Gå til innhold

Nå har jeg bakt chocolate chip cookies, må jo trøste meg....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kos deg du emblamamma, og for all del ikke del med tr - da kommer hun sikkert tilbake for å smake mere (hvis de er gode da...): Får håpe hun blir så fornærmet at hun ikke viser seg på minst 9 mnd Thihi....

Hun er så frustrerende hun dama der, kunne hun bare kommet når hun skulle og gått når hun skulle - så hadde man ihvertfall kunnet bli litt klok på henne. (Og ikke minst holdt seg borte når hun skulle :-))

Annonse

Oppskriften skal du få:

Maryland cookies/ Chocolate chip cookies

---------------------------------------------------------------

125 gr smør/margarin

1 dl hvitt sukker

1 dl brunt sukker

1 egg

200 gr hvetemel (ca. 3 1/2 dl)

1 ts vaniljesukker

1 ts natron

1 1/2 dl hakkede hasselnøtter

2 plater mørk, hakket kokesjokolade

Smør og sukker røres hvitt. Rør i egget. Bland hvetemel, vaniljesukker og natron og sikt det i. Rør til slutt i nøtter og sjokolade. Deigen, som blir ganske fast, legges med teskjeer på en bakepapirkledd plate. Kakene flyter litt ut, så beregn god plass. Stekes ved 180 grader i ca 10 min.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

(Jeg pleier å droppe nøtter og heller ta mere sjokolade i...hehe...ja er sjokoman! Dessuten bruker jeg spiseskje til å lage de, lager de litt store, slik at de blir myke inni. Steker de ca 12 min.)

Annonse

Ååå, fikk ikke bakt i dag jeg da, men ser det er flere som har prøvd. Reiser på ferie i morgen, men jaggu er dette noe av det første jeg skal ta meg til når jeg kommer hjem. Får vann i munnen av å lese oppskriften!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...