Gå til innhold

August: Tilstands rapport!

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig misunnelig på alle augustjenter som har født allerede!! Er skikkelig møkkalei!!!!!!!!! Hendene mine er fylt med vann og sover hele tiden, hoften gjor stort sett kronisk vondt og jeg sover dårlig om natten! Har spisekick, men prøver alt jeg kan å begrense meg noe som gjør at jeg alltid er fysen på noe....Også er det denne varmen da!! Er meldt torden på søndag og det gleder jeg meg til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEN! Jeg koser meg masse med å kjenne alle bevegelsene inni meg og lengter etter å bli kjent med lillegutt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5759370-august-tilstands-rapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ditto!!! er døøøøødslei.....fremdeles 3.5 uke igjen...ble sendt på føden i går med begynnende rier, men fikk beskjed om at det kan ta laaaang tid enda......men jeg vil bare ha henne ut....magen er enorm, masse vann i kroppen, vondt i ryggen osv osv :)

misunnelig ja.. jeg og! har gått og ventet hver dag i en uke nå, på at mensensemerter skal gå over til noe sterkere saker;)

men i grunnen passer det best for mannen i huset at lillegutt kommer i ettermiddag, eller i begynnelsen av uken, for da har han mye fri fra jobben. håper han kommer før helgen, så slipper jeg at mannen jobber 3 netter på rad i helgen.. blir så nervøs når han jobber natt.

ellers går dagene stort sett ved å ligge på stranden og å bade, ikke mye annet å ta seg til i denne varmen.

sover mye mer nå enn jeg har gjort på lenge. sover ofte i 7 timer, før jeg må på do, og det er jo lenge siden det har vært slik. etterpå må jeg ha litt mat, og så kan jeg sove noen timer til. deilig! har termin 9 august jeg da, og har vel hele svangerskapet tenkt at dette blir en juligutt, men da må han skynde seg litt:)

har forøvrig lite vann og andre plager. har vært værre tidligere i svangerskapet. har bare mensensmertene som i grunnen ikke er vonde, bare litt irritirende siden de ikke vil bli sterkere og få ut babyen:)

gleder meg masse til å bli kjent med lillegutten min jeg også:-)

masse lykke til alle augustdamer!!

klem :o)

gått med konstante vonde kynere nå nesten 4 dager....

håper ikke lillegutt i magen blir der inne for lenge altså for det er langt fra behagelig...

har det litt sånn for tiden jeg....

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!! og så en dag igjen....

jaja, han kommer når han vil, ikke noe vits i å bli lei ennå for det kan jo være en mnd til han kommer.....

idag har jeg en sånn jaja dag....iallefall ennå...

Jeg er også misunnelig på dem som alt har født. Synes det er endel av augsustdamene og håper det kan være varmen som har bidratt litt.

Fikk beskjed av mannen min om å ikke føde før "folka dine" kommer. De kommer på tirsdag, så jeg har satt av natt til onsdag. Har ingen andre planer da allikevel.

Vi har ikke bil, nemlig, og han vil slippe å ta drosje ut til sykehuset.

Det er ikke helt normalt å glede seg over vondt i magen, tror jeg, men jeg sitter og kjenner etter hver minste lille vondt og jubler inni meg for hver kynner.

Jeg vil være mamma nå!

Annonse

Hei hei jenter!!

Kjenner at det godt kunne vært overstått nå ja..Slitsomt å være høygravid i denne varmen..Har så mye vann i beina nå at det er vanskelig å gå utpå dagen...

Fikk 2 uker på overtid sist,så det er nok litt tidlig å håpe for mye.

Men hadde mellom en og to cm åpning på onsdag,og var så og si helt moden.Var da og fikk modningsakkupunktur.. Og i går kveld kom slimproppen,så kanskje noe nærmer seg..

Det er lov og håpe litt at noe er på gang=)

Lykke til dere andre snart mødre=)

Jeg er også drittlei.

Sover nesten ikke, vondt overalt, masse kynnere, men ingen tegn ennå.

Prøver å sitte ute i varmen, men loffer inn for å avkjøle meg hele tiden.

Spiser alt jeg har lyst på for tiden, noe må jeg jo kunne unne meg.

Thomas kom nå!!

hei jenter!

Kaster meg på denne tilstandsrapporten! Er vanvittig lei jeg også. Sover nesten ikke om nettene pga. konstante sure oppstøt/halsbrann og er itilegg hoven.. I går "hev" jeg meg etter mannen min sine prostaglandiner og vi hadde (utrolig nok ) sex 4 ganger, noe jeg trodde kunne utløse noe rier i natt, men ingenting! Vet jo at det ennå kan gå en stund, men det tror jeg nesten ikke jeg holder ut! Men godt å høre at jeg ikke er den eneste! he-he. Ha en god dag alle sammen,det var min tilstandsrapport!

høres ut som vi alle er i samme situasjon ja.... kjenner meg så igjen i alt dere skriver! Hvorfor kan han ikke bare komme nå??? Dagene går såååå sakte, har hele tiden hatt på følelsen av at han kommer tidligere, men man kan jo aldri vite. Skal begynne å gå trapper opp og ned idag tror jeg! Har hørt at fysisk aktivitet er det beste for å få ting på glid, det ender vel bare med at jeg får enda mer vondt i bekkenet..... Vel, lykke til jenter!

