Gå til innhold

Noen som kan anbefale en vinterbag til duovognen? Alt annet enn Voksi.. :) .. Og hva bør jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått en flott duovogn, men trenger en pose nå til vinteren. Bor i Bergen, så det blir ikke så kaldt her at det gjør noe, så lurte kanskje på en fleece-pose... men ikke at jeg har peiling!

Tror jeg styrer unna voksi-posene, alt for dyre og føler at de blir for varme... er ikke tilhengere at at ungene har ullundertøy, vanlig klær, kjøredress stappet nedi en ullpose i vognen med lammeskinn under og trekk over vognen igjen når det er flere plussgrader ute (slik som det er i bergen på vinteren :)

Hva er viktig når jeg skal kjøpe en pose til vognen? Og hva ligger de på prismessig? forhandlere?

Thanx :-)

Fortsetter under...

Jeg brukte voksipose(var heldig nok å få den av en opprømt morfar), og så brukte jeg mindre klær. det gjorde det enklere når vi gikk inn og ut f.eks. på bytur. Når tulla sov lå hun godt nedi voksiposen med vanlig undertøy og ull-bukse og-genser og god lue. Jeg bor riktignok i Tønsbergdistriktet så det er litt kaldere her..... Men i Bergen ville jeg passet på å ha noe som puster!!

Håper du finner noe som passer til både deg og knøttet.

Jeg har ikke noe å anbefale, da dette blir min første..

Men vi skal kjøpe lammeskinnspose. Hvis det ikke er altfor kaldt ute, trenger man vel bare vanlige klær under.

Mamma brukte lammeskinnspose på både meg og lillebroren min, og var veldig fornøyd med det, fortalte hun når jeg sa vi skal kjøpe det.

Annonse

Hva koster lammeskinnsposene da? Har hørt at det er ganske mange "fake" der ute å går... sånn til 299 på jysk osv...

Er mamma som skal kjøpe pose her i gården også, og har ikke lyst å flå henne :) Får spytte inn litt om den er alt for dyr :)

Men som sagt: Det er godt og varmt i bergen om vinteren (skal ha i norvember), det blir ikke for varmt med lammeskinn? Eller bør jeg ha det?

nå har jo ikke jeg så mye erfaring da, akkurat, siden dette blir første...

men de sier jo at lammeskinn er godt både på sommer og vinter...

Og de beste posene, er slik at du kan ta skinnet løs fra selve posen, slik at du kan bruke skinnet under babyen i vogna på sommeren...

De er ikke billige, koster vel fra 1500 kr og oppover. Kommer jo an på hvilken lammeskinnspose du ønsker. Ta deg en tur på babybutikker og kikk der, som f.eks. babyshop. Da får du sett litt på hvordan de er.

jeg har voksipose fra forige mann som vi fikk i gave, der er det en vinterdyne og en tynnere dyne som kalles sommerdyne.

har ikke så mye peiling på slikt men den forstod jeg og sommerdynen er ikke til å bruke på sommeren det blir for varmt.

du kan jo prøve å spørre i en slik baby utstyrs butikk og forklare at du ikke ønsker den så dyr forde du får den i gave og ikke vil flå dem helt. men likevel ønsker noe som holder, og er et bra alternativ. de bør jo vite litt om hva som er på markede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...