Gå til innhold

Jeg glemte å feste bilsetet:(

Anbefalte innlegg

bruker alltid å sjekke om jeg har festet setet rett ved å dra i beltet og i stolen. men en dag her når jeg var på butikken var jeg litt stresset, 1000bæreposer, mobil som ringte, varmt og sutrete unge...

Fikk ett skikkelig støkk i meg da jeg sku løfte setet ut av bilen å merket at det ikke var festet..begynte å skjelve i hele kroppen..tenk hadde jeg kræsjet...herregud:( må vær en dårlig mor jeg....;(

men heldigvis gikk det bra, fremsetet var helt bak, så barnesetet ble"festet" litt av det...

andre som har gjort dette, eller er det bare jeg som er så sløv???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761465-jeg-glemte-%C3%A5-feste-bilsetet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff det er så pyton med sånn dårlig samvittighet! Jeg kjørte hjem fra besøk sent en kveld og 5 åringen er sååå nøye med selen så jeg tenkte ikke over å sjekke....noe jeg stadig gjør ellers,typisk!!

Han sovna i bilen og da jeg skulle ta han ut så jeg at han ikke var festa.

Både han og jeg ble helt satt ut.Er nok lenge til jeg slutter å minne han på selen ja:)

Men jeg føler meg ikke som noen dårlig mor nå....gikk bra og jeg har lært. Hadde det skjedd noe hadde jeg aldri tillgitt meg selv....uff,ekkel tanke det der...

Jeg strammet ikke godt nok på selene til snuppa mi(Izi Combisete) en gang, og hun hadde vridd seg ut av de da vi stoppet. Ikke mye vitsd med sete da nei. Strammer godt nå, så får bare en finger imellom.

Glemte også å dra bøylen over babysetet til lillesnupp et par ganger, vet ikke hvor viktig det er, men papsen her fikk ihvertfall nesten anfall.

Ikke noe god følelse når slikt skjer, og man takker jo bare de høyere makter for at det ikke skjedde noe...men det gjør det ikke akkurat til noen dårlig mor da:-)

Lillesnuppa mi datt ned fra senga vår for første gang nå til morningen hun(continentalseng, så høy) så begynner å lure på om jeg ikke er helt vel bevart som kan la slike ting skje...men føler meg altdå ikke som noen dårlig mor enda.

Annonse

Det har jeg også opplevd.

Men jeg har også opplevd at den større broren har løsnet sikkerhetsbeltet til babyens sete, istedenfor sitt, og glemt det....

DET er skummelt, det.

Så jeg måtte veldig strengt si fra til han om hvor viktig det er at vi alle passe på at alle i bilen er festet ordentlig, - også lillebrors sete.

Ekkel, ekkel følelse, ja...

Jeg ser forresten mange babyer som sitter festet helt feil i setet, med beltet i stolen helt slapt på!

DET fatter ikke jeg! Da begynner jeg å lure på om foreldrene er litt koko.....for det er jo like viktig at selene babyen sitter i er festet på barnet skikkelig, som det er at setet er festet til bilens sete....

Det skal ikke være slapåt påsatt langt nede på magen på babyen, men høyt oppunder haka.

Maaaaaaaaaaaange flere som ikke har fattet den biten.

Men det gjelder sikkert ingen av oss her inne ;o)

Og jeg tror ikke du er koko, altså, Luca!! =)

Man tenker da ikke altid over absolutt alt...til enhver tid.

Stress og ammetåke er ikke en god blanding, og det er så mye å passe på hele tiden.

Senga vår er kjempehøy, og jeg er livredd for at snuppsen skal falle ned, for han kravler jo overalt, og om jeg sovner mens jeg ammer, midt på natta, er jeg redd han kan tippe over, selv om han ligger i midten.

Har lagt masse puter på gulvet, just in case! =)

Knall og fall kommer til å skje, men alle vil jo unngå det for enhver pris...likevel skjer det ulykker.

Vi får bare håpe de stor og fæle ulykkene ikke rammer våre små.

hehe, nei håper ikke jeg er blitt helt koko enda:-) Men viktig som du sier med stramme nok seler ja.

Og det med senga fatter jeg ikke, syns vi er så forsiktige og så bare skjer det...sukk. Sitter alltid å ammer om natta, siden det går så fort egentlig og vi alle sover bedre i egne senger, men i natt så var jeg så trøtt at jeg la meg. Sovna selfølgelig, og vips så var det gjort.

viss det er vedkjenningstid her, så har eg sølt varm kaffi på junior, han har falle ned frå dobbelsenga, og ein gong klarte eg å SLÅ AV lysa på bilen medan eg køyrde i 80, på snø, i kolmørkre, med babyen i bilen. Fekk jo sjølvsagt på lysa att noko faderleg fort, men då var eg redd...Og kjende meg som ei elendig mor:(.

Ikkje for å forsvare desse tabbene, sjølvsagt, men likevel: du vert ikkje ei betre eller dårlegare mor avhengig av om du klarer å halde din sti ein for absolutt alle tabber. Det at du kjenner deg som eit forferdeleg menneske etter noko slikt, fortel eigentleg at du er ei god mor - iallfall dersom du tek lærdom av det som skjedde og sørger for at det aldri skjer igjen. Eg seier som Gisle Wink: "Frå no av skal eg berre gjere nye feil";).

Jeg har gjort det.. Har faktisk klart det to ganger.. Eller den ene gangen glemte jeg å feste setet med bilbeltet, og den andre gangen festet jeg med bilbeltet men glemte beltene rundt babyen.. Følte meg ikke særlig høy i hatten noen av gangene nei:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...