lovemo Skrevet 29. juli 2006 #1 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg er blitt så sår på brystvortene for min 11 dager gamle baby tygger på puppen. I tillegg har melken i puppene minket... Idag har jeg håndmelket og pumpet og ammet konstant. Får ikke ut så mye, og hun har nesten ikke sovet noe idag fordi hun konstant vil på puppen.. Hvordan kan jeg få henne til å ikke tygge på puppen? Hun skriker og kaver såpass mye ved puppen at jeg ikke klarer å roe henne ned til å jobbe med riktig tak av av puppen... Hvor mye bør hun få i seg pr. måltid? Hvor mye bør jeg klare å pumpe ut på dette tidspunktet? Kan det være økedager? Håper noen kan svare og hjelpe. Trenger spesielt råd om denne tyggingen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5757133-baby-tygger-p%C3%A5-puppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 29. juli 2006 #2 Del Skrevet 29. juli 2006 Du trenger hejlp til å få babyen din til å få riktig sugetak. Anebfaler deg og ringe en ammehjelp der du bor - da kan du få hjemmebesøk om nødvendig. Se og på ammehjelpen.no Siden barnet bare er 11 dager er det helt vanlig at de henger i puppen ofte - produksjonen er ikke stabilisert enda. Er liksom en lang økeperiode i starten. Bare hold motet oppe - det går seg til etterhvert, men husk at det kan ta litt tid. det regens ca 150 ml pr kg baby pr døgn delt på x antall måltider f eks 150 ml x 4kg = 600 ml i døgnet delt på f eks 12 måltider = 50 ml pr måltid. Dette er bare ca - noen spiser mer av flaske , andre mindre men det er ikke mulig å si hvor mye de får ut av puppen, normal vektoppgang (fra ca 120 gram i uka) er det beste tegenet på at de får nok melk. Ikke styr med å tenke på hva hun får ut. hvor mye en kan pumpe ut kan variere fra noen få ml til store mengder...(over 100ml) - det kommer an på hva slags pumpe en bruker, hvor pumpbare bryster du har, om du har satt igang utdrivningsreflksen, og om du kan være stersset eller avslappet. Kan demed ikke gi deg noe fasitsvar. Er du fortsatt usikker tar du kontakt med ammehjelpen, enten via mail, chat (når den er åpen) eller pr telefon - se ammehjelpen.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5757133-baby-tygger-p%C3%A5-puppen/#findComment-5757805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå