Gå til innhold

Kvalm 24/7

Anbefalte innlegg

Har fått den beryktede sv.skapskvalmen, og den sitter i meg 24 timer i døgnet.

Kjenner den blir litt bedre hvis jeg spiser, men så går det 15 min å så er den der igjen.

Våkner på natta av at jeg er kjempedårlig, og ligger bare å vurderer å gå å spy. Har enda ikke spydd, men bare kvalmen er jo plagsom nok...

Jeg er 6+6 idag, har ikke sagt noe på jobben, så føler det blir litt dumt å bli sykemeldt? For det står jo der hvorfor man blir sykemeldt...?

Hva skal jeg gjøre?

Skal ikke til legen igjen før den 23. august, men kan jo så klart bestille meg en ny time....

En kvalm klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761398-kvalm-247/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sitter jeg foran dataen på kontoret mitt på jobb, og dette er første dag med morgenkvalme! er i 7'ende uke nå.. Jeg vurderer og snakke med lederen på jobben her og forklare saken, men tar ferie i morgen så jeg tror jeg venter til etter det.

Dersom du plages av morgenkvalme tror jeg det er lurt og forklare dette for arbeidsgiver. det finnes en ordning der du kan gå ut i aktiv sykemelding, slik at du kan komme på jobb når kvalmen har gitt seg. (hvis kvalmen gir seg sånn midt på dagen..) Så slipper du og sykemelde deg helt, og arbeidsgiver får dekt deler av lønnskostnadene.

Men er det noen som har gode tips og råd mot morgenkvalme??? Om tre dager drar vi på ferie til Bulgaria (legen har sagt at det er INGEN fare med med og reise, men bør være bevisst på hva jeg spiser..), og jeg håper jeg slipper og være KVALM under hele oppholdet...

(Arbeidsgiver ser IKKE! hva som feiler deg ut fra sykemeldingen, den delen som leveres til arbeidsgiver er "sladdet".. (Tar i mot disse her på jobben daglig...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761398-kvalm-247/#findComment-5918094
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Forrige svangerskap kastet jeg opp annenhver time fra dag en til 6. mnd. tok akkupunktur ov kastet så opp hver 4. time til jeg var 7 mnd på vei, jeg jobbet hele veien fulltid + 3-5 ekstrajobber til jeg var 5-6 mnd på vei, da gikk jeg ned til å kun jobbe en fulltidsstilling.

7 mnd. på vei kollapset jeg og det ble mye styr med sykebil og opplegg.

Den feilen gjør man ikke to ganger og man anbefaler ikke andre å gjøre det heller.

Føler du deg ikke bra så sykemeld deg og ta det med ro, få i deg mat.

Gå til akkupunktur og prøv alle kjerringråd som er.

Kan jo være at noe virker.

Jeg har gått og vært kvalm døgnet rundt noen dager nå selv og håper virkelig det gir seg. Er 8 uker på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5761398-kvalm-247/#findComment-6549747
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...