Gå til innhold

Termin og permisjonsstart ved planlagt ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tja, iallefall er det slik at dersom man føder før tiden, blir man satt tilbake til tre uker før den for tidlige fødseln i henhold til permisjonen fra trygdekontoret.

Blir jo litt det samme som dersom du går 2 uker over tiden, du får jo ikke forskjøvet permisjonen med to uker selv om du "bruker" dem uten beibi...

Ville tatt en sjekk med trygdekontoret jeg! Hadde en venninde som ble litt satt ut på den der, hun fødde noen uker før termin, å bestemte seg for å ringe tk når det nermet seg slutten på permisjonen(etter ul termin) å fikk beskjed om at hun skulle tilbake på jobb dagen etterpå!!

Du kan søke om permisjon hele 12 uker før UL termin. Har du planlagt keisersnitt 2 uker før UL termin f.eks. er det lurt å søke om permisjon 5 uker før UL termin (slik at det i realiteten blir 3 uker før fødselen). 3 uker av permisjonen må taes FØR fødsel. Blir barnet født for tidlig mister du det av disse 3 ukene som du ikke har fått ta ut.

Det skal være keisersnittsdato som gjelder, fordi man skal ha tre uker på å forberede seg på. Min jordmor her i Trondheim skrev keisersnittsterminen som termindato for meg når jeg trengte bekreftelse på termin for å søke om fødselspenger. Har ks 29. august, permisjonen begynner 8. august. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...