Gå til innhold

Jeg er SÅ sliten :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har gått og vært trøtt og sliten i et par uker nå. Er nok pergoen som gjør det, men jeg er så lei av å gå rundt i ørska. Jeg sover mellom 6og 10 timer hver natt og alikavell føler jeg meg langt fra uthvilt. Ømme pupper har jeg også hatt i over 1 uke nå og noen svake mensenmurringer av og til.....

Vet at det er på grunn av pergoen, men håper av hele mitt hjerte at den gir meg en liten spire i magen nå. Dersom det ikke funker denne mnd heller så blir det prøverør i september. Vi har i det minste noe å se frem i mot. Vet det er veldig slitsom med IVF, verre enn pergo siden det er mye mere hormoner osv, men alikavell.

Jeg har IKM på tirsdag, hvordan står det til med dere andre pergotupper?

Klæm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5757196-jeg-er-s%C3%A5-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Glemte å fortelle at siden jeg er så sliten så gråter jeg for den minste lille ting. Så på film i går, husker ikke engang hva den handlet om, men jeg lå i sofaen og hulket.... Nå er det på tide med litt flaks her slik at magen min kan få vokse seg stor og fin, men en nydelig liten baby i. Ønsker SÅ sterkt å få huse en liten baby jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hei du!! håper du får full klaff denne gangen!! hvorfor går du på pergo? hadde ik mannen din nedsatt kvalitet? er så usikker selv om jeg skal ta pergo denne mnd..blir helt uttafor og så skal mannen til sykehus i okt så da er sjansene større for at det skal gå på den natyrlige måten.. hvordan fikk dre satt igang søknad om prøverør??

Gjest Bjørnen Collargol

Ja det stemmer at sambo ikke har den beste kvaliteten, men det skal være mulig å gjøre meg gravid.

Pergor har jeg fått for å få en ekstra dytt. Jeg har da el av meg selv. Min første graviditet oppnådde jeg ved bruk av pergo faktisk. Så jeg håper at vi skal klare det denne gangen.

Vi fikk satt oss på IVF litt utenom den vanlige prosedyren. MEN jeg har vært igjennom IVF med en X så jeg var alt registrert på Ullevål. Var der i forbindelse med å finne ut hvorfor jeg mister hver gang og fikk en diagnose som kalles Lupus syndrom. Fikk beskjed om at de like godt kunne sette oss opp på venteliste med en gang i stedet for å gå mølla gjennom gynekolog osv en gang til.

Men normal prosedyre er at du må ha vært igjennom temping noen sykluser, tatt en del blodprøver, sædanalyse, sjekke at du har el evt lapraskopi osv.... Men søknad til prøverør går som sagt gjennom legen/gyn.

Hvorfor skal mannen din til sykehuset og har dere fått en diagnos?

jo har vært gjennom litt, han har knute i pungen som dr purvis fant.. mange gutter har det faktisk!! så han skal rette på den i slutten av okt.. så lurer på om jeg heller skal vente med pergo til da? for tenker, dersom dårlig sæd så kanskje det blit\r noe feil med fosteret?` tror du det? håh alle rundt er graviiide :(

Gjest Bjørnen Collargol

Tror ikke de sædcellene som er dårlige vil rekke frem engang. Det er bare de som er friske som har en sjans til å nå egget, men skjønner veldig godt tankegangen med å vente til det er vel overstått.

Tror det er noe dere må kjenne på selv. Venter dere er det noen mnd til ha skal inn og få fikset det, men samtidig så dersom det er muligheter for at det blir bedre kvalitet etter det så....

Hør med mannen din hva han syne du :-)

Annonse

Slenger meg på bare for å gi deg en god klem. Jeg håper du er gravid!

Skulle du ikke være det så må du ikke tro det er noe galt med deg; jeg ble rett og slett deprimert da jeg gikk på pergo (og dette sier jeg så klart ikke for å ta fra deg håpet.). Jeg var helt "flat"; orket ingen ting, bare satt i sofaen, gråt ofte, hadde det i det hele tatt skikkelig kjipt. MEN det kan jo være gravide-symptomer også så vidt jeg skjønner, og jeg håper virkelig det er tilfelle for deg.

Lykke til og stor klem:)

Gjest Bjørnen Collargol

Tusen takk!

Ja jeg vet at det kan være symptomer på begge deler så det er bare å holde ut noen dager til og se om mensen kommer eller ikke. Har bestemt meg for å vente noen dager over IKM med å teste dersom mensen ikke dukker opp på tirsdag. MEn er rimelig sikker på at den kommer, har det på følelsen bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...