Gå til innhold

Anbefalte innlegg

* GRØTNEKT:

Har slitt litt med grøtnekt. Ble rådet til å prøve HIPP sin hvete og vanilje. Men jenta er plaget med hard mage.

Og da er vel hvetegrøt IKKE noe sjakk-trekk??

Eller?

-Eller kan jeg blande i ei ss Kruskakli?

*MIDDAG:

Dere med barn på 7-8 måneder, sitter de i høystol ved bordet sammen med dere når dere spiser middag?

Vi gjør det til frokost, men har ikke blitt til middag, men jeg vil innføre det egentlig.

Gjør dere det?

* HARD MAGE:

Vi sliter med hard mage. Har prøvd det meste ( malt, linfrø, sviskesaft fra nestle, hjemmelaget sviskegrøt, osv)uten nevneverdig bra resultat, noe hadde sikkert virket dersom hun hadde godtatt å spise det...Gode tips/ gamle kjerringråd?

*BIOLA:

Leste her inne at BIOLA kunne gis til barn ned i 6 mnd. Men det er jo forskjellig slags biola. Jeg tengte biola sviske yoghurt kunne hjelpe på harde magen?? Men hvor mye, ett par ss daglig?

Ungen er 7,5 månter

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5757181-ok-jenter-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ei lita tulle på 7 mnd. Såfremt hun er våken sitter hun i tripp-trappen under alle felles måltider. Hun syns det er kjempestas!

Hvis vi spiser noe som hun ikke kan få, gir vi henne noe annet

Syns det er bare hyggelig at hun får ta del i felles hyggestunder med resten av gjengen

* GRØTNEKT:

Har også ei som nektet å spise grøt. Hipp sin med vanilje likte hun og etter å ha spist en pakke av den, godtok hun også annen grøttyper.

Jeg kjøpte svisker og moste de sammen. Blander litt i grøten og det fungerer kjempefint her.

*MIDDAG:

Dere med barn på 7-8 måneder, sitter de i høystol ved bordet sammen med dere når dere spiser middag?

Nei, ikke ennå. Skal kjøpe tripp-trapp-stol snart. Stresser ikke med det. De skal ikke sitte så mye rett opp og ned før de kan sette seg opp selv, men hadde nok satt henne i stolen for måltider hvis vi hadde..

* HARD MAGE:

Som sagt, blande svisker sammens med HIPP vaniljegrøt slo an her til ei kresen jente :)

*BIOLA:

Leste her inne at BIOLA kunne gis til barn ned i 6 mnd.

Har ingen anelse. Er ikke det meieriprodukt og bør vente med til barnet er rundt 10-12 mnd?

Jenta mi er 7,5 mnd.

sitter sammen med oss ja, vet ikke hva som kan hjelpe men har god erfaring med å ringe til helsestasjonen her og spørre om alt jeg lurer på. biola går greit det,men bare et par ss ja, "alt" går greit bare det er fornuftige mengder. prøv vanlig yoghurt hvis hun ikke liker biola.

lykke til

Jeg kan bare svare deg på noen av spørsmålene....Så jeg skal prøve så godt jeg kan...

Middag:

Hun sitter ikke sammen med oss når hun får middag for den får hun såpass tidelig at da spiser ikke vi middag helt enda, men vi sitter rundt bordet og spiser med henne...

Hard Mage:

Vi slet veldig med dette, og jeg holdt meg til sviskesaft for hun blir veldig kvalm av malt..

Så fikk jeg et tips om å stikke tempen i rompa på henne og lirke litt forsiktig frem og tilbake og da kom det skal jeg si deg;)

Etter dette har vi bare holdt oss til sviskesaft når hun er hard i magen og det har hjulpet..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...