Gå til innhold

Blødning (samme som på 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært hos legevakt to ganger pga av at jeg har blødd litt.. Det som er er at det er så forsvinnende lite jeg blør, ser det bare når jeg har vært på toalettet og tisset da ser jeg at det er litt rødt på papiret liksom.. Jeg er så bekymra!! Legen jeg prate med sist sa at det kunne være hormonell blødning men at jeg skulle ta det med ro for sikkerhets skyld! Hørte hjerte lyden sist gang da i hvertfall.. men klare ikke slutte bekymre meg!! Flere som har/har hatt dette? Er så redd for at det skal være noe galt. Nå er jeg 19+1 og skal på første jordmor time om to dager og ul om tre dager! Har vært kaos der jeg bor pga av ferie

Huff sikkert bare jeg som bekymre meg for mye! Men er ikke så lett når det eneste svaret jeg får er: HVIS det er en abort på gang er det ikke noe dem får gjort! Nei vel men jeg blir jo sååå bekymra!! Hyler snart av frustrasjon!!!

Anonym

Fortsetter under...

Hei! :)

Vet godt hvordan du har det.. Jeg hadde første, og foreløpig eneste blødning da jeg var 16+5, nå er jeg 17+2. Merket det da jeg var på toalettet at det hadde kommet noe gammelt (brunt) blod i trusa. Ringte straks til sykehuset der jeg bor (dette var selvfølgelig etter vanlig kontortid) og fikk samme svaret som deg. At hvis det er en abort på gang osv osv... Ganske så frustrerende!!! Mannen min og jeg var knallbekymra, så vi ringte en privatklinikk og fikk ultralyd samme kveld. Heldigvis var og er alt bra med vår lille krabat. :-)

Legen jeg snakket med på privatklinikken sa at dette skjer både i tide og utide med gravide, og behøver aldeles ikke å bety noen ting. Kanskje bare livmora som slipper fra seg litt innimellom?? Eller som jeg har lest, at man er litt skjør i slimhinnene når man er gravid og kan blø litt etter sex... Ikke vet jeg, men så lenge det er så lite som du beskriver, ikke er en pågående blødning og du ikke har smerter er alt helt sikker bra med den lille bebien din! :)

Jeg skal på UL om ni dager og gleder meg noe vanvittig!! Lykke til om noen få dager. Hvis du ikke har sett vidunderet på UL enda, bør du glede deg... Det er helt fantastisk!!! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...