Gå til innhold

Strekkmerker


missamor proud parent.:)

Anbefalte innlegg

I mitt første svangerskap gikk jeg opp 19 kilo men fikk ingen strekkmerker..lurer på om jeg kan få det nå.eller er huden blitt herda der tror dere..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er jo ikke akkurat ekspert på dette, men mener å ha lest at d kan være genestsk hvor hvidt man får strekkmerker, og tror strekkmerker både kommer av hormoner og av at magen strekker seg... Så om du har hatt et strekkmerke fritt svangerskap så er d jo stor mulighet for at du slipper unna igjenn... men svangerskap varierer jo veldig...så kan jo hende de gjør det når d kommer til strekkmerker og....

 

vet ikke om d var til noen hjelp;) bare mine forvirra tanker om temaet liksom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..takk for svar..)jeg håper jeg slipper unna denne gangen oxo..får bare krysse fingrene.;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du noen salve eller oljer sist gang?

 

er 1.gangs. så går for alle tips for å muligens slippe strekkmerkene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg brukte faktisk ingenting..tenkte aldri på det så jeg var jo heldig der..men man burde jo bruke det,man får jo kjøpt spesielle kremer og oljer for det..;))Lykke til videre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er bare 5+1 nå, men er vel bare å begynne med smørringen så har jeg iallefall gjort alt jeg kan for å unngå det;) tror jeg blir litt sur på meg selv om jeg får masse merker å ikke har gjort noe for å prøve å hindre det.. å får jeg merker alikavel så får jeg jo bare leve med de, har iallefall gjort mitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikkesant..skal begynne og smøre meg jeg oxo..bedre og være på den sikre siden..))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal dere smøre med? og hvor ofte? har nemlig fått det tipset om å smøre for å slippe strekkmerker, men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke og hvor ofte man burde smøre. jeg tenker litt på babyolje, det må vel funke bra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man bare kan bruke vanlig kremer og babyolje feks ja..men man får jo kjøpt spesielle kremer/oljer for det..men vet ikke hva disse heter.

Man burde vel smøre seg hver dag tror jeg.hehe..jo mer jo bedre sikkert.;))

Eller jeg så forresten en krem her inne på BIM ett sted igår som man kunne bestille..men husker ikke hvor skal sjekke litt jeg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegg må jo bare anbefale Weleda svangerskapsolje fra helsekost butikk. I sist svangerskap fikk jeg ikke et eneste strekkmerke på magen da jeg smørte meg morgen og kveld. Vet at de sies at det ikke nytter å smøre,men jeg smørte ikke puppene..tenkte ikke på det.. der kom det strekkmerker . Så jeg er overbevist - Grunnen til at kremer ikke funker er fordi de ikke inneholder stoffer som hjelper de å trekke langt nok inn i huden,oljen fra Weleda trekker inn i underhuden å gjør magen mer elastisk. Alle mine vennninner som har født har klaget på løs hud på magen rett etter fødsel å at navlen flytter seg når de ligger på siden. Det gjorde ikke min:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor tidlig bør man begynde? med en gang eller??:)

 

 

*løper å kjøper oljen i morgen*

 

PS. Har og hørt at d ikke skal hjelpe, men blir sint på meg selv om jeg ender opp med mange strekkmerker å ikke en gang gadd å prøve å begrense de med oljer;) så her skal d smøres, om ikke d hjelper på strekkmerkene så hjelper d på psyken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster denne oljen? varer den lenge??

 

åhhh for et bra tips:) skal kjøpe den på mandag:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet i uke 6:) Det hjelper på det første og andre hudlaget. De som får strekkmerker fra utsiden og inn får sånn dype arr lignende merker som mister pigment osv. Strekkmerker varierer i str og dybde.denne oljen holder borte eller i verstefall gjør de mindre dype og synlige.. min mamma jobber som hudlege å det var hun som anbefalte meg den pga de ingrediensene vet hun at funker ut ifra studiet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg løper iallefall på helsekosten på mandag før jobb:) Her skal d smørest:)

 

Takk for tipset:)

 

PS. De selger forresten oljen her på bim-shoppen og, men tror jeg ikke gidder å vente på posten, løper heller å kjøper:)

 

Ser og at d er mange andre nyttige oljer i den samme serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en av oljene kan du Bruke nedentil hele svangerskapet for å unngå revning,jeg fikk kun skrubbsår (trengte ikke sy) var fin i form i "tufså"dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det er en ting jeg har spekulert på TUFFI=) kanskje du kan svare meg på det siden du ikke revnet? :) Hvordan var "tufså" i tiden etterpå, jeg mener var hun ikke slarkete?? (ikke trang).. jeg tenker sånn at de som syes, de blir vel strammere enn før fødselen? eller trekker skjeden seg naturlig sammen uansett om man syr eller ikke... det beste må da være å ikke revne som du ikke gjorde, måtte du trene bekkenmusklaturen lenge for å alt tilbake til normalen??

