Gå til innhold

øm i livmoren?


Nutti og Leonora + 2 huleboere

Anbefalte innlegg

har vondt/ er øm helt nederst på magen konstant. har vært sånn siden fredag...kjennes nesten ut som om jeg har trimmet den muskelen i flere timer, litt krampeaktig og det kjennes ut som om jeg er "sliten" der mesteparten av tiden.

 

er det bare livmoren som strekker seg? blir litt bekymret.

 

er 11+1 i dag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. grattis med svangerskapet.

Høres kjent ut de smertene du beskriver.. ;-) Har dem jeg også...

Jeg har hørt at det er ligamentene, dvs båndene i livmoren som strekker seg, og at dette kan gi mensliknende smerter.. Dette skal visstnok gi seg etter noen uker..

-Håper dette stemmer, for det kan være litt slitsomt, synes jeg.. Er ofte øm, ja.. :(

 

Det kan forresten hjelpe på at du bøyer deg når smertene kommer, f.eks sitte på knærne med panna i gulvet (dog mere komfortabelt i sofa/seng.. ;) Eller prøve å massere/gni litt forsiktig..

-og skulle du bli bekymret, så er det jo bare å kontakte lege/jordmor.. De har vel svar på det meste ... ;)

 

Masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ikke lenge til du er over i neste trimester! :)

Gratulerer på det varmeste! Jeg var selv på legevakten i natt etter å ha hatt relativt store smerter i livmoren de siste dagene.. Legen sa at det var heeelt normalt og at jeg bare skulle ta det med ro og nyte tilværelsen!! =) Han sa også at det eneste som kunne gi VIRKELIGE smerter i den regionen under svangerskap var hvisman var gravid utenfor livmoren, men da klarer man ikke å fungere. han sa det er så vondt at man ikke klarer å bevege seg! Smertene du forklarer høres identiske ut som mine så jeg tror du kan ta det heelt med ro! :)

 

Som legen sa: Nyt tilværelsen!!! Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...