Gå til innhold

hvor mye bidrar faren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pappa her prøver nok så godt han kan, men jeg kunne helst sett at han var her litt mer, men jeg skjønner jo han ikke har tid pga jobb osv..

Vi bygger hus oppe det også så det er nok å henge finga i...

Men han prøver da, han bader og steller og gir mat, legge henne til kvelden gjør som regel jeg...

Men når hun var mindre og jeg ammet så ble det mest jeg som tok henne..

Tror nok mange pappaer syns at det er litt vanskelig når de er så avhengig av mamma...

Så jeg er ganske fornøyd med innsatsen til far:)

Pappaen er blitt kjempeflink!!! Tror det tok litt lenger tid for ham å komme seg ordentlig inn i papparollen, enn for meg å komme inn i mammarollen. Men det ser jeg egentlig på som ganske naturlig. Pappaene trenger litt tid på å bli kjent med den lille, vi har jo hatt dem i magene våre, og er på den måten mer klar (i den grad man i det hele tatt kan bli det....).

Han står opp om nettene og gir mat (får bare mme) - han i helgene, og jeg i uka stort sett, han skifter bleier, han gir litt mat på dagtid de gangene han er hjemme, han leker og ordner med henne, passer på at hun har det fint, lirker frem raper, og er vi ute på tur vil han veldig gjerne ha henne i babybjørn'en, hvis vi triller tur alle tre vil han trille vogna. :o)

Eneste han ikke gjør så mye er bading egentlig... Men det kan da jammen jeg gjøre, ikke noe problem. Er kjempeglad for at han tar så mye ansvar.

Annonse

Jeg synes det blir helt feil spørsmål. Høres ut som om mor er sjef og far er assistent som skal måles på hvor mye han bidrar.

Hos oss er vi foreldre i sammen, har et felles ansvar og gjør det som må gjøres. Hun blir skifta på når hun har gjort i buksa, her lekes det, hun blir trilla tur og bada. Sambo er en god pappa..... Snupi blir nok ei skikkelig pappajente med stunder... :-)

Spørsmålet er vel ikke "feil?" Ofte er det jo mor som er hjemme første året mens far jobber. Da er det vel kanskje mor som er oppe om natta også, fordi far må sove? Og mor som tar morgenstell og kveldsstell fordi far er på jobb eller er sliten etter jobb?

lite...! Mannen min jobber mye, men jeg synes han deltar altfor lite. Han synes jeg sjefer og overprøver det han gjør (det tar jeg selvkritikk på), men han tar sjelden eller aldri initiativ til hverken stell eller lek. Ikke hører han på meg når jeg sier at 30 min søvn av gangen på dagtid er for lite for gutten vår (blir fort grinete igjen da) - da er det mer gøy at han er våken enn å prøve å få han til å sove en halvtime til.

Når vi har besøk får jeg inntrykk av at han skal vise seg litt (mannen min altså) og gir inntrykk av at han er såååå innkjørt i papparollen. Det irriterer meg faktisk. Vi har snakket om dette flere ganger, men alltid blir det litt krasst munnhuggeri og lite konstruktivt. Ærlig talt er jeg skuffet og flau på mannen mins vegne og jeg er lei av å unnskylde ham for venner og familie. Noen ser jo at det alltid er jeg som må til pers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...