Gå til innhold

Vurderer å endre leggerutinene - bruke mer tid på den

Anbefalte innlegg

Vi har til nå stort sett bare lagt han og forlatt rommet, så har han lekt og sovnet etterhvert. Nå i det siste ser vi at han vil at vi skal være der hos han til han sovner. Lurer på om vi skal endre leggerutinene nå eller om vi gjør oss selv en bjørnetjeneste.

Jeg tror det kan bli mer slitsomt, samtidig som jeg tror vi kan kose oss mer og få kvalitetstid den siste halvtimen med boklesing, pludring. Få litt ro og kos sammen på rommet hans før han sovner.

Hvilke leggerutiner har deres småbarn på 2-3 år?

Fortsetter under...

Min gutt er ikke 2 før om en mnd., men jeg svarer likevel.

Vi går på badet etter barne-TV og kveldsmat, rundt kvert på sy.

Pusser tenner, bader og leker masse i vannet (bader ikke hver dag, men nesten), tar på pysj, osv. Hvis en av storesøstrene er med på kveldsstellet, må hun gåned igjen rett etter badingen, ellers blir han så vill og oppkavet og vil ikke legge seg.

Så går vi inn på vårt (de voksnes) soverom og legger oss i sengen og leser bok. Etter en liten stund pleier han å ville gå og legge seg. Da tar vi med en vannflaske, og han setter den og baby-callen på plass på et bestemt sted i rommet.

Så bare legger vi ham i sengen, og gir en kos, og han legger seg ned for å sove.

Med den eldste storesøsteren hans hadde vi lange kose-ritualer om kvelden. Vi leste og leste, sang og sang, det meste inne på hennes rom. Jeg mener vi fikk betale dyrt for det, for etter hvert ble det verre og verre, og leggingen ble veldig vanskelig, for hun prøvde å hale det mer og mer ut.

Med den neste storesøsteren, hadde vi et ganske kort rituale, og heller ikke inne på rommet hennes, og hun var en drøm å legge (hun var en mye mer sove-glad type også da, riktignok).

Ihvertfall: jeg tror ikke jeg hadde satset på et veldig omfattende kose-rituale om kvelden, for jeg tror det vil vaere å gjøre ham - og ikke minst dere selv - en bjørnetjeneste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...