Gå til innhold

Hvordan navne-merker dere tøyet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ganske lat og ungene har EKSTREMT mye tøy, så selv om jeg har lapper til å stryke fast, skriver jeg som regel navnet på merkelappen bak i nakken med en vannfast tusj.

Tror ikke vi har mistet noe i barnehagen til nå, iallefall ikke noe som vi savner :0)

Vi kjøper lapper fra navnelapper.no

Første gangen tok jeg strykebrett og strykejern med ut på jr sitt rom, og tok for meg hele kommoden hans.

Dropper sokker, da...

Etter den første sjauen, merker jeg alt nytt tøy etterhvert som det kommer i hus.

Synes ikke det er så stress jeg, og da er det lett for de ansatte å finne ut hvilken hylle klærne skal legges i.

Annonse

Eg har stryk-på-lapper, men det er kun eit par gonger (i løpet av 4 år) at eg har tatt meg tid til å stryke dei på alle kleda.

Eg synest det er enklast å merke kleda med tusj (sånn som er meint til dette formålet).

Har også nokre veldig greie merkelapper fra www.sabo.no som festes med ein slags knapp. Bruker desse på strikkakle (td sokker og genserer)..

Jeg strøyk på en merkelapp på en slik "finnlandshette" i fjor, du forstår sikker hvilken type lue jeg mener... Kunne ikke kjenne at det var noe der...ble helt overrasket jeg hvor bra det var...klistrer på sko og regntøy -disse merkelappene tåler høyeste temperatur i oppvaskmaskinen (beregnet for matbokser osv) men ville ikke stryke på regntøy. Hadde garantert smeltet det, og når klistermerkene tåler vask så er det jo helt genialt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...