Litt rart og flaut innlegg håper du svarer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva heter den kremen du brukte nedentil?

den skal jeg også ha! :D

 

det første jeg skal gjøre i morgen er å kjøpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare spør,smørte du deg nedentil jevnlig også under svangerskapet eller under fødselen siden du ikke revnet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen, tusen takk for svar! de produktene der må jeg bare ha, enkelt og greit! :D

jeg gjør nesten hva som helst for å slippe strekkmerker og å sprekke under fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

har flere venninne som sverga t kremer å diverse. men ettersom æ har hørt, så e d et hormon i kroppen som gjør at huden e mere elastisk. nån har mer eller mindre av d her hormone! dem som har mye av d, får lite eller ingen strekkmerka, mens dem som har lite får nån eller fler. åsså e d hormone arveli.. åsså e d underhudn som sprekk, å den kan man ikkje smørre!! men nån av veninnan mine leva no i trua, så dem smør førr harde live:) nån har fådd MYE strekkmerka, å nån har et pr stk eller ingenting.. men som sagt, vest mordi hadde lite strekk merka så e sjangsen førr at du å får lite e stor! æ har no sport vennan mine, å d e no d som har stemt som regel! d m arvinga etter mora:) men d skade aldri å smørre uansett da:) æ e no blidd veldi tørr i hudn etter at æ blei gravid! spesielt på fotan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken:) Der er ennå ikke bevist at strekkmerker har noe sammenheng med hormoner. Når det er sagt så er Strekkmerker tildels arvelig. Det har med i hvilken grad bindevevet i underhuden har evne til å være elastisk eller å repareres. Men merk deg underhuden.. Denne Weleda oljen gjør det øverste hudlaget mer elastisk ERGO: Strekkmerkene som evt kommer vil bli mindre synlig eller ikke i det hele tatt synlige fra utsiden. Til slutt vil jeg jo si at hvis en går opp typisk 25-30+ kg i et svangerskap noe som egentlig ikke bør forekomme (så sant det ikke er ødem) så vil det jo være verre for huden ettersom kroppen vokser fortere enn der er "nok hud" til slik at alle 3 hudlagene må strekkes maximalt. Hvis det skjer så er det ikke bare strekkmerker som blir et problem da har jo mye av elasiteten i huden blitt ødelagt å da vil det bli mye løs hud som kun kan fjernes med operasjon. Så det som uten tvil hjelper bortsett fra olje : Er rikelig med vann,C vitamin ,B vitamin og litt E vitmamin pluss masse fiber. Det er en kjempe god pleie innenfra..

 

Så ta med Vannflaska og litt fiberknekk å spis mellom måltiden så slipper dere den "må ha mat følelsen" Det er farlig å bli sulten når en er gravid:)

 

La selv på meg 9 kg i sist svangerskap,spiste snop 2-3 ganger i uken og ble hekta på cola 50/50 med isbiter :)men det som gjorde underverket er jeg sikker på var fiber og vann..smaker ¨¨ESSIFIII,synes jeg,men husk at fiberet fungerer som en liten svamp i magen,suger til seg noe av fyfy maten å fordøyer det raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis du legger på deg mindre eller max 19 så vil det gå helt fint. Huden har nådd sitt punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så var jeg mer fornøyd etterpå..kan være pågrunn av kjønnsleppene blir veldig væskete å ømme under svangerskapet..å etterpå så krymper de inn i gjen..hehe har ikke trent bekkenmusklaturen,burde nok gjordt det,men jeg merker ikke så mye forskjell aent enn at jeg kanskje er litt mindre følsom.. litt drit mtp sexlivet..han må jobbe litt harderer før det skjer noe..haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...