Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det er et stort problem for oss.. Datteren vår er 1år, og liker ikke å kjøre bil. Småturer er helt ok, men blir det over en time blir hun skikkelig sur og gretten..

Setet er bakover vendt, slik som er anbefalt. Jeg har hørt av flere at det å kjøre bil ofte blir mer populært når de snur sete fremover.....Men, vi tør ikke helt det vi da. Tenk om det skulle skje noe?????? Noen med råd/samme problem??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5758730-det-%C3%A5-kj%C3%B8re-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er å la være å sele fast ettåringen i en stol i over en time.

Å gjøre noe slikt ville vært uhørt om stolen ikke tilfeldigvis var en bilstol.

Jeg mener det. For noen barn er en time i bilstol like ille som en time sela fast i stol i et lite rom med vinduene høyt oppe. Antakelig er ikke opplevelsene på bestemmelsesstedet verd en biltur på flere timer for din datter. Tenk heller på hva dere kan gjøre hjemme eller innen en radius på en halvtimes kjøring fra hjemmet.

Måtte bare kommentere denne. Hva med oss osm bor en time/halvannen unna omtrent alt da? Som faktisk MÅ kjøre så langt for å komme til noe så normalt som en klesbutikk? Et apotek el? Men så skal det sies at våres unger er veldig vandt med slike turer også da siden de sistter en time/halvannen tur retur ca en gang i uken. Minsten blir spinnvill av glede hver gang vi siser vi skal kjøre bil hehe...

Til HI, hva med å legge bilturen til når hun skal sove da, så sover hun litt underveis? Eller gi henne bøker, leker ol til å putle på med.

Annonse

Fint at minsten din blir spinnvill av glede hver gang han skal i bilen!

Hvis HI bor en time/halvannen unna klesbutikk, apotek e.l. anbefaler jeg at hun lar noen passe ettåringen mens hun drar på innkjøpstur.

Har hun hverken mann, annen familie, eller en grei nabo som kan passe minsten, får hun gjøre som deg Alva: samle erendene, slik at det blir en tur til sivilisasjonen (for ettåringen) bare en gang i uka.

Ville prøvt flere alternativer før du snur stolen. Sikkerhet er tross alt det viktigeste!! Har du prøvt med litt småkjeks i en brødpose som hun kan sitte å putle med? Eller pakk en liten sekk meed div favorittleker. Dette er ting som hjelper veldig på bilturen hos oss. Ellers prøver vi så godt vi kan å legge bilturen til når hun skal ha daghvilen sin. Men det passer jo ikke alltid da...

Lykke til! :)

med fare for å bli lynsjet, da jeg vet de fleste er imot dette, foreslår jeg følgende:

DVD-spiller over nakkeputen med filmer for de aller minste

(teletubbies, fimlene, gele-barna osv.)

Min eldste er heller ikke glad i å kjøre bil, og vi har hatt manger kamper...kjeks/knekkebrød osv. fungerer også tildels en periode...

Det er vel fordi han sikkert blir litt kvalm.

Også kjøre ifbm. soving da...men da blir det jo hundre gangfer verre dersom han våkner før vi er fremme.

Jeg vet hvordan dere har det, vi reiste ikke ut mer enn absolutt nødvendig de første årene

Forover- eller bakovervendt spiller ingen rolle for vår 1-åring. Alt over 10 minutter er for lang biltur for ham. Heldigvis bor vi i by med godt kollektivtilbud, så i de fleste tilfellene er det uansett mest praktisk med buss.

Det hele løste seg med DVD. Det er helt utrolig, nå kan vi kjøre i over en time før vi tar en pause. Her i huset er Ole Brum favoritten.

Datteren vår er 14 mnd. Vi hadde problemer med selv små turer, det var protester og hyling fra hun var ganske liten. Heldigvis har vi ikke vært avhengig av bil til daglig. Vi var veldig i tvil om vi skulle velge bakovervendt sete til sete nr 2. Vi valgte til slutt forovervendt, fordi vi tenkte at selv om bakover er tryggere, så er risikoen for en ulykke mange ganger større med en hysterisk unge i baksetet... Og nå elsker hun å kjøre bil. Hun løper til bilen når vi kommer ut, og protesterer aldri lengre. Vi er kjempeglade for det. Må jo sies at vi sjelden kjører stort lengre enn en halvtime i strekk, men det hender, og det går fint. Kanskje hun hadde godtatt bakovervendt med tiden også, men jeg har mine tvil...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...