Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei?

mamma til 2 prinsesser :)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, to tester viste et relativt blått du-er-gravid- kryss :) Spennende! Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei da jeg ikke har kommet meg til legen enda,kun visst det i 2 dager men tipper alt fra 3-5 uker ut i fra hva jeg har lest. Har symptomer som hyppig vannlating,sover greit lenge,typiske pre menstruelle smerter og litt små oppblåst i magen...! Litt slakk i kroppen også, men det kan jo være alt fra jobbrelatert til varmen!!! Regnet med at menstruasjonen var rett rundt hjørnet siden jeg hadde pms. Etter å ha tatt testen og lest her inne er jeg som andre her blitt mer beroliget :) Er røyker, så er i full gang med å bråslutte! Tok kun en beroligende røyk etter at jeg hadde fått svar på testen... Men ble litt bismak på den altså! Hjelper å lese hva som skjer med fosteret når mor røyker, så send inn negative ting, hehehe! men ikke overdriv totalt, da blir det bare dumt! Men skal klare dette! Vet noen hvor lang tid man må bergene på å få legetime når det gjelder å få en graviditet stadfestet? skjønner at det kommer alt ann på hvor opptatt de er, men da kan man jo vente til nesten halvgått svangerskap så litt blir vi vel prioritert? Noen som er i samme båt som meg? Klem til alle gravide :)

Fortsetter under...

Hei hei :)

Jeg var vel hos legen hvertfall et par uker etter at jeg hadde testet positivt. Det er ingen grunn til å stresse med å dra til legen egentlig, jeg tok heller ingen test der hos legen, tror egentlig du kan stole bra på graviditetstesten du har tatt hjemme :) Men halve svangerskapet skal du nok slippe å gå før de har tid til deg :)

Gratulerer så mye da! Og masse lykke til med å slutte å røyke, det syns jeg er flott at du forstår viktigheten av. Ikke alle som gjør det...

Gratulerer nok en gang!

Hilsen en som er 35 uker på vei :)

• 3 uker senere...

hei...

Har for to dager siden funnet ut at jeg er gravid.Er 5+6 på vei i forhold til mensterm, tror jeg...Det var planlagt, men hadde aldri trodd at det skulle gå så fort etter at jeg sluttet på pilla..Ble brått røykslutt på meg oxo. Tok en røyk når jeg fant ut at jeg var gravid, men etter det har det vært stopp!! Mange som sier at røyking under svangerskapet kan gi "seinskader" som astma o.l. Var den store fortellerdagen på min side i dag. i morra får vi ta svigerssia.. Sliter ennå litt med å venne emg til tanken. Men er veldig glad!!!Har vært på apoteket og kjøpt folat og omega3 i dag. Gleder meg til å dra til legen og høre hva han sier. Det er første gangen så jeg føler meg uviten på mye.. Ååå, nå var det godt å få tømt seg!!! Ligger mange tanker og lurer kjenner jeg!! Uansett, GRATULERER!!! Vi har kommet langt på vei når vi har no som skjer inni maga'n...

Gratulere så mye!! kjempearti! Å gratulerer med røykeslutt! Noe av det værste jeg ser er gravide kvinner som sitter å storøyker, så det var flott å høre! Det går nok bra ska du se!:)

Jeg skal ikke til legen før i uke 11 eller 12...

Var også glad for å høre at du forteller det til foreldrene dine så tili.. det lurer jeg på om jeg skal gjøre også.. er i uke 8 nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...