstatning mens jeg er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...