hypo Skrevet 30. juli 2006 #1 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har en gutt på snart tre måneder, som jeg fullammer. Han har så problemer med magen sin stakkars. Han har avføring ca hver annen eller hver tredje dag, men det er helt tydelig at han gjerne skulle hatt det oftere. Etter full bleie er han blid som en sol. Jeg har prøvd å massere magen hans, beveget beina hans opp mot brystet, men ingenting påvirker. På helsestasjonen sier de at det er helt normalt med sjelden avføring, men det hjelper jo ikke min gutt når han har så vondt mellom hver gang. I tillegg gulper han mye. Lurer på om han får for mye mat, men jeg presser ham jo ikke akkurat til å spise, og jeg er jo blitt fortalt at de styrer inntaket selv så lenge de får pupp. Jeg passer på hva jeg spiser, og unngår de vanlige ammefientlige matvarene. Jeg drikker dog kaffe og er glad i sjokolade. Kan det gjøre vondt verre? Er det noen som har gode tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761454-magevondtavf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. juli 2006 #2 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har ei jente på snart 6 uker som også har en del magevondt. Men hun har avføring mye sjeldnere enn gutten din. Det kan jo selvsagt skyldes at hun er yngre og ikke helt har kommet i gang med systemet ennå. Men det er tydelig at hun plages med så sjelden avføring. Jeg har nå begynt å gi henne Minifom før hvert måltid og jeg synes det funker på henne. Hun har vært roligere og trives bedre de siste dagene selv om hun ikke har hatt avføring på en uke nå. Jeg drikker også kaffe, men begrenser det til 2 kopper for dag. Sjokolade kan du prøve å kutte ut og se om det funker. Jeg har sett at det gjør vondt verre for jenta mi dersom jeg spiser sjokolade. Man må jo bare prøve seg fram og se hva som funker og ikke funker. Hør med helsesøster om du kan gi gutten din litt sviskesaft utblandet i vann, det skal ha en regulerende efffekt på magen. Maltekstrakt skal ha samme effekt. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761454-magevondtavf%C3%B8ring/#findComment-5761717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå