j05-g07-fødeklar Skrevet 29. juli 2006 #1 Del Skrevet 29. juli 2006 Har dere opplevd at ungene har blitt bilsyke ???? Når begynte de å bli bilsyke (alder tenker jeg på) og har dere noen gode tips for å unngå bilsyke. Jeg tror snuppa på 16 mnd har beg å bli bilsyk....uff uff kjedelige greier.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758978-bilsyke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox`y Skrevet 30. juli 2006 #2 Del Skrevet 30. juli 2006 poden her begynte å bli bilsyk når han var ca 7 mnd,spydde og skrek hver gang vi kjørte bil... vi snudde bilsete vi når han var 10 mnd å etter d har han aldrig spydd og koser seg på bilturer... snakket me de som selger barneseter ang dette å de sa d var greit å snu sete...blir mere stress og ubehag til barnet vist d skal være syk i bil enn å ha sete forovervent....var med i ei bilulykke og poden satt som støpt i sete sitt,så her blir d forovervent sete fremover.polisen sa d var et godt sete og at han satt trygt å godt i d=O) skal kjøpe nytt sete nå da,sete nr 2.... vet ikke om jenta de sitter i forovervent eller bakovervent jeg da,men d fungerte iallefall her å snu sete=O) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758978-bilsyke/#findComment-5761195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marianne1231 Skrevet 30. juli 2006 #3 Del Skrevet 30. juli 2006 jeg og møtte gjøre som fox`y,han og var ca.7mnd...ringte både politi og biltilsynet,og de mente det var bedre hvis det hjalp enn at han skulle spy hver gang jeg kjørte bil...og det hjalp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758978-bilsyke/#findComment-5762367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2006 #4 Del Skrevet 30. juli 2006 Vi måtte også snu sete pga. bilsyke. Det hjelper, men opplever fortsatt spy både på korte og lange turer. Har hørt at Recado sitt barnesete (9-36kg) er veldig høyt - man ser godt ut av vinduet. Håper dette vil hjelpe oss. Ellers hjelper en DVD-spiller godt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758978-bilsyke/#findComment-5764848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippetue Skrevet 31. juli 2006 #5 Del Skrevet 31. juli 2006 Sønnen min blir bilsyk, særlig på litt lengre turer og hvis veien er litt svingete osv. Det er forferdelig slitsomt. Vi har prøvd reisesyketabletter, men da blir han helt sløv (har prøvd dem selv også, ettersom jeg selv kan bli bilsyk - og det var ikke noe særlig), og det kan virke som han bare blir enda dårligere. Men det kan jo hende det kan hjelp dere likevel. Etter forrige langtur - som tok dobbelt så lang tid som normalt og var skikkelig fæl - søkte vi litt på nettet, og fant bl.a. en side med div. kjærringråd og tips ang. bilsyke. Barna bør ikke være for sultne og ikke alt for mette når man skal ut å reise. De bør heller ikke spise for fet eller for søt mat, heller noe salt. Salte kjeks e.l. Det vet jeg med meg selv også, kan ikke spise is eller sjokolade når vi er ute på tur, da blir jeg mye lettere kvalm, men salte kjeks eller potetskruer f.eks. - det hjelper godt Andre tips var å sette et plaster over navlen, eller å ha en bomullsdott i det ene øret. Det med bomullsdotten har vi ikke prøvd, for han kan ikke fordra at vi gjør noe med ørene hans. Men ettersom balansenerven sitter i øret, og har mye å si for kvalme, kan det jo hende det hjelper. Det som har hjulpet oss var faktisk plaster på navlen!! Jeg vet det høres helt usannsynlig ut, og jeg hadde ikke særlig tro på det, men jeg tenkte det var verdt et forsøk. Jeg har prøvd det på meg selv også, og er faktisk ganske overbevist om at det hjelper (selv om jeg fortsatt synes det høres rart ut). Da vi var på ferie i sommer skulle vi kjøre en del, og vi var veldig spente på hvordan det kom til å gå. Men det gikk over all forventning for oss begge to. Han stortrivdes, selv på lange turer, og ble ikke syk en eneste gang. Og det ble ikke jeg heller - jeg kunne til og med skrive tekstmeldinger mens vi kjørte!! Og jeg har aldri kunnet lese noe som helst i bil uten å bli dårlig med en gang, særlig ikke når jeg sitter i baksetet (jeg sitter bak med gutten vår). Ikke sikkert det hjelper alle, men det er jo verdt et forsøk, og skader i alle fall ingen!!! Det å snu bilstolen kan også helt sikkert hjelpe en del, men ikke alle. Gutten vår sitter bakovervendt, men selv har jeg jo aldri gjort det, og blir dårlig likevel. På ferien i sommer satt han forovervendt, så det kan også ha hjulpet i tillegg til plasteret (vi har ennå ikke prøvd en langtur med bakovervendt sete og plaster på navlen - men vi må jo prøve det også). Men ettersom jeg selv også opplevde stor hjelp i plasteret, tror jeg det hadde mye å si. Har også hørt noen opplever at DVD hjelper, men jeg har en mistanke om at enkelte også kan bli dårligere av det - det blir litt som lesing og den slags. Men om det både hjelper og underholder ungene er det jo helt topp!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758978-bilsyke/#findComment-5769842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå