Gå til innhold

Til dere som mistenker at deres barn har ADHD/ADD.

Anbefalte innlegg

Kanskje dere kan få gode råd på denne siden...

http://www.nasjkomp.no/materiell/uroligesmabarn2.pdf

Her står det mye om urolige småbarn, og om oppførselen kan skyldes ADHD.

Vil bare legge til at jeg var veldig "vill" av meg når jeg var barn; satt aldri stille, pratet som en foss, klatret høyest i trær og var nok ei skikkelig guttejente. På farten hele tiden.

I klasserommet småhoppet jeg på stolen (for å få ut all energien) og hadde også problemer med å konsentrere meg.

Men, jeg hadde ikke ADHD! Jeg hadde rett og slett bare masse masse energi :)

Så det trenger ikke være noe "galt", selv om barnet ditt er veldig aktivt.

Men, dersom du har sterk mistanke anbefaler jeg at du kontakter læreren el barnehagen til barnet ditt, evt helsesøster.

Det er ikke så ofte at barnet får diagnose før de begynner på skolen, men det er verdt et forsøk.

Et av "kravene" for å få diagnosen ADHD er at problemene opptrer på minst to arenaer (hjemme og skole/barnehage).

Uansett, lykke til med ditt barn :)

Klem fra meg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei

Jeg må bare få tilføye at det med høyt aktivitets nivå er faktisk bare en bitte liten del av det å ha adhd.

Men det er det som kommer mest frem i media ,derfor er det det folk forbinder med adhd.

Du skriver at et av kravene for å få stilt diagnose er at problemene må opptre på minst to arenaer , ja det er tilfelle men jeg må igjen poengtere at symptonene på adhd er veldig mange så selv om barnet er urolig hjemme og ikke på skolen ,kan det alikevel ha konsentrasjons vansker begge steder ,så der komme problemene inn på to steder.

Symptonene må også være tilstede i løpet av de første 6 leve årene.

hilsen mor til 10 åring med adhd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...