Viss det er trapper som skal til for å få fødselen i gang så bør eg føde no!!! Har 54 trappetrinn til huset, og går der nokon gonger for dagen ja... + at vi har hund som må luftes så går tur også.... Argh!!!! Er lei av å vere stor og tung. Har fått vatn i beina og fingrane verker og er stive og støle. Og så har eg fått noko som eg ikkje har hørt at andre har.....? Eg får plutselig smerter ned fra underlivet og ned gjennom foten på innsiden av låret. Føles som isjas-smerter. Kommer helt plutselig uansett stilling, om eg går, sitter, ligger etc.... Veldig vondt og eg klarer ikkje la vere å seie AUUUU når det skjer. Nei, no er vi lei og vil ha ungen ut!!!!!!! Men det positive opp i det heile er at eg har vel aldri vore så brun før i heile mitt liv:-) Bruker å bli gul:-)Og til no ingen strekkmerker heller. Krysser alt eg har for at eg skal slippe det:-).

Lykke til alle andre :-)

skriver under på -ut m babyen-

i dag har vi takk og lov noe kaldere vær.... skyet her i tønsberg... men fuktig... vannvittig å man kjenner fuktighet når man er gravid.... neste gang skal ei prøve å planlegge høygravid-perioden utenom sommeren:-)

venter i spenning på at smertene skal bli no mer.... de tar seg opp på natta, også blir de borte om dagen.. men i dag har ei på dagtid og..... måtte riene ta meg og alle andre som vil ha ut nurket:-)

lykke til....

Jeg synes ikke jeg har det så verst jeg! Føler meg ikke helt klar for noe føding enda, så jeg kan godt gå på overtid. :)

Og ja, magen er stor og det er masse vondter overalt, men når vi har venta så lenge så er da noen dager til ingen verdens ting.

Annonse

Hei

Føler meg faktisk bedre enn det jeg har gjort på lenge jeg. Bekkenløsninga kjenner jeg nesten ikke noe til for tiden, og det er jo helt utrolig! Magen plager meg ikke noe særlig - i hvertfall ikke så mye at jeg er villig til å bytte den ut med stort tomt mageskinn ;)

Sover faktisk bedre nå om natta enn det jeg har gjort før, halsbrannen er ikke så ille den heller som den var, så det eneste her i gården er tørsten og hetetoktene. Ja også smeller det i ryggen/bekkenet når jeg snur meg om natta eller skal opp på do, men det gjør ikke særlig vondt så da er det jo greit.

Har akkurat tørket opp 30 l vann fra badegulvet etter at jeg har drevet og vasket babyklær med vannslangen fra vaskemaskina liggende utover gulvet. Gikk faktisk bra det og. Så nå skal jeg henge opp babyklær og sette på enda ei maskin, skal passe på å sjekke at slangen er på rett plass denne gangen ;)

Lykke til alle damer.

He he,jeg trodde og bekkenløsninga var på retur her en stund,men nå har jeg ei uke igjen og er "løsere" enn aldri før i hele bekkenet,ikke noe godt! Håper babyen kan skyde seg litt for det er vondt vondt.. Gleder meg til å bevege meg litt friere,få på normale klær,ligge på mage,kose med babyen osv osv,det blir så bra:)

Jeg sover og sover, så innmari trøtt:) masse kynnere som gir gooode tak i hm... ja nedi der. Fødte på termin sist, og som alle andre augustmammaer håper jeg på en uke-tre før denne gangen. Det er varmen som er utfordringen, merker jeg kvikner bare det synker noen grader...

Hei!! Er også lei,,,til tider møkklei!!!!! Termin 29 aug så har jo 4 uker igjen ennå. Men har allerede begynt å se etter tegn. Lurer veldig på hva som kommer ut, om det er jente eller gutt og om barnet er friskt. I dag har jeg hatt en sånn trøttedag, ligget på sofaen og ikke orket så mye. Noe menssmerter og kynnere, men ellers ikke noe nytt. Styra veldig på i går med klessvask og rydding, føler bare at alt må være i orden i tilfelle...sikkert hekkeinstinktet som er kommet for fullt...hehe....i dag henta jeg til og med ned kofferten sånn i tilfelle. Begynner å få alt klart så nå kan bebin bare komme.....Satt og leste litt om fødsel i sted, så fikk jeg plutselig for meg at jeg kanskje godt kunne vente litt til...hehe...husker altfor godt hvor vondt det var sist...tenkte at håper det ikke blir i kveld...heller lyst å se en god film og kose meg med godteri,,,,,kan føde senere....jaja...om man bare kunne bestemme....sikkert likegreit at vi ikke vet når det blir. lykke til alle dere augustdamer!!!! disse sidene er uansett med på å gjøre dagene kortere....klemm:))

Jeg er ikke enig :o) Har det ikke så aller verst i grunn.. Litt vondt her og der + at varmen tar all energi, men i det store og hele fungerer det veldig bra! Har varierende vondt i magen, men siden jeg ikke har født før aner jeg ikke om det er kynnere eller annen vondt liksom.

Gleder meg selvfølgelig til å få det overstått, men ikke riktig enda! Har belaget meg på å gå min. frem til termin, så ingen hast før etter det! Det er nemlig slik i denne kommunen at man kan reise hjem rett etter fødsel dersom alt står bra til, MEN det forutsetter at jordmoren min kan følge meg opp hjemme.... og hun er på ferie enda to uker. Så på grunn av det + at mange har bursdag i familien i starten av august, venter jeg gjerne til termin! :o) Alt for å slippe barselavdelingen med masse fremmede mennesker og hvor mannen min må reise hjem.

Jeg synes dette er så varierende. Akkurat i dag kunne jeg nok ha ønsket at jeg var ferdig, har hatt en lei dag med mye vondt, hoven både her og der, hodepine osv. Dessuten lurer jeg på hvordan vi skal få til dette med fem barn/unge.

Andre dager spretter jeg rundt, har masse energi og føler at jeg kan gå gravid lenge ennå. Har 10 dager igjen, men fødte 12 dager over sist. Kan nok gå et par uker til ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...