Gå til innhold

Ullevål eller Riksen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilket av disse sykehusene jeg skal søke plass på. Er det noen av dere som har erfaringer fra noen av de? Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge er kjempebra men tror du skal være ganske heldig om du får plass. Det er de to desidert mest populære sykehusene i Oslo og omegn. Riksen er det aller vanskeligste stedet å få plass fordi de tar alle de med spesielle tilfeller som trenger oppfølging. Men noen får plass som har "vanlige" sv.skap også. Spørs også hvor du sogner til. Vet ikke når du har termin da men ville søkt i en fei om det er dit du aller helst vil. Tror ikke det har så mye å si hvor du kommer, det som har noe å si er hvilken jordmor du får...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt Riksen hvis du er førstegangsfødende. Tror det er en fordel å ligge på rom med flere og innbilder meg at man får mer oppfølging der enn på hotellet på Ullevål. Jeg hadde i hvertfall litt dårlig erfaring med Ullevål og hotellet som førstegangsfødende. Fødte midt på natten og 2 timer etter fødselen satt jeg mutters alene på et hotellrom med en baby jeg ikke visste helt hva jeg skulle gjøre med - og ingen jordmødre å oppdrive (hotellet var fullt og de løp bare rundt fra rom til rom), litt trist etter at man har vært gjennom det største i livet. Denne gangen har jeg søkt riksen og allerede fått plass (er i uke 8). Men uansett: begge sykehusene er jo bra med superkompetente folk, jeg hadde en veldig fin fødsel, kjempeflinke jordmødre! Kun hotellet jeg ikke var overbegeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...