Gå til innhold

Det ble ei jente til! :o)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg får prøve meg på fødselshistorie jeg da.

 

Det startet med regelmessige kynnere tidlig på dagen på mandag, i 16-tiden tok de seg opp, begynte å kjenne dem så vidt i mage og rygg. Martine og jeg var da hos mamma, så fant ut at det var lurt at hun ble der over natten.

Rundt 21-tiden begynte jeg å kjenne det ganske bra, men trodde det bare det var lureri, det var ca 6 min i mellom og de varte i ca. 60 sek. Ringte føden i 23-tiden, de sa jeg kunne ta et par paracet og prøve å hvile litt. Tok en paracet og prøvde å legge meg, men etter en liten stund tok det seg veldig opp og jeg måtte begynne å puste meg i gjennom. Ok, da var det nok ikke lureri alikevel. 3-5 min i mellom hver ri, sambo ringte føden og fikk beskjed om å komme inn med en gang. Tar med oss bagen og jeg må stoppe ørten ganger på vei til bilen, endelig på veien, å nei, jeg glemte papirene mine, så da måtte vi snu. Tåka! Pust og pes, maserer lårene mine, for smertene gikk nedover. Kom inn på føden 02.45, ble godt tatt imot.Da jm skulle sjekke meg hadde jeg 5 cm åpning, godt jobba hjemme sa hun. :o) Fikk klyster og det lettet godt. Fikk krabbe opp i badekaret, sambo spylte meg på magen og det var utrolig godt. Men nå kom riene veldig tett og plutselig fikk jeg pressetrang. Kom meg opp av badekaret og opp i senga. Sto en stund på alle fire mens sambo maserte meg på ryggen med olje, det var godt, og han var utrolig flink.Fikk lystgass, men den kastet jeg pokker i voll, klarte ikke det denne gangen. Da vannet gikk, dabbet riene litt av, så jeg fikk drypp. Kl. 05.39 var lille Pernille ute. Drøye 3 timer fra vi kom inn på føden til hun var ute. Veldig kjapp fødsel, smertefull siden jeg ikke fikk noe smertelindring, men det var verdt det! Pernille var 53 cm lang og veide 3950 gram.

 

Nå har vi to vakre prinsesser, storesøster Martine er veldig stolt og vil hjelpe til med alt. Vi kom hjem på torsdag og nå koser vi oss hjemme! Pernille spiser, bæsjer og sover! :o)

 

Stor takk til jordmor på riksen og til min kjære samboer! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en flott og grei fødsel, og veldig tøft av deg å ta det uten noe smertelindring:-)

 

Gratulerer så mye og lykke til videre med den lille jